• L2K

BF Juli-07 Nr3

mammab - stackars Saga!!!
    Du kan varva alvedon och Ipren på henne. Alltså, ge full dos av båda.
    Fast när jag läser igen kanske det inte va det som va problemet.
    Vi fick tipset att känna på örat vid öroninflammation. Fick man inte röra vid det så var det antagligen inflamation och inte bara ont....

Jag hade åkt in med henne i ert läge... För pencillin alltså...

Här väntar en dag i solskenet. Man kan ju hoppas iaf. Det är sjösättning med stora lyftkranen i vår båtklubb så jag ska ta med ungarna dit och roa dom.
    Sambon åkte redan vid halv sju han...

Och så ska jag beklaga mig lite... Magen har vuxit sig så hög att bh'n har börjat skava och jag får som skavsår av byglarna. Jättejobbigt!!! Och att sen veta hur lång tid det är kvar innan magen försvinner... Ledsen Ja, ja.... Jag vänjer mig säkert.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    Donna69 skrev 2007-04-28 07:46:41 följande:
    L2K;Har oxå fått skavis av byglarna. innebär det att vi måste köpa bh uuutan byglar?? *urk*Fritt fall! *asg*
    Inte en chans!!!! Har hellre skavisar en fritt fall! Även om sambon nog inte håller med! hahahah

Jag testar nu med att knäppa dom lite hårdare runt ryggen och spänna upp dom lite extra över axlarna. Får se om det funkar. Fåv väl trösta mig med att maggen borde sjunka lite nån gång.

Och jag har gått in i tredje trimestern nu!!!! Räknas man som höggravid då???
  • L2K
    mrsbygg skrev 2007-04-29 10:33:27 följande:
    suck..saga får inte i sig sin medicin..ringde sjukvårdsupplysningen för vi skulle ringa om vi inte fick i henne nått sa läkarn..hon jag prata med skulle ringa upp å kolla va han menade. hoppas hon ringer snart gått ett bra tag nu..jaja..stackarn har super ont i öronen! skulle nästan kunna tro att det ord hon kunde var aj..nehe ska se om man hinner få i sig lite frukost innan hon ringer upp..om dom ringer upp..annars får ja ringa igen...
    du, ger du med spruta? (har inte läst tillbaka såååå noga =) Vi gör så när nån av ungarna strular med medicin att en håller i sprutan och en barnet. Sen fick jag nåt tips att man skulle spruta in det mot kinden ist för mot munnen. Vi gör det när barnen ligger ner så det är lite svårare att spotta ut med. 
    Det funkar inte med mutor heller?
  • L2K
    Pussel - skönt att allt såg bra ut!!!! Hoppas ni slipper med oro nu!
  • L2K
    mrsbygg skrev 2007-04-29 10:42:18 följande:
    vi har gett me spruta..hon spotter bara ut på en gång nu sist spydde hon rätt ut..hon gillar verkligen inte smaken..och man ska inte ge medicin liggandes, saga höll på kvävas hon börja hosta och fick spyreflexer så d gick inte...mutor? haha no way...hon vill inte ens ha godis så hon är riktigt sjuk..enda hon vill ha är vatten..
    Då var det värre! Vet du om hon klarar av tabetter? Ni kanske kan få medicinen utbytt?

Och jag ska nog aldrig mer gnälla på att mina barn gnäller om sin hostmedicin, för dom får iaf i sig den.
  • L2K
    mrsbygg skrev 2007-04-29 10:47:04 följande:
    det gör hon verkligen inte! och små barn ska inte ta tabletter, därför dom får flytande..hon tar inte ens hostmedicinen men det blandar ja iaf ut me dricka, men hon vill juh inte dricka speciellt mycket så d är oxå svårt att få i henne...nu får dom ringa upp, gått en timme nu...
    Vad jobbigt. Då har jag tyvärr inget bättre tips...
    Hoppas du får nåt bra svar snart!

Och förresten, Sebastian fick sina första tabletter på recept vid ungefär samma ålder som Saga är i. Det har aldrig varit nåt problem.
  • L2K
    mrsbygg skrev 2007-04-29 10:53:23 följande:
    konstigt. alltid lärt mig att små barn inte ska ta tabletter för kvävningsrisk osv...nej nu får hon ringa för nu är det snart dags att försöka ge medicinen igen...
    Jag har aldrig hört det. Men kan ju ligga nåt i det. Sen är det ju olika från barn till barn vad dom klarar av med.
  • L2K
    Vallmar skrev 2007-04-29 11:25:32 följande:
    Hej tjejer.Vart utslängd av sambon igår, han skulle ha tjejfritt o massa grabbar hemmaJag hann dock vara inne igår morse o skriva i bloggen om profylaxen. Idag ska vi nog ta o fixa nya bilder på maggen men först blir det brunch på siggesta gård på Värmdö. Mums!
    Det där lät ju inte så dumt!!!!
    Bor ni i närheten av Siggesta?
  • L2K
    mrsbygg skrev 2007-04-29 11:40:19 följande:
    så! hon ringde upp. saga skulle få en annan medicin som man inte behövde ge så mycket av. 1ml ska nog gå å tvinga i henne!nehe fixa lite lunch snart...
    Vad skönt! Hoppas det ska gå bättre nu!
  • L2K
    Vallmar skrev 2007-04-29 12:18:09 följande:
    Mammab: Syrrans dotter blev sjuk o fick en pencellin som smakade apa! Kändes elakt o försöka tvinga henne så hon försökte få tag i flytande form men det var slut i hela storsthlm!! Skönt att du fick en annan medicin. Tycker dem borde tillverka barnmedicin med smak typ apelsin osv....L2K: Ja, vi har köpt hus på Rindö, i Vaxholm, så det är bara färjan över till värmdö o sen en kvarts bilfärd till siggesta. Jättesoft!
    okej! Mina kusiner bor runt Hemmesta och den äldsta red vid Siggesta. Själv kommer jag från Nacka från början så det kändes lite som du va i mina hemtraketer.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3