Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

Pusselbiten86 skrev 2007-05-04 22:35:42 följande:
    BeckaDen återbildas .... Förövrigt....Fick reda på idag att min brors FD flickvän ska ha barn i dec Hon är 17... o de ska på UL om 2 veckor.. pga av att ho äter mediciner...Kan de se om barnet har skador då?
    Nej, den återbildas inte alls.

Det trodde jag också men BM på Förlossningen idag förklagade att visserligen kan det bildas slem där igen, men ingen riktigt slempropp.

**

Ja, de kan se skador på UL men det beror ju på VILKA skador...tex små hjärnskador osv är ju svårt, däremot syns missbildningar på kroppsdelar, exeplelvis korta ben eller svullen buk eller konstig huvudform osv. De KAN även missa skador. men om hon äter mediciner så kollar de väl extra noga antagligen.

**

Gick det bra på GeKås? Fick du några byxor? Har sammandrgningarna blivit värre av utflykten?
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2007-05-04 22:50:29 följande:
    näää ja vill bli först ut!! *sur å avis...*tänker ja gå å lägga mig bara för det! *muttrar...*pöss på er..
    *s*

Ja jag är inte så noga med att vara först iallafall och framförallt vill jag inte ha bebis redan NU...jag vill nog att han ska kunna andas själv innan han kommer ut åtminstone.

Annars så har jag ju BF den 5 juli så bland de första vill jag ju vara...först ut bland de fullgångna alltså
  • Beckah82
    Zandrisen: Så skumt! (det med bada) men...hm...ja iofs borde man kanske lyssna mer på DITT sjukhus för de verkar ju veta vad de pysslar med...det tycker jag inte det verkar som att mitt sjukhus gör...
  • Beckah82
    Pusselbiten86 skrev 2007-05-04 22:56:10 följande:
    BeckaNej men hon kommer då vara i vecka 10.... så de är inget rutin UL lixom .. de vr mest så ja menade Glömde tilllägga de
    I Vecka 10 ser de om det är ett normalstort foster, om hjärtat slår, om alla delar finns (armar och ben), om det finns en moderkaka, navelsträng. Sen kan de antagligen se typ buk, hjärna osv men jag tror INTE de kan säga sååå himla mycket om hur vida det skadats av medicinintag...
  • Beckah82

Min svärmor käkade starka mediciner...pga sin Crohns (tarmsjukdom) men fick veta i december -87 att hon var gravid...och beräknad att få ett barn i mars!

Hon hade inte en tanke på att hon skulle kunna vara gravid! Barnet fick näringsdropp direkt inne i magen och föddes sedan fullt frisk i januari -88, 11 veckor för tidig.

Han är idag en 19-åring, fortfarande fullt frisk och brottare på elitnivå

Alvins farbror

• Beckah82

Tack för länkarna Zandrisen. ja att bada på allmänna bad är nog inget bra, det slutade jag med när jag fick GBS konstaterat för jag vågade inte då. Annars så var det meningen att jag skulle gått vattengympa för foglossningen.

Men jag brukar bada hemma varje dag i badkaret för det är enda gången foglossningen "försvinner"

• Beckah82

Zandrisen; ja man BORDE kunna lita på vårdpersonalen...fast jag har ändå liiite svårt för det...hm...

• Beckah82
    copernicus skrev 2007-05-04 23:29:15 följande:
    Hmm Chrons ingen kul sjukdom!Kan bli ganska starka mediciner då!mamma har både det och Ulserös usch å fy!
    Både och? Det var inte roligt!

Min sambo har också Crohns...vi hoppas Alvin slipper men det finns ju en viss ärftlighet så...

fast det är bara min sambo av tre syskon som fått det av svärmor.
  • Beckah82

Jag tror att svärmors bröt ut när hon väntade barn nummer två...alltså under grav.

Min sambos bröt ut i gymnasiet ungefär. Han opererades då iallafall.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3