• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

tbmh skrev 2007-05-08 15:42:57 följande:
    God eftermiddag och tack för alla svar! Hehe... sött att ni kallar det kisslakan. Om jag fattat det rätt så är det plastad frotte ni menar som man lägger under lakanet för att skydda madrassen? I så fall så har nästan alla barnaffärer sådana OCh IKEA då heter det madrassskydd. Men kolla efter plastad frotte! www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Produc...
    Nej jag menade inte plastad frotté.. Men det skall jag köpa oxå för att ha i spjälsängen. Jag tänkte mer på dom där som man även har under förlossningen som samlar upp allt blod och vatten.
    Dom var perfekta att lägga på en filt när hon låg och lufta. Slapp tvätta massa lakan och filtar hela tiden. Skall se om jag har någon bild på Linnéa när hon låg på en sådan.
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb
    Vickyb skrev 2007-05-08 17:08:38 följande:
    Nej jag menade inte plastad frotté.. Men det skall jag köpa oxå för att ha i spjälsängen. Jag tänkte mer på dom där som man även har under förlossningen som samlar upp allt blod och vatten.Dom var perfekta att lägga på en filt när hon låg och lufta. Slapp tvätta massa lakan och filtar hela tiden. Skall se om jag har någon bild på Linnéa när hon låg på en sådan.
    1.jpg Så ser det ut.
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb

Ser att det pratas om vikt. Hittills har jag gått upp 8 kilo sen förra gången jag vägde mig hos BM. Nu skall jag dit imorgon och fasar för att ha gått upp ytterligare ett par kilon. För all den skit man stoppar i sig varje dag.. glass, kakor och för lite motion. Men va tusan, jag njuter att vara gravid.. och jag tänker inte på det nu utan viktnedgång och nå idealvikt får jag ta sen. Nu är jag gravid.. och stoppar i mig det jag tycker är gott!
    Men sen är jag en sån person oxå som mår dåligt över att vara lite överviktig, och i vissa perioder kan jag känna mig riktigt nere, men inte orkar göra något åt det. Tror min sambo är ganska trött på att höra hur tjock jag är.. när jag egentligen är normalviktig med lite hull på sidorna..

• Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-05-09 09:45:32 följande:
    aaaaaaaaaaaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjjjjj jjjjjjjjjjjj.......tror bäbis försöker fixera sig eller lägga sig till rätta...fy fan så ont d gör..ilar i hela nedre livmodern å pullan...sen kickar den det ut mot sidorna precis som den skulel ta fart med benen...hela magen rummlar runt...sen blir det lungt en minut och då är princip hela magen super degig å känns precis som bäbisen är borta...skit skummt..
    Ajjj.. ingen vidare när dom börjar fixera sig.. Minns själv hur det var.. Vågade knappt sätta mig för att jag vara rädd att sätta mig på bebisens huvud eller att den skulle ta skada.
    Sen gör det ont och det ilar till ordentligt ibland..

Just nu längtar jag ibland att magen skall börja sjunka lite.. ibland så känns det som magen står mig upp i halsen.. obehglig halsbränna har jag börjat fåå.. så ett tips till er som har halsbränna, drick ett glas mjölk. det hjälper på mig iaf!
  • Vickyb
    rullgardinsflikkan skrev 2007-05-09 10:28:28 följande:
    hej hej tjejerMin chef ringde precis och erbjöd mig ett jobb jag har sökt Gud jag är ju gravid och ska vara hemma minst 1½ år men det spelar ingen roll haha dom vill ha mig ändå...Så jag ska dit på måndag och prata igenom lön osv...nu ska jag allt dra på stort
    Trevligt. Vad är det för ett jobb?
  • Vickyb
    Nathalie009 skrev 2007-05-09 10:30:41 följande:
    vickyb: ja om endå ett glas mjöl skulle hjälpa.. suck här hjälper knappt gaviscon längre.. hemsk halsbränna på nätterna fyfasen..
    Fy då.. är det så illa. Jag har en lindrig halsbränna än sålänge.. Men det kommer kanske att bli värre.. eller inte. Hoppas inte det iaf. Med Linnéa hade jag en förfärlig halsbränna .
  • Vickyb
    Nathalie009 skrev 2007-05-09 10:33:08 följande:
    vickyb: jaa d e inge kul ursh... joo ja ahdew också HEMSK halsbränna med Evelina särksillt sista månaden så hoppas inte den blir värre. men man får väll stå ut ;)
    Ja man får stå ut ett tag till.. finns inte annat så mkt att göra
  • Vickyb
    Nathalie009 skrev 2007-05-09 10:33:43 följande:
    ..är bara så himla trött på att vara gravid förstår inte de som älskar o va gravida.. vill bara att bebisen ska ut, känns som man sitter å väntar på att skaffa ett liv igen
    Är oxå fruktansvärt trött på att vara gravid. Ibland.. Ibland njuter jag verkligen.. när dte känns som mest underbarast, när man inte har ont och magen stramar och man känner sig allmänt ful och tjock då är det underbart att vara gravid.
    Tycker att denna graviditeten har gått väldigt fort.. jag jag är inte riktigt redo att föda fram ännu.
  • Vickyb
    Nathalie009 skrev 2007-05-09 10:39:38 följande:
    ja ja kommer ju gråta om ja får gå över tiden.. särskillt när d e varmt å jävligt:P
    Ja fy ja. Jag hoppas iaf att det kan komma lite tidigare.. Inte 26 Juli.. utan det datumet dom satte först på vul och det enligt sm. 10/7 eller 7/7. Går jag över tiden dör jag!
  • Vickyb
    Nathalie009 skrev 2007-05-09 10:45:31 följande:
    vickyB ja jsute men ja skulle nog lite på VUL datumet om ja va du! d ska stämma mkt bättre har ja hört..Enligt VUl har ja datum den 19de iaf! haha iaf 2 dagar tidigare:Penligt mensen ere ju 2a Juli men d kann inte stämma eftersom jag +ade så sent. suck:P
    Ja man vet aldrig.. Jag kommer iaf att vara redo då mellan den 7/7 - 10/7 och jag får hoppas att det kommer nångång då. Hoppas hoppas..
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3