Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

Nu hoppar jag i badet.

Vi har hållt igång massor idag ute i trädgården, sen nu då vi gick till affärn så började jag få väldigt ont i magmusklerna på ena sidan av magen å sen då vi gick hem så började jag få riktigt starka sammandragningar som kom oftare å oftare. Till slut gick de inte ens 1 minuts uppehåll mellan dom och det gjorde  SJUKT ont ( vet vad smärta är eftersom jag fött barn
    Så jag och sambon fick stanna nästan var 10-15m hela vägen hem för att sammandragningarna kom så pass ofta och var rejäla + att de gjorde sjukt ont pga smärtan i magmusklerna ( som jag antar det var ). Jag blev verkligen helt andfådd av dom och tomatröd i ansiktet.

Så fort jag kom hem å satte mig ner så lugnade sig SM och smärtan i magmusklerna känns inte så länge ja e stilla. Men så fort ja e uppe nu så kommer SM och smärtan, eller så fort lilleman rör sig i magen, då gör de riktigt ont.

Så nu blir dte ett varmt bad och sen blir jag stillasittande resten av kvällen.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • solstraalen

De vart lugnt i två timmar. Nu e smdr tillbaka för fullt igen, fast nu e muskelsmärtan borta så de känns inte lika smärtsamt, men de ilar utav bara 17 ner i blygbenet och området kring "fialotta".
    De kommer så fort jag rör mig de minsta.

Vet av "erfarenhet" att nu är de vara stilla som gäller tills de blir bättre. För med Saga påverkades tappen av alla smdr, men de var svagare än dessa.

Så jag tar å säger god natt för idag, ska lägga mig i sängen en stund innan ja somnar å hoppas de gett med sig imorrn.

Och kan tillägga att det var sista gången jag ansträngde mig så här mycket för den här graviditeten.  Har ju misstänkt att detta skulle hända om ja gjorde för mycket eftersom jag lätt har minst 20-30 smdr om dagen nu sista veckan.  ( hade så med Saga oxå )

Men är som sagt försiktigare nu framöver eftersom dom e starkare än med Saga.

• solstraalen
    linper skrev 2007-04-30 12:16:33 följande:
    Hej tjejer!!Tänkte bara höra hur långt ni kommit med att göra i ordning inför bebisens ankomst. Har ni satt ihop säng? Gjort vid barnrummet? m.m.
    Här har vi ju skötbord uppe redan eftersom Saga "använder" det

Men i övrigt är inget klart för bebisens ankomst ännu.

Syskonvagnen kommer på onsdag/torsdag, spjälsäng har vi inte köpt ännu, inga nappflaskor, blöjor eller någe sådant alls har vi köpt.
    Men vi ska väl göra de snart
    Har inte ens bestämt någe namn

Hur ligger ni själva till?
  • solstraalen
    Ella174 skrev 2007-04-30 12:21:21 följande:
    Vi har beställt barnvagn, det är allt.Vi gifter oss på fredag och det har tagit all tid och energi. När alla bröllopsbestyr är över så ska vi fokusera på kommande bebisen...
    Åh vad kul med giftermål!!

Grattis i förskott. Hoppas ni får fint väder då!
  • solstraalen

Angående babyskydd, vi har acta graco med bas och vi vart tvugna å byta till stol nr2 då Saga var 6 månader bara. För då var bältet för långt ner bakom axlarna.

Men tror hon har lång överkropp för hon har 86/92 eller 92 på tröjor och är bara 81-82cm lång.

• solstraalen
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-30 16:26:31 följande:
    men höjde ni bältena till högsta läget då? Ja, Adam har 86/92 på tröjor och han är 89 lång.
    Jo de gjorde vi, finns ju bara 2 lägen på moderna stolar idag vilket jag tycker e värdelöst.
    För upptill hur många kilon kan dom väga i första stolen?
  • solstraalen

Här i Uppsala festar typ ALLA, hela dagen.

Vi är dock bara hemma

• solstraalen

Sambon och Anton är iväg å kollar brasan nu, själv blev jag hemma med Saga.
    Hon håller på å somnar nu.

Men nästa år ska vi alla åka har vi bestämt

• solstraalen

Oj man kanske skulle skicka in den där lappen till FK nu, moderskapsintyget alltså.

• solstraalen

Happ idag har jag haft sammandragningar förmodligen ganska regelbundet HELA DAGEN, men långt imellan ( 10-15min ). Eller vid minsta  böjning eller så. Lite drygt då man har en tös på nästan 17 månader hemma.

Såååååå drygt att det börjat bli så här mycket smdr den här graviditeten oxå. Var lättare å ha de med Saga för då hade jag inget litet barn att ta hand om, som nu.

Det känns så drygt att jag vet att det kommer fortsätta så här resten av graviditeten :-/

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3