BF Juli-07 Nr3
Vi fick också massvis med ärvda kläder innan Basse föddes men även en hel del nytt i present när han kom med. Han hade nog nästan bara nytt på sig från början.
copernicus - nä, det är en vanlig klänning fast med snörning i ryggen. Va tvungen att ta en lite större storlek för att få plats med brösten i den med.
Finns även sömnsmån på nån storlek till så en månad till ska den väl funka iaf... Minst.
Vi funderade på ett septemberbröllop från början men jag kände att det kan va lite jobbigt att gifta sig med en spädis... Antingen blir det nog nu i maj/juni eller nästa år...
så satt den häromadagen.
Inte så käckt med svart bh till bara. ![]()
Jo, så har jag alltid resonerat med. Fast om vi skulle ha satsat på septemberbröllop är det inte säkert att det hade blivit så för mig iaf... När Oskar va nyfödd totalvägrade han annat än tutte i tre månader!
Vill inte riskera att man planerar för fest å så blir det inget iaf. Blir det nästa år så kan vi ju tom planera för barnvakt... Planerar vi nu samma sak men det blir ingen stor fest då...
Phuuu!!! Har suttit i en timme och skummat igenom vad som har skrivits sen i söndags. Va några sidor.
Minns väl hälften av allt jag skulle skriva...
Beckah - Hoppas Victor blir bättre och att ni får komma till vc så snart som möjligt!
Mjukis - Vad hemskt med graven. Tyvärr verkar det inte vara allt för ovanligt. Har en kompis som blev av med en hel bunt med änglar vid sina söners gravar.
ang bröstpump så är min åsikt att den kan införskaffas efter förlossningen eftersom man i förväg inte har nån aning om man verkligen behöver den.
magmåttet på mig är idag v29+0, precis ovanför naveln, 110cm.
ang sjukskrivning - har varit sjukskriven på halvtid sen v13 och heltid sen v15 för foglossning. Idag fick jag dessutom reda på att min HP är godkänd.
ang febertermometer - så tycker jag att den i rumpan är bäst. På så små barn är det ganska enkelt att använda den med.
I vårt lilla "husapotek" har vi förutom febertermometer även alvedon, nagelsax och inotylolsalva för rumpan.
Hmm... Hoppas jag fick med allt jag har funderat på den sista timmen. ![]()
Jag såg foppatofflor i nästan alla affärer jag va inne i igår kändes det som. Även Lindex hade på barn för typ 69:- eller nåt sånt.
Har funderat på såna jag med, både till mig och ungarna.