• L2K

BF Juli-07 Nr3

Vet ni om att det börjar komma januari-08-trådar!!!!!! Shit va länge vi har varit gravida nu!

Förresten, från när räknas man som höggravid?

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    mrsbygg skrev 2007-04-29 12:42:14 följande:
    tror det är v.36 som magen är som högst så då borde man väll vara hög gravid skulle ja tro!
    Okej... Jag känner mig som en höggravid kossa redan nu med jämna mellanrum. Hehe.....
    Upptäckte häromdagen att jag tom har gått in i tredje trimestern så nu börjar det kännas att det kommer ett slut på det här.
  • L2K
    Pusselbiten86 skrev 2007-04-29 12:45:07 följande:
    Man räknas till höggravid i vecka 28 + om jag inte minns fel
    oki, två dagar kvar då isf. Är v27+5 idag.
  • L2K

Ja, mer spännande ju närmare vi kommer.

• L2K

Egentligen har ju inte mensen nåt med BF och göra. Det är ju ÄL som bestämmer BF.... Jag skulle gå på UL-datumet. Du kan ju haft ÄL tidigare än du trott.

• L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-29 13:04:56 följande:
    och äl är ju inte säkert heller. jag vet precis när jag hade äl, men blev flyttad ändå. det beror ju på när ägget fäster och börjar växa också. det kan ta flera dagar efter äl innan det sker.
    Precis. Kan säkert diffa på flera veckor mot vad man själv tycker utan att det är konstigt... Har en kompis som precis påbörjat sitt första ivf-försök. Ska bli spännande och se vad UL säger på henne sen, om det tar sig. För där har dom ju annan koll....
  • L2K

Här kommer nästa och kastar sig in i samtalet!

Jag gillar INTE lustgasen! Kunde inte koncentrera mig på värken och lustgasen samtidigt. Men har ändå testat den båda gångerna.

Jag andades igenom nästan hela förlossningen med Oskar och hoppas klara av det den här gången med.

Nån som vet om det är illa att äta för mycket majskolvar?

• L2K
    zandrisen - det är jag. Har smällt i mig minst två stycken om dan dom sista dagarna. Och hade det inte varit för att resten av familj promt ska ha hade jag nog ätit alla fyra själv varje dag.
    Och lite laxerande effekt gör ingenting just nu, det mår jag bara bra av.
  • L2K
    zandrisen - skönt det. Synd bara att ungarna kom på att det är gott. Fast sambon är inte lika förtjust i min diet.
    Mycket tomatsallad med lök och feta blir det med. Så himlans gottigt!

Längtar såååå efter att vi ska kunna börja grilla för då blir majsen ännu godare!
  • L2K
    Halloj allihopa!
    Idag orkar jag inte läsa igenom alla tidigare inlägg från helgen... Får se om jag orkar läsa igen det imorn...
    Hoppas alla har haft en bra valborg!
    Vi var och firade svärfar tillsammans med sambons systerfamilj och mina föräldrar. Massor med god mat och trevligt sällskap. Men oj så jag saknade att kunna dricka ett glas vin till osten.

Idag har jag gjort första förändringen här hemma för bebisen. Har köpt en byrå av grannen så vi får plats med alla bebiskläder. Känns bra!!!

Pusselbiten86 skrev 2007-05-01 18:46:24 följande:
    Ny magbild ligger i fototråden Är de en tjej eller pojkmge om ni tittar på formen?
    Jag skulle nog gissa på en liten prins.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3