• L2K

BF Juli-07 Nr3

Lindisen81 skrev 2007-05-01 20:06:52 följande:
    L2K; vi köpte en klädbyrå på ikea med fem lådor... dom är fullproppade av allt vi ärvt! men man vill ju köpa saker själv oxå, ska man skaffa en till byrå då eller he he
    Du kommer upptäcka ganska på en gång när du väl har bebben i din famn vilka kläder du kommer vilja använda.
    Vi fick också massvis med ärvda kläder innan Basse föddes men även en hel del nytt i present när han kom med. Han hade nog nästan bara nytt på sig från början.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    copernicus - när ska ni gifta er? Sitter precis här och letar lite på nätet efter fina gravidklänningar. Vi hade ju från början planerat det till 2/6 men flyttade på det. Idag ångrar jag det en aning.
  • L2K
    copernicus - jag känner som dig vad gäller dop... Är ju två skillda saker. Jag har ju en underbar klänning här hemma, hann ju köpa den och vet inte om jag vill skiljas från den men samtidigt skulle jag kunna tänka mig ett minibröllop redan nu. Svårt val...

Och jag hade oxå blivit irriterad i ditt läge. Kvällen är ju inte ens över och redan ringa?? Lite fräckt ju!
  • L2K

copernicus - nä, det är en vanlig klänning fast med snörning i ryggen. Va tvungen att ta en lite större storlek för att få plats med brösten i den med. Finns även sömnsmån på nån storlek till så en månad till ska den väl funka iaf... Minst.

Vi funderade på ett septemberbröllop från början men jag kände att det kan va lite jobbigt att gifta sig med en spädis... Antingen blir det nog nu i maj/juni eller nästa år...

DSC01571.JPG så satt den häromadagen. Inte så käckt med svart bh till bara.

• L2K
    Madelene87 skrev 2007-05-01 20:42:24 följande:
    L2K Fin klänning
    Tack! Det var kärlek vid första ögonkastet! Pappa som betalde den
  • L2K

Jo, så har jag alltid resonerat med. Fast om vi skulle ha satsat på septemberbröllop är det inte säkert att det hade blivit så för mig iaf... När Oskar va nyfödd totalvägrade han annat än tutte i tre månader!
    Vill inte riskera att man planerar för fest å så blir det inget iaf. Blir det nästa år så kan vi ju tom planera för barnvakt... Planerar vi nu samma sak men det blir ingen stor fest då...

• L2K
    Gomiddag allihopa!
    Känns som har har varit borta härifrån hur länge som helst!
    Va in och skrev i tisdags och sen dess har ni hunnit få ihop en sisådär 60-70 sidor.
    Känner att jag inte har ork att läsa igen det just nu.

Har det hänt nåt speciellt under tiden? Ingen mer som behövt åka in eller så?

Själv har jag mått helt okej och känt mig ganska pigg och här hemma va datorn avstängd i två dygn!!!!! Kors i taket, den som nästan går dygnet runt annars.

Vet att min lilla sessa har vänt på sig nu. Kände hur det bökade lite och hur rörelserna förändrades så jag misstänkte att så var fallet. Igår träffade jag en blivande bm som fick öva lite på mig och hon hittade huvudet neråt precis som jag trodde. Kul att veta att jag faktiskt inte hade inbillat mig att hon hade vänt på sig.
    Hur är det för er andra, vet ni om era ligger upp eller ner?
  • L2K
    mrsbygg skrev 2007-05-05 12:47:57 följande:
    wiho nu blir det lunch!gjort varma mackor med champinjonstuvning å massa ost...mumsa...länge sen ja gjorde varma mackor...
    Det lät mums! Får nog bli det till middag här imorn. Fast vi kör med skaldjursstuvningen! Eller makrillfilé. Mumsigt värre.
  • L2K

Phuuu!!! Har suttit i en timme och skummat igenom vad som har skrivits sen i söndags. Va några sidor.

Minns väl hälften av allt jag skulle skriva...

Beckah - Hoppas Victor blir bättre och att ni får komma till vc så snart som möjligt!

Mjukis - Vad hemskt med graven. Tyvärr verkar det inte vara allt för ovanligt. Har en kompis som blev av med en hel bunt med änglar vid sina söners gravar.

ang bröstpump så är min åsikt att den kan införskaffas efter förlossningen eftersom man i förväg inte har nån aning om man verkligen behöver den.

magmåttet på mig är idag v29+0, precis ovanför naveln, 110cm.

ang sjukskrivning - har varit sjukskriven på halvtid sen v13 och heltid sen v15 för foglossning. Idag fick jag dessutom reda på att min HP är godkänd.

ang febertermometer - så tycker jag att den i rumpan är bäst. På så små barn är det ganska enkelt att använda den med.

I vårt lilla "husapotek" har vi förutom febertermometer även alvedon, nagelsax och inotylolsalva för rumpan.

Hmm... Hoppas jag fick med allt jag har funderat på den sista timmen.

• L2K

Jag såg foppatofflor i nästan alla affärer jag va inne i igår kändes det som. Även Lindex hade på barn för typ 69:- eller nåt sånt.

Har funderat på såna jag med, både till mig och ungarna.

zandrisen skrev 2007-05-08 14:10:52 följande:
    Jag köte mina illrosa crocs-kopior för 79:- på skopunkten, fanns även svarta då i de större storlekarna... Skopunkten finns väl i sthlm?
    Skopunkten finns i Sthlm det med.

Zelda - vad kul det där lät!!!!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3