Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

Min bm har sagt att ja ska ringa om ja inte känt bebis alls på 6 timmar.

Men ska mannen ringa? Bättre om du ringer ju.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • solstraalen

Förstår egentligen inte de här med hur vissa kan säga att si eller så många rörelser minst måste man känna på ett visst antal timmar.
    Jag menar vissa dagar är min lilleman still mest hela tiden och de går ju inte å hålla koll på hur många rörelser.

Hoppas de går bra iaf pusselbiten.

Nästa gång får du ringa in tidigare så du slipper åka in så sent

• solstraalen
    SannaKaarina skrev 2007-04-28 22:09:33 följande:
    jag måste fråga. överreagerar jag..jag var juh inte till förlossningen idag och min granne skjutsade in mig då jag inet klarade av att köra. men när allt var klart så gick jag på toa och då jag kom ut sitter hon och läser MIN journal min peronliga.. jag kokar bara jag tänker på det . jag låter ingen annan läsa det för jag anser att dte är personligt .. överreagerar jag ? jag sa inget till henne då hon var snäll och skjutsade in mig men nu är jag bara irriterad. det var inet ens jag som gav dne till henne utan barnmorskan.
    Tycker inte du överreagerar, tycker inte heller man ger någons journal till en utomstående.
    Ok om de hade vart din sambo liksom, men inte till en vän. Inte utan att ha frågat innan iaf.
  • solstraalen

Min lilleman pressar väldigt ofta ut huvudet/stjärten kringm navelhöjd och ute i sidorna av magen. Men sparkar och slag har jag nästan bara under revbenen och ovanför blygdbenet. Så jag vet inte riktigt, kanske ligger på tvären eller nått?

En sak vet jag iaf och de e att han e mkt mer livlig än Saga å Anton var i magen

Mer grinig e han oxå för han protesterar hej vilt om jag råkar lägga mig på fel sida ibland, eller om vi sitter å äter mat å han ligger på någe speciellt sätt, då börjar han å kraffsa för fullt kring blygdbenet tills jag lutar mig bakåt i stolen igen

• solstraalen

Jag har stenkoll på ägglossningen och enligt den e mitt bf inte föräns 5-7Juli, men både på VUL och UL har dom sagt 1a juli. Så jag går på de

Jag är förresten i v32 nu!

• solstraalen

Något som skiljer sig från alla sammandragningar med Anton och Saga den här gången e att kanske 1/3 av dom e så pass kraftiga att de trycker på neråt så pass mkt att det ilar som i kraftiga impulser ner i blygdbenet och ibland i "fialotta".

Får väl hoppas denna bebis vill fixera sig, ville ju inte de andra 2

Fast har svårt å tro de eftersom jag tydligen har stort bäcken.

• solstraalen

En kompis plussade 2-3 veckor före mig och har bf i början av Juni enligt sista mensen, men hon blev flyttad 5½ vecka på ultraljudet, så nu har hon bf 7e juli ungefär.

Det är KONSTIGT.

• solstraalen
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-29 13:08:41 följande:
    enligt min äl ska min bf vara 16 juli. men enligt ul blev det 23 juli. det är en hel vecka. Men det var exakt samma med Adam, han blev också flyttad en vecka. Det kanske tog en vecka för ägget att fästa ordenligt.
    Att bli flyttad åt de håller som du flyttades kan jag förstå, men kan du förklara hur jag kan bli flyttad åt motsatt håll ?=)
    Enligt UL och VUL hade jag ägglossning flera dagar innan ägglossningstesten fick utslag. =)
  • solstraalen
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-29 13:11:42 följande:
    stor bebis??
    Tyst! De där hörde jag inte!    Jo de måste väl va en bamsing eftersom alla 4 koller av bebis har sagt från 28e juni - 1a juli.

Anton var ju 56cm lång (bf+5)  och Saga 50cm (38+3 ) och denne krabat e ju oxå en grabb så han kanske e en bamsebebis *hualigen*
  • solstraalen
    tbmh skrev 2007-04-29 13:15:03 följande:
    Ja men då så... då håller jag mig till den 12e och hoppas ändå att h*n ploppar ut lite tidigare så jag slipper vara gravid. Inget stort fan av graviditeten måste jag säga. Idag har jag haft en bland-dag. I morse var allt jättemysigt. Micke gick ut och hade vårstädning med grannarna och jag och Melle käkade frukost och tog det lite lugnt. Sen åkte vi (jag å Melle) till mitt jobb med en ny meny som jag skrev ut igår. Fikade lite på terrassen i solskenet och hade det mysigt. Efteråt åkte vi ut till mamma å pappa på landet men då började jag känna mig rastlös och tom. Allt kändes meningslöst... ville inte göra nåt... allt kändes så jobbigt helt plötsligt. Så vi åkte hem redan efter en halvtimme och när jag kom hem var Micke klar med vårstädningen. Vi gick in och började med maten och han frågade om jag hade en dålig dag. TYdligen så syntes det så bra. Det kändes som att jag skulle börja grina när som helst helt utan anledning. Plus att jag kände mig jätteARG. Micke kramade mig så där tröstande så jag ville börja grina igen. Nu är Micke och Melle på övervåningen och låter mig vara ifred vilket jag nog behövde. Jobbigt bara att jag känner mig gråtfärdig hela tiden.
    Usch, sånna dagar är jobbiga. Har själv känt så där ibland.

*Stor kram*  Hoppas de känns bättre snart.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3