• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

Lindisen81 skrev 2007-05-07 09:47:55 följande:
    www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1...man blir ju så arg!!!!
    Ja man blir verkligen förbannad när man läser något sådant. Gaaah! Fan vilka äckliga människor som ger sig på barn! Dom skall få dödstraff eller snoppen och händerna avhuggna. Äckliga pedofiler!!!!!!!
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb

Jag hade 105 cm.

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb
    Jen2006 skrev 2007-05-07 18:41:55 följande:
    Jag tycker att jag känner mig stor ena dagen och "liten" och smidig nästa dag... undrar varför det blir så!?
    Känner oxå så. Idag känner jag mig så stooooor! Tror det kan bero på att den ligger olika.. just nu känns det som den sträcker ut sig där inne och ligger på tvären.. för det stramar i hela magen.. Och någon mat får det knappt plats heller.. har fått äta i omgångar.. haha. hoppas det blir bättre imorgon!
  • Vickyb
    zandrisen skrev 2007-05-07 16:03:06 följande:
    Har precis kommit hem från läkarbesöket på spec-mvc. Man gjorde tillväxt-ul och kollade livmoderhalsen med vul. Bra nyheter:* livmoderhalsen har inte krympt nåt mer * bebis hjärta slog fint och såg normalt ut* jag får vara uppe mer, men skall lägga mig direkt om jag får SDDåliga nyheter:* Vår grabb väger 1,8 kg. Snittvikten för att barn i v 28 är 1 kg.    Med andra ord: HAN ÄR STOR.* När man har den formen av diskbråck som jag har så får man inte ta ryggmärgsbedövning.Alltså: Jag kommer att föda en jättebebis UTAN bedövning!!!!! Det var till och med så att läkaren ifrågasatte om man räknat rätt på BF, men sen kollade hon ju journalen och såg att jag ätit pergo och varit inne på vul för att kolla äggblåsor innan ägglossningen när jag blev gravid, alltså är det inte möjligt att man räknat så mycet fel. Varför han är så stor visste hon inte, men underströk att det inte är något fel, det är bara ett stort barn helt enkelt... Jag känner att hela min planering runt förlossningen har gått åt skogen. Hade en jättebra förlossning med Molly, jag stod upp under hela öppningsskedet och fick ryggmärgsbedövning, och var helt inställd på att det skulle gå att göra på samma sätt den här gången också. Nu kommer jag inte att kunna stå, och jag får inte min bedövnning. Grinade i bilen hela vägen hem.Är plötsligt livrädd för att föda barn!
    En stooooor stor kram till dig! *Kramar om* Finns det ingen möjlighet att dom startar dig tidigare då? Det måste väl ändå gå..?!
  • Vickyb
    Hur mycket får man när man blir sjukskriven om man inte jobbat särskilt mycket dom senaste tre månaderna?
  • Vickyb
    rullgardinsflikkan skrev 2007-05-07 20:15:43 följande:
    tips till alla er som har tänkt köpa sjalwww.lekpaus.se  säljer ut sino rätt billigt spana!!
    Tack för tipset! Skall gå och kika in sjalana nu =)
  • Vickyb
    zandrisen skrev 2007-05-07 20:27:29 följande:
     Haha, ja det känns ju lite märkligt att plötsligt vara i läge att diskutera att man sätter igång förlossninge tidigare, efter att ha haft stor risk för förtidsbörd och knipit som attan....Men ja, det kan bli tal om att starta mig om han blir för stor, och därför ska vi gå på fortsatta tillväxtultraljud nu så ofta som var 4e vecka. Känns lite bättre nu när jag fått smälta allt.Tror att det var besvikelsen som var värst, att liksom "förlora" den där drömförlossningen som jag sett fram emot. Nackdelen med att ha haft en jättebra förlossning första gången kanske, att det känns piss om man inte kan göra lika nästa gång liksom.Fick just mail från UPS, att vår nya vagn kommer 10 maj! Weiiiiiii....
    Jaha ja.. ja just de ja. Så va de ja. Hade jag inte en tanke på Generad
  • Vickyb
    Norrbagge skrev 2007-05-07 20:46:05 följande:
    Nu har vi köpt vagn, valt skötbord (det blir ett vägg) och vi ska kolla snart på bilbarnstol. Men faaan vad dyrt det blir då man sparar allt till slutet liksom! vagnen går på 6500:- skötbordet på 1500:- & en bilbarnstol på 2000:-.Så 10 lökar. Nåja, men ändå så önskar man att man vågat köpa lite innan liksom.. haha.. nu blir det så saftigt på en gång liksom!!
    Vad blev det för vagn?
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-05-07 20:57:21 följande:
    Vi har inte köpt någon säng ännu, måste göra de snart  I övrigt har vi kvar som ja kommer på, att fixa:"snuttefiltar"KuddeBäddsettNappflaskaErsättningBlöjorLiiiiite mer kläderNalleParasoll till vagnenEskanapp ( sån gummigrej man kan ha på bröstet vid amning )Bindor"kisslakan", ni vet sånna typ gröna de har på sjukhusetPlastfrottèSen är de säkert 39 saker jag glömt Salvor å skötbord och vagn och så där har vi redan iom att vi har Saga.
    Var köper man dessa sk "kisslakan" ??
    om var perfekt.. minns att det "råkade" följa med ett gäng hem från sjukhuset då linnéa föddes
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-05-07 21:04:56 följande:
    Precis Det "råkade" följa med sånna hem efter Saga föddes oxå Ja, undrar vart sånna går å köpa. Jag tror iofs Sagas farfar har sådana kvar, han fick en hel drös nu för 1 år sedan då han opererades. Annars har ja lite vänner som jobbar på sjukhuset som jag kan höra med
    Kanske kan finnas på apoteket eller nått kanske.. annars får man väl "råka" få med sig så många som möjligt denna gången oxå. perfekt då det är sommar och dom små liven kan ligga nakna på en filt med kisslakerna. :)
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3