Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

Mjukis82 skrev 2007-05-05 23:02:09 följande:
    Jag har också den som är gratis... och hade den även när jag väntade Isabelle. Fick ut 10 000 kr på livförsäkringen... men som Beckah sa så hjälper det inte med pengar när det händer ngt! Dock gjorde det så att vi hade råd med den begravningen och så som vi "ville" ha.
    Precis så tänker jag om det värsta skulle hända...att pengar hjälper naturligtvis inte mot sorgen men det hjälper en att ge precis den gravsten men vill ha osv...normalt sett kanske man inte har råd med den begravning man skulle vilja ha och det skulle ju kännas jättehemskt.

Sen finns det ju bitar i betalförsäkringen som Alvin kan ha glädje av om inte det värsta händer, utan "bara" skador och/eller sjukdomar.

Framförallt den stora fördelen att han redan ÄR försäkrad...säg bara en sån sak som att om han föds med en sån obetydlig sak som storebror: att han blir blå, utan att det är något fel.

Så jag tycker att 950 kr är väl värt det.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82
    copernicus skrev 2007-05-05 23:08:15 följande:
    jag tecknade gratis när jag var i v. 10 och kom på nu att jag inte fått nån bekräftelse- borde jag fått det?
    Nä jag tror inte man får det...jag fick inte heller och sen beställde jag betalförsäkringen men hörde inget så jag fick kontakta dem igen och då efter mycket om och men så kom äntligen fakturan hem. Det är lite dåligt för försäkringen gäller ju från vecka 26 men inte förrän man betalat fakturan och jag kunde ju inte betala den förrän i början av förra veckan så om det hade hänt något mellan vecka 26+ och vecka 29+ så hade försäkringen inte gällt...bara för att de var sega.

Försäkringen gäller från och med dagen efter man betalat men tidigast från 26+0 (vad gäller livförsäkring osv).
  • Beckah82
    zandrisen skrev 2007-05-05 23:16:17 följande:
    *vill också teckna gravidförsäkring*
    Förstår det. Men funkar ingen alltså? Inte ens gratisförsäkringen?
  • Beckah82
    zandrisen skrev 2007-05-05 23:25:48 följande:
    Nej. På gratisförsökringen måste man ju skriva under på att man har haft en komplikationsfri graviditet, och iom att min redan från dag 1 räknades som en högriskgraviditet och att jag går på spec-mvc så kan jag ju inte gärna göra det... Har talat med vår försäkringsmäklare också, och han har lämnat samma negativa besked. Dock har han llovat att vara snabb som attan sen när lilleman väl tittat ut, så att hans försäkring börjar gälla så snart som möjligt då.
    Okej..usch så synd

Jag har ju lovat dyrt och heligt att jag har en normal graviditet men jag vet inte...jag antar att min MVC skulle säga att jag haft en normal graviditet för jag har ju inte haft något farligt eller ovanligt. Mina SD har ju varit ofarliga och jag har ju inte "behövt" någon behandling varken för dem eller för GBS:en eller någonting hittills...eller ja...behövt och behövt...jag har inte fått någon iaf

Så jag tror att min grav är godkänd under försäkring om något skulle hända nu.
  • Beckah82
    zandrisen skrev 2007-05-05 23:51:25 följande:
    Alltså, jag sover såååååå jäkla dåligt nu, vet att det är lika bra att vara vaken tills jag nästan inte kan hålla upp ögonen... Annars ligger jag bara och vrider och vänder och har ont i ryggen, och magen spänner, och lillebror röjer runt och så får jag ont nacken och så måste jag kissa, osv osv.... Nej, jag blir vaken ett tag till...
    Lergigan säger jag bara...

Jag tror inte jag vaknat en enda natt sen jag fick Lergigan Forte 50 mg.

Jag är ju ordinerad 3 st om dagen för klådan men jag blev helt bäng i huvudet...helt full typ...borta i huvudet och skittrött så jag slutade ta dem på dagarna. Nu tar jag ara en på kvällen, ett tag innan jag ska gå och lägga mig och från jag somnar så är det bara snark...vaknar inte förrän på morgonen och då går jag upp och väcker Vicftor och får iväg honom till skolan  och så går jag på toa och sen somnar jag om igen oftast hehe...
  • Beckah82
    zandrisen skrev 2007-05-06 00:04:30 följande:
    Haha, ja vad ska jag göra då? Fejka utslag med Mollys vattenfärger...? Känns som jag skulle kunna göra vad som helst för att få sova ordentligt nu, går runt som i ständig dimma, och hela kroppen värker av sömnbrist, men det GÅR bara inte.Får surfa mig trött helt enkelt...
    *s*

Nä du kan säga som det är: Du får ingen sömn och håller på att avlida av sömnbrist.

Lergigan är nämligen bra till lite av varje

Det allra vanligaste är att man får det i början av graviditeten för extremt illamående, det näst vanligaste är för sömnproblem och sen för klåda.

Sen är det bra till lite diverse annat också. Bland annat används det som lugnande inför operationer och tandläkarbesök.

Går också att ha mot hyperaktiva barn och vuxna (men då snackar vi doser på typ 500 mg flera gånger om dagen typ...inte för att jag fattar varför för jag blir ju helt borta av 50 hehe)
  • Beckah82

Jag är vaken också

Ska nog nana snart dock

• Beckah82

Gärna...om jag hade kunnat...fick ju en burk på 100 tabletter så...

• Beckah82
    Karttu skrev 2007-05-06 12:01:44 följande:
    Beckah: Angående ilningarna så hade jag sådär när jag väntade sonen, typ en månad före bf. Fast då gick ilningarna nästan ända ner till knäna. Min gynekolog sa att det beror på att bebisen ligger på en nerv, att det är helt ofarligt och att det naturligtvis går om efter förlossningen, vilket det oxå gjorde. Min bm sa att det beror på att livmodertappen och -munnen håller på att mjukas upp och förbereda sig inför förlossningen, så hon höll oxå ilningarna som ngt positivt.Äntligen har vi fått tillbaka värmen hit till oss oxå. Sonen har stegring pga tandsprickning, men vi var ändå ute på en promenad på förmiddagen hela familjen, såååå skönt!
    Jaha okej tack. ja det låter ju logiskt för det känns som att det är just tappen som det ilar i men förmodligen är det någon nerv där i närheten.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3