• L2K

BF Juli-07 Nr3

Sylt skrev 2007-04-23 13:07:49 följande:
    Hahah... lustigt inlägg det blev.
    Men iaf, precis vad jag trodde!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    mrsbygg skrev 2007-04-23 13:07:59 följande:
    haha jag har gett oliver ett nytt ansikte
    helt klart!
  • L2K
    Calylite skrev 2007-04-23 13:21:33 följande:
    men de är rätt frnt att kroppen ändå klarar av en frav, den töjjer ju och möblerar om riktigt bra sm man trodde va omöjligt
    helt klart! Väldigt fascinerande!
  • L2K
    annki72 skrev 2007-04-23 13:24:45 följande:
    nu bär det av till doktorn, håll tumarna för mej att han förstår och ger mej sjukskrivning
    Håller båda hårt!
  • L2K
    Hallonfot skrev 2007-04-23 13:27:40 följande:
    Visst är det fascinerande! Kan ni känna hur era bebisar ligger i magen? Förut har jag känt något som jag tror varit rumpan som putat ut till höger om min navel med jämna mellanrum men nu är det något litet som är där...kanske ett knä eller en häl...eller en armbåge eller axel eller..... Jag kan inte känna ett dugg hur den ligger även om jag känner den. Svårt att förklara men ni fattar va?
    Jag har jättesvårt att känna hur hon ligger. Nu vet jag att det är huvudet som trycker i revbenen efter UL så jag blir väl lagom snopen den dag bm säger att hon har vänt sig.
  • L2K
    tbmh skrev 2007-04-23 18:16:43 följande:
    HEhe.... jag får skylla på gröten i min gravid-hjärna!! Men som jag sa tidigare... hade man sett avatarerna istället för namnen så hade det ju varit simpelt. Jag kommer ihåg bilder bättre än namn (avatar = bilden vid namnet för er som inte vet)
    Ja, visst är det lättare med en bild än med ett namn ibland?!!!

Fin lista iaf. Jag är nöjd.

Ang. förlossning så gick tvåan snabbare här...
    Första satte igång med slemmis vid fem lördags morron, sen vatten nån gång efter det. Va in på förlossningen och kollade vattenavgången och blev hemskickad med igångsättningstid eftersom jag inte hade en enda värk.
    Första värken kom i taxin hem
    Gav upp och var inne igen vid 21.00, öppen 3cm. Kl 03.00 öppen 3cm... Sen fick jag eda och lite vila... Nån gång på morronen försökte dom få mig att krysta men stoppade efter ett tag. Första riktiga krystvärken runt 10.30 eller så och 11.25 är han född...

Andra gången startade det med värkar vid fyra på morronen. Regelbundna vid åtta, men efter att vi hade dumpat Basse på dagis avtog det lite. Vågade inte vänta hemma riktigt så länge som jag hade velat då vi har 40min resa till BB. Kom väl in runt 13-14-tiden och var väl öppen 3-4cm då. Nån gång på slutet tog dom hål på hinnan när jag bad om det och sen gick det snabbt. Två krystvärkar och han va ute 18.40.
    Så här var andra förlossnignen mycket bättre. Utan bedövning... Testade dusch, tens, värmekudde, lustgas (BLÄ) och en nål i handen men gillade inget. Stog i brygga sista timmen (timmarna??) och bara hittade på nåt vis hur det skulle vara...

Vill klara mig med endast andning den här gången med. Säger en dam med nästan noll i smärttröskel!!!! Gissa om jag är impad över mig själv!
  • L2K

Jag hade inte heller några problem med att få sprutan i ryggen.
    Däremot gillade jag inte att man va lite borta efter förlossnignen till följd av den.

• L2K

Vilken aktivitet det blev när det blev lite läskiga samtalsämnen.

• L2K

Zandrisen - Hoppas allt går bra!!!!

Vad gäller bajsa och förlossning så visst, lite pinsamt var det... Men hann känna innan, sa till och medan hon (bm eller vad det var vi hade med oss =) gjorde rent under mig fick hon larma på personal för en eller om det var två värkar senare hade Oskar kommit ut.
    Jag tyckte inte att det va så jättefarligt. Hellre det än kräkas... Sambon tyckte nog att det va värre än jag gjorde.
    Har inte heller haft lavemang med nån av dom.

• L2K

det känner jag igen... Har jag med hört nånstans... Vet inte om det stämmer. I vattnet vill dom inte ha avföring iaf.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3