Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

BF Juli-07 Nr3

Grattis på födelsedagen Jessa6!! Jag har en bit kvar dit men förstår att det är speciellt!

Vattengympa låter jätteskönt, undrar om det finns här- den simhallen som har mest gympa är stängd för legionella så det känns inte riktigt kul att gå dit när de öppnar igen. I den andra simhallen finns äventyrsbad och är inte så lungt.

Little baby - lycka till idag, skulle gärna göra ett jag med men det är för långt att åka.

Idag ska jag iväg och jobba igen, har jobbat hela helgen och vill egentligen inte alls men men,
    Disskuterade schema med en kollega i går och vi kollade mitt schema från april och framåt, jag ska jobba mycket mer än jag har på papper och desstuom långa dagar. Undrar om inte jag kan kräva övertidsersättning för den tiden. Jag har 18 h/v på papper men ska jobba 28h/v och har flera dagar tid mellan 11-20.50 utan möjlighet att sitta förutom på min timmes lunch. Jag har ett jobb till så därför har jag inte heltid på papper.

Tror inte man kan få hp när man jobbar i butik utan tunga lyft. tyvärr

jag ska inte klaga jag har ett jobb iaf!!

• copernicus

godmorgon!
    Har varit borta härifrån ett par dar då inte mitt fl fungerat som det ska. Skittråkigt!
    Har nåt speciellt hänt som jag missat?
    det verkar vara rätt lugnt här nu iaf.

Ikväll ska jag sjunga på en konsert, den håller på ca en timme och vi måste stå hela den tiden. Suck!
    En tjej som ska ha barn samtidigt som mej har fixat stolar åt oss så vi kan smita om det krisar, men vill inte känna mej som en sjukling!
    det är iaf riktigt roligt att bebben får höra så mycket musik, och den sparkar runt som sjutton, speciellt när det spelas på pukorna.

Solen skiner och det är helt underbart väder, men jag har ingen lust att göra nåt speciellt. Gud vad jag är tråkig!!

• copernicus

usch det låter jobbigt mammab!
    Jag kan nästan inte föreställa mej hur det skulle vara att va utan bil!
    Jag "smaschade" våran i nov. och lagningen tog låååång tid (en vecka) och vi fick ta farmor och farfars bil under den tiden men jag häll på att bli tokig!!!!
    Vi har en ny bil och deras gamla siesta fick vi knappt plats i.
    Jag har nog blivit väldigt bortskämd när det gäller bil tror jagFundersam
    fast där vi bor klarar man sej knappt utan, bara att ta sej till dagis med buss tar ca 1 timme eftersom vi då skulle behöva byta efter hallva vägen.

Kläder är ju hur kul som helst nu tycker jag, allt passar för engångsskull! Jag känner mej jättefin i allt som valkarna annars sticker ut i.
    Fast helsvart konsertklädsel blir inte så lätt

• copernicus

tbmh:
    Såg att ni ska/vill köpa en ny focus. det är en jättebra bil, speciellt flexen.
    Men jag vill ge dej ett tips då vi fick problem med vår bil när sonen var ca 2 år. han fick nämnligen inte längre plats i baksätet med sin stol. De nya focusarna görs inte utan airbag fram utan måste beställas extra vilket kostar ett par tusen. För vår mondeo kommer det kosta 5000 kr.
    När man får två barn behövs utrymmet i baksätet!!
    I övrigt är bilen enormt bra och bagageutrymmet är ju större än i v70´n.
    Jag såg att ni har en focus nu också men tänkte bara ifall ni inte har airbag nu så vet ni iaf hur det blev för oss!!
    Lycka till med bilköpet

• copernicus

våren är påväg!!!!
    Även om vi inte har fått nåt tecken på blommor än så känns det i luften, vi ska åka och tvätta bilen idag både in och utvändigt känns verkligen som att det är dags!!
    Luktade skunk igår när jag satte mej i bilen, funderade och kom sen på att casper spillt sin äckliga välling på sätet och den luktar verkligen ÄCKLIGT!! Han har Nutramigen som har en mycket speciell doft.
    Solen skiner inte men det regnar ju iaf inte, kanske ska åka en sväng till pulkabacken också tror Cappe skulle tycka om det.

• copernicus

ja om ni tittar på en beg så kanske ni har den turen!
    Vi beställde vår mondeo utan airbag men den kom med iaf  suck! men de lovade att det bara var att använda en speciell nykel som kostade 1500, det var inte nödvändigt för oss att  göra det just då så vi tänkte vänta och nu är inte priset reducerat av ford längre så nu kostar det mycket mer!

• copernicus

ja jag vet att det är så, men det har blivit en miss från bådas sida.
    Det är släkt till mej som äger ford där vi köpte bilen och vi hade mest mejlkontakt när bilen skulle beställas. I beställningskontraktet står inte airbagen med har vi sett efteråt nåt vi missat. Vi hade en massa tillägg så vi såg inte missen just då tyvärr. Men ford har lovat oss ett bra pris för att lösa det hela.

04- är så mycket snyggare än den sista modellen tycker jag!
    Hur mycket räknar ni med att få ge?
    Vi sålde vår 03 när den gått 4200 mil och var utrustad med mp3 och tonade rutor, vi fick i inbyte 106 000.

• copernicus

Men Vickyb vad jobbigt det låter!
    Det ju svårt att säga om det är hormonerna eller om det faktiskt är "riktiga" känslor!
    Att vänta barn ställer ju hela kroppen på helspänn och man ställer in sig på att uppfostra och vårda ett barn och man reagerar på saker man kanske ignorerat tidigare.
    Jag diskuterade detta med en kompis för ett tag sen, hon visste inte riktigt vad hon ville osv.
    Hon berättade att hon kräkdes när sambon pussade på henne och att han alltid luktade illa oavsett hur många deo sorter han fick byta. Jag som absolut inte ville att min sambo skulle pussa på mej kände igen mej totalt. Jag berättade för min sambo om hennes känslor och han svarade typ tur att inte du är så. hmm tänkte jag då.. om han bara visste.
    Nu känner jag inte alls så längre, men även nu kan jag börja tänka på om jag ska ha det så här resten av livet.
    Egentligen är jag lycklig men under graviditeten ställs allt på sin spets och jag blir mycker känslig och tycker att han ska bry sej mycket mer!!
    Men jag tycker att du ska fundera och tänka i lugn och ro kanske prat med nån nära kompis som du kan lita på! innan du gör nåt du KANSKE ångrar!
    Men ajg förstår dej fullt ut kan jag lova!
    Vissa dar vill jag bara slänga ut honom!!
    Kram till dej

• copernicus

välkommen tillbaka Beckah!

Känner med dej tbmh vet hur det känns!
    Jag och min bror är uppvuxna med vår mamma eftersom vår pappa dog när jag var nästan 7 år.
    2002 blev min mamma jättesjuk och jag körde in henne till akuten, läkarna trodde först att det var tarmvred. Efter ett par dar blev vi inkallade till sjukhuset och sj.prästen stod utanför när vi kom. Mamma berättade att de hittat 4 stora elakartade tumörer i magen.
    Under tiden som följde blev vi inkallade flera gånger eftersom de trodde att det var kört för henne. Hon bodde på lasarettet istortsett ett helt år och när hon var hemma hade hon sistahjälpenvårdare hemma.
    Men sen fick vi veta att vi väntade Casper och mamma blev bättre och bättre.
    Förra veckan började hon arbeta 75% och läkarna i Uppsala sa i slutet på feb. att nu kan hon börja leva igen och sluta oroa sej!
    Det känns så skönt!!

Det jag vill säga är att hoppet är aldrig ute!!!
    Hur jobbigt det än känns så kan man klara av en sådan hemsk sjukdom.

Jag hoppas verkligen att din mamma får behandling så hon snart blir bättre!

Kram

• copernicus

veronicaq hoppas att det går bra hos doktorn och att det inte är nåt allvarligt!

Ang. förlossning är jag inte heller rädd, hade en super förlossning med Cappe och hoppas på att få det igen. Det enda jag kan känna rädsla inför är att det inte ska gå lika bra den här gången eller att jag ska komma på hur ont det gör eller så.
    Hade bara lustgas och akupunkturnålar sist. Min sambo satte nålarna, det var bra då visste han hur han kunde hjälpa mej istället för att bli rädd.
    Hade mamma med sist men nu ska vi "klara" det själva.

Toppenväder här med, men en febrig, hostig son så vi kommer inte så långt tyvärr. Han är sjuk för tedje gången på lika många veckor.
    Dessutom går det vattkoppor på dagis och det vill vi inte ha.
    Jag har inte haft det och vill inte ha det nu!!!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3