• L2K

BF Juli-07 Nr3

Kan man inte bara skaffa ett vanligt cykellagningskit och laga innerdäcket på samma vis som på cykeln?
    Eller har jag missförstått hur det funkar med luftdäcken tillvagnen?

Måste bara berätta att våra nya bärbara dator står och väntar på upp-packning på köksbordet. Skrattande
    Men min kära sambo vill öppna den själv. Och han kommer inte förrän efter fem. Gråter
    Är ju iofs hans dator men iaf.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och prinsessa 070723
  • L2K
    Theresa1 skrev 2007-05-08 15:43:56 följande:
    Hörrni, jag har fått erbjudande om en UJ syskonvagn för 5500. Är det dyrt tycker ni? Vagnen från 04 o liggdelen från 05.
    Kolla på blocket var priserna ligger... Då får du ju ett hum om det är ett bra eller dåligt pris.

Kollade lite snabbt på blocket och det verkar som ett okej pris.
  • L2K
    Lindisen81 skrev 2007-05-08 16:06:03 följande:
    jag vet att det som hade vagnen innan oss har lagat samma däck en gång, tror dom gjorde det med sån där cykellagning, men tror det är dags att byta ut hela slangen nu när det läcker ut luft hela tiden från just det däcket...
    Okej. Ja, då kan det ju va bra att byta innerdäcket.
  • L2K
    Lindisen81 skrev 2007-05-08 16:07:47 följande:
    L2K; kul med bärbar!! ja jag våran kom hem när sambon va å jobba men jag kunde inte hålla mig från å öppna. jag skulle va duktig å installera å allt själv, han sa ju att det bara va att följa instruktionerna... det sluta med att jag la ner den lilla fina manicken i kartongen å väntade tålmodigt tills han kom hem!
    Hahaha!!!! Ja du, att installera och få ordning på det skulle inte vara nåt problem här. Har gjort det förut. Men iom att det är "hans" så ska jag vara så snäll och låta honom öppna själv. Men känns ju sååååååå drygt nu när jag sitter här och inte har nåt bättre för mig. Hehehe
    Är nya Vista där i och det har jag aldrig testat så jag är ju supernyfiken.
    Jag har sagt att jag ska sitta på balkongen och surfa resten av graviditeten och bara ha det bra! Han hotade med att ta med den till jobbet då. Hehe....

Har ni också hem-pc?
  • L2K
    Theresa1 skrev 2007-05-08 16:08:26 följande:
    l2k: De flesta verkar ligga på 7000 ibland tom utan liggdel, så det verkar vara ett hyffsat pris
    Ja, jag hittade allt från 5000:- och uppåt när jag kollade så det verkar vara ett bra pris. Hörde med en kompis som är vagnsgalen och även hon tyckte det verkade vara ett bra pris.
    Vad är det för färg på den?
  • L2K
    Lindisen81 skrev 2007-05-08 16:12:58 följande:
    L2K; hem pc? är det sån man har genom jobb?? vi har en pc, hp compaq nx 7300 för å va exakt! med vista. det är en hel del finesser tror jag i det här nya, men jag e ju inte så haj på detta!
    Det är en sån. Fast om jag minns rätt hette det väl inte hem-pc längre utan förmånsdator eller nåt sånt fint.
    Bärbar Avancerad 17'' HP Pavilion dv9000 Intel - så hette våran. Sambon jobbar på Ericsson och har den via dom.
  • L2K
    Lindisen - okej. Det här tredje datorn som vi har som hem-pc. Då dras summan för den på hans lön innan skatt i tre år. Smidigt och enkelt.

Läste i en annan tråd att det kostar även för mamman att ligga på BB och inte bara för pappan. Försöker minnas hur det var dom andra två gångerna men minns inte.
    Vad har ni fått för information om kostnaden i samband med förlossning och BB-vistelse?
  • L2K

Lindisen - vilket sjukhus hör du till?
    Frågade just sambon och han har inte heller nåt minne av att vi ska ha betalat för mig förut.
    Ska fråga min BM om hon vet nåt imorn när jag ska dit.

• L2K

Zelda - gjorde det förra gången med för dig? För jag har absolut inget minne alls av att jag ska ha betalt förut. Och båda mina är födda på HS.

• L2K

Tjoho!
    Premiärsurfar på nya datorn! Jisses vad skumt det känns att inte använda en vanlig mus.
    Jag klarar det iaf bättre än sambon, han hoppade bort och så fick jag ta över alla inställningar å annat som skulle göras.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3