• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

Nu har jag kommit hem från BM och läkaren. Skall lämna in min sjukskrivning imorgon till FK, hoppas dom är snälla nog och beviljar den.

Så här såg det ut idag;

Hb: 113
    Sf: 29
    Hjärtljud 145
    Viktuppgång 1 kg (Totalt 9 kilo)
    Vikt: 74

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb

Det var någon som hade en SF mått tabell..? Kan det ha varit Beckah82?
    Skulle gärna vilja börja fylla i och se själva statistiken..

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb
    annki72 skrev 2007-05-10 14:05:52 följande:
    hallonfot: ingen såg mitt inlägg coh min fråga Vickyb: nej inte denna gång har jag pratat med BM, men hon vet om att jag haft kramper tidigare och hon sa att händer det igen bör jag åka in.men tjurig som man är så ligger man hemma och kämpar, det är ju inte värkar jag har utan kramper.Hur vet man om det är fostervatten som kommer eller bara flytningar? har inte varit med om detta innan??Igentligen tar jag inte åt mej att ni "missat" mej, men som nån annan skrev så är det väl hormonerna som gör en känslig
    Ja hormonerna kan driva en till vansinne ibland..
  • Vickyb
    SyrranH skrev 2007-05-10 15:07:51 följande:
    Ja, just ja. Grattis till den kommande förlovningen, Veronicaq! Vi är i samma läge. Hämtade ut ringarna häromveckan men väntar till den 10 juni med förlovningen eftersom det då är 6 år sedan vi först träffades!
    Va härligt att höra att många går i dessa planer.. Själv får det vänta ett par år till iaf.. kanske nästa år.. vem vet! Just nu så känns det inte så där viktigt då jag vill få ordning på mitt liv först så man kan glädjas åt att vara nyförlovad!
  • Vickyb
    veronicaq skrev 2007-05-10 15:30:58 följande:
    hej alla underbara!äsch vi kunde inte vänta med att sätta på oss ringarna.. så vi gick ner till ån o satte oss.. lite luriga kände vi nog oss.. så satt vi o pussades lite,tills killen sa rätt så generat med lurigt leende,- hihi ska vi sätta på ringarna nu?- jaa, svara jag med värsta smiletvittguld ringar från schalins.. jätte fina såklarttack för alla grattis
    Hihi. Mysigt.. Grattis till förlovningen!
  • Vickyb
    little baby skrev 2007-05-10 16:11:51 följande:
    Hur mycket ska man egentligen tro på vad UL-ljudet säger ang. hur långt gången man är.Jag blev ju framflyttad en vecka, var först beräknad 4 juli sen efter UL blev det 11 juli.Det känns som om jag är längre gången, ligger lite under högsta strecket på kurvan. Och när man läser vecka för vecka så upplever jag att jag är en vecka före hela tiden med symtom osv...tror att jag är längre gången..Eller vad tror ni?
    Upplever samma som du.. fast jag blev framflyttad betydligt mycket mer än du. 19 hela dagar så totalt 21 dagar om man räknar efter senaste mens.
    Och när jag läser några veckor fram som i fallet i v32 så är det precis nu.. med andfådd het och grejer.. Man vet aldrig! Jag hoppas på att den vill komma ut lite tidigare..
  • Vickyb
    annki72 skrev 2007-05-10 17:28:21 följande:
    Visst kan dom, man börjar gråta för minsta lilla fast jag har en förmåga att ta åt mej allt och bli arg, vilket jag inte brukar göra när jag inte är gravid.
    Haha. Ja det känner jag igen. Gråter för minsta lilla.. helt otroligt vad hormoner kan ställa till med ibland.

Just de ja.. Knodden ligger vågrätt.. och det känns. Haha. Det stramar som sjutton på båda sidor.. och det är så obehagligt. Tänk om den kunde vända sig någon gång.. hehhe
  • Vickyb
    Emmyss skrev 2007-05-10 18:16:28 följande:
    Nu måste jag slänga mig en en sväng och bara höra med er...Är det bara min bebis som är så liten?? Har SF- mått 26, och är 29+3. Blir ju orolig ju. En annan sak...Har ni fått lämna urinprov för att kolla äggvita? Har inte gjort det en enda gång och tycker det är lite märkligt. Dessutom hade blodtrycket gått upp...Borde man inte kolla det då?
    SF- måttet, har det med att göra hur stort eller litet barnet är? Tror inte du behöver vara orolig om din BM inte påpekat eller sagt något om det. Känner du dig orolig så skall du självklart ringa och kolla med din BM eller någon annan som vet.
    Jag har för mig att jag lämna ett urinprov i början.. och ett idag.
  • Vickyb
    monnie skrev 2007-05-10 18:27:29 följande:
    åhh varför börjar ni prata om glass??? jag är ju glasstokig den här grav. så sambon måste gå på konsum sen & köpa några glassar till mig.
    En till som är glasstokig!!
  • Vickyb

Köpte red delicius(?) äpplen idag.. Mumma.. Tänkte börja köpa hem lite frukt istället för att äta massa kaker, glass och godis.
    Gammeldags vanilj gräddglass och varma hallon är en STOR favorit just nu.. eller med chockladsås.. sen så slinker en och annan sandwich eller piggelin ner.

Glass med varma hallon, inget slår det just nu!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3