Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

BF Juli-07 Nr3

så fint väder det är här nu!!!{$lang_emotions_sunny}
    Jag och Cappe vaknade vid 8 av att det lät som nån höll på att riva huset utifrån, vi blev skiträdda båda två. Sambon har jobbat natt och vi trodde att han låg och sov på soffan. MEN döm om min förvåning när jag gick fram till fönstret för att se vad som lät, Han var ute och grävde!
    Vi har lite kvar att gräva efter dräneringen nu när tjälen har gjort att jorden sjunkit nästan 50 cm igen.
    Så nu fick vi en mysig frukost tillsammans och ska ut och greja innan jag ska till jobbet.

Jag blir så glad när han gör sånna här saker utan att jag sagt nåt!

Vill verkligen att det ska bli klart innan {$lang_emotions_baby} kommer!

{$lang_emotions_sunny}{$lang_emotions_sunny}{$lang_emotions_sunny}

• copernicus

ja kommentarer om magen får jag hela tiden, och har fått ända sen jul!!!
    Igår sa en kund till mej att jag såg sprickfärdig ut och att jag kunde föda vilken dag som. Hmm jättekul när det är tre månader kvar. Min sambo säger fortfarande att jag inte bara är tjock jag är fet också.

Semester har jag ingen och mitt vikariat går ut 30 juni så jag får lov att jobba till dess. Om jag säger upp mej får jag fem veckor karens och  missar mitt sgi.
    SGI har jag ångest inför. När jag väntade Casper räknade fk upp den jättebra och nu har de gjort en ny utredning i december, men jag blir så rädd att de ska ge mej en ny handläggare som inte är insatt. SUCK! När jag ringde i dec. fick jag veta att det fanns en hel bibel med uppgifter på mej.
    Det vore så lätt om man bara hade 1 jobb och inte 2 el 3.

Solen försöker ta sej igenom men snön ligger fortfarande kvar efter helgen och gör mej inte på vårhumör!

• copernicus

jag håller med om sparkarna emellanåt kan vara riktigt obehagliga!
    Min bebbe vänder sej hela tiden och sparkar på vissa bestämda tider typ 09, 12, 15 18 och sen hela kvällen. Ska bli spännande och se om tiderna håller i sig när den är född.
    Hqr hört att de börjar få rutiner nu så det är ju möjligt iaf.

• copernicus

har ni börjat mäta magen hos bm än? Det har inte jag men undrar om det är för att jag inte var smal när jag blev gravid, och måttet därför är svårt att se.

Vet inte hur jag kom på att bebben har vissa tider, men tror att det började med att den alltid sparkade när jag började jobbet klockan 9. Eftersom jag sjunger på jobbet så blev det kanske en väckningssignal. Och sen läste jag nånstans att den börjar få rutiner och jag blev intresserad, men vet inte.

• copernicus

nej jag hade inte nåt långt hopp mellan ul och bm det var ett par dar bara. Men innan desshade jag inbte varit på jättelångtid. Var iväg den 5 mars och ska dit den här eller nästa vecka kommer inte ihåg datum. Har fått alla tider för våren och det blir med ca 3 veckors intervaller.

Tvätta? åhhh jag orkar inte tur ajg har egen tvättstuga! Skulle aldrig fixa tvättider!!!!
    Men jag måste ta och städa för min bror kommer sen och vi ska bygga klart garderoben i vårat sovrum så vi kan flytta in dit nångång... har väntat tre år nu!

• copernicus

jo visst går man mer sällan när man väntar andra barnet, men på slutet blir det lika ofta tror jag. Vet att jag gick varannan vecka på slutet sist och nu har jag bara fått tider fram till juni så vet inte än hur tätt det blir.

• copernicus

wow vilken diskussion det blev här då!
    båda mina killar sover på soffan så jag passar på att sitta här en stund!
    Bakade choklad/marshmallowmuffins idag och sitter nu och snaskar mmm å de är fortfarande lite varma...

• copernicus

mmm kladdkaka...

bakade en banankaka också med mandelmassa i har aldrig gjort den förut så jag är liiiite sugen på att samaka av den också. suck tar det aldrig stopp?
    ugnen är fortfaranade på funderar på att göra en till banankaka för jag har fler bananer som börjar ge upp.
    Dessutom ska jag ha med fika till mammorna på jobbet här i veckan.
    Rosendals morotskaka eller "svärmors hemliga chokladkaka" med morötter och mörk choklad smaskens!!

• copernicus

hallå!
    Kraaaamar om alla som har det jobbigt nu!!
    såg att nån (kommer inte ihåg vem) sökte recept på kladdkaka utan mjöl och jag har ett recept som jag tror är jättebra!

3-4 inte alltför stora potatisar
    100 g smör
    2 ägg
    1 dl strösocker
    1 msk vaniljsocker
    5 msk kakao
    1 1/2 tsk salt

(florsocker)

skala koka och pressa potatisarna
    smält smöret och blanda ner alla ingredienserna däri.
    Häll upp smeten i en smord och bröad form
    Grädda kakan i ca 150`i 30-40 minuter.
    Pudra ev med lite florsocker.

ska vara kladdig när den är nybakad!!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3