Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

zandrisen skrev 2007-05-10 16:37:58 följande:
    Hej alla!Tack för alla tummar, är hemma nu.Har legat med bricanyldropp och ctg-övervakning över natten (gud vad man sover dåligt med alla sladdar och hjärtklappning...!) och är kollad med vul och ul. Ctg visade sammandragningar mellan 100 och 120 var 4e till 5e minut, och sedan avtog dom så sakteliga. Vid 10 i morse kopplades droppet bort, och jag har fått bricanyltabletter (2,5 mg 4 ggr/dag) att ta i 4 dagar framöver. Vul visade att livmoderhalsen fortfarande är 4 cm lång, den har alltså inte påverkats märkbart av de värkar jag hade igår och inatt. Ul visade en busig grabb som inte ville ligga stilla alls, och allt såg jättefint ut med honom, även hjärtljuden vad bra hela natten. Träffade samma läkare som jag fått träffa de tidigare ggr jag varit inlagd, och han tyckte att jag svarat bra på behandling, plus att han litar på att jag ska komma in om jag får samma igen, så jag fick åka hem. Är dock strängt tillsagd att inte sy mera till barnrumet, då det var det enda jag kunde komma på att jag gjort utöver att vila... Man tror att det kan höra ihop med ryggen, att om jag får extra ont en längre period så kan kroppen sätta igång värkarbetet som en form av försvar. Förlossningsläkaren skulle således tala med mina andra läkare och se vad man kan göra utöver det som redan är gjort för att få mig mer smärtfri.Är trött och mosig, men lycklig över att slippa ligga inne.Än en gång tack för tummarna!

Skönt att höra att han stannar en stund till

(nu

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82
    Såg bak i tråden att jag blev lite efterfrågad

ja det blir ju lite märkligt när någon är inloggad jämt och plötsligt inte är det

Hur som helst så har jag haft datortrassel idag. Jag loggade in och förskte skriva när jag kom hem mitt på dagen men datorn bara dog hela tiden så jag gav upp

Som sagt, diabetes var det inte, bara något tillfälligt att det blev 9,8 igår med andra ord. Nåja, jag har väl inte jättelågt idag heller men det är helt okej och bra värden ändå

Victor då?
    Nä bättre är han inte..ont i lederna, feber som kommer och går (dock ingen jättehög), magont och så utslagen som blir allt mer märkliga i utseendet.

Det enda jag kan hitta som likar hans utslag är något som heter Purpura, men det ser inte riktigt ut så heller.

Börjar bli orolig på riktigt. Pratade med läkaren på VC idag igen och han sa att om det händer något (hög feber, magont, utslagen ändras eller tilltar, han får besvär med ögonen osv) så ska jag åka till barnakuten i Borås istället.

Det är just vad jag tänker göra också...imorgon (om inte allt sammans försvinner helt mystikt över natten nu). Jag tänker åka dit och sen vägra åka hem förrän jag får ett riktigt svar, eller att de åtminstone tar prover på pojken!

Han fick ju lavemang i måndags...men har efter det åter igen inte lyckats gå på toa så nu har han börjat få ont igen av den anledningen. han har aldrig i sitt liv varit förstoppad tidigare så det är märkligt.

Jaja...nog om det. Kort och gott: Nej det är inget vidare bra med Victor än.
  • Beckah82
    Vallmar skrev 2007-05-10 22:13:48 följande:
    Va bra att det inte var gravdiabetes då beckah!Jag blir lite orolig när jag läser infot fast jag får lita på min bm att hon håller koll på mej.
    Om du ligger utanför gränserna tycker jag du åtminstone ska ifrågasätta...även om du litar på henne så du får känna dig lugn iaf.
  • Beckah82
    Vallmar skrev 2007-05-10 22:19:03 följande:
    Jo, jag ifrågasatte sist me tanke på att pappa har en typ A diabetes som är jättesvår. Men hon tyckte alla andra värden var bra, dvs inget socker i urinet, sfmåttet var som det skulle..osv. Jag ska dit på tisdag igen o har jag högt socker då kanske hon vill att jag ska testas.
    Hoppas du slipper högt värde nästa gång,
  • Beckah82

Har bildsökt på nätet på "Purpura" och vissa bilder är verkligen ENORMT likt Victors utslag...

Finns tydligen många olika varianter av detta utslag och lika många orsaker. Men det stämmer verkligen in väldigt bra på hans symptom när man läser å så.

Nepp kanske man ska sova och sen upp å iväg till sjukhuset imorgon. Purpura kunde orsakas av en rad otrevligheter också så det är bäst att jag inte läser för mycket.

Leukemi tex och tillsammans med hans svullna lymfkörtlar, långdragna feber, ledvärk, trötthet, magont, näsblod och feber i omgångar i början av året  osv osv osv så låter jag helst bli att spekulera mer.

Purpura kan annars också vara en reaktion på en vanlig infektion eller en allergisk reaktion så...

Natti natti tjejer

• Beckah82

Ang Victor

Åh! I morse när vi vaknade var utslagen jättebleka och nu mitt på dagen är de borta. Victor har dessutom lyckts gå på toa och ledvärken är borta. Ingen feber heller idag.

Bara lymfkörtlarna som är förstorade nu men det kan ju ta ett tag för dem att gå tillbaka. Vi får se om de är kvar om ett par veckor. Jag vet ju att de varit stora på halsen i månader så vi får se.

• Beckah82
    Misan71 skrev 2007-05-11 13:42:54 följande:
    Å jag har oxå förlovat mig, men det har alla missat
    Stort grattis

Sidorna bara rasar iväg här hehe...måtte ju vara en av FLs aktivaste trådar?

När förlovade ni er?
  • Beckah82
    Misan71 skrev 2007-05-11 13:52:05 följande:
    Tack alla! Vi förlovade oss i Turkiet förra måndagen (valborg)
    Ojdå! så mysigt. Jag har missat detta totalt...till och med att du varit i Turkiet
  • Beckah82

Överlag är man ju lite självupptagen när man är gravid...speciellt om man är mitt inne i något jobbigt under graviditeten.

Jag har varit heeelt uppe i mitt den här veckan med högt sockerprov och framförallt Victors märkliga sjukdom. Nu är förhoppningsvis båda bitarna ur världen

Ska åka till Stockholm nästa vecka på en snabbvisit. Tis-Ons. Ska fotas för tidningen Amelia. Ska vara med i något repotage jag råkade tacka ja till för några veckor sedan.

Blir väl sista utflykten innan Alvin kommer

• Beckah82
    Vickyb skrev 2007-05-11 14:12:06 följande:
    Ojdå.. Inte nog med att man ser dig överallt på FL, nu hittar man dig i tidningsrepotage oxå
    Om folk i Dokusåpor är B-kändisar så är jag väl typ...hm...H-kändis eller något där omkring....usch...nästan skämmigt ju

Den här gången är det ett repotage om att vara tjej och ha ett IQ på över genomsnittet. Fördelar och nackdelar.

Reportern hade hittat länk till min hemsida på www.mensa.se så hon kontaktade mig i gästboken.

För några veckor sedan ringde radio om samma sak (P3 tror jag det var) hade också hittat mig på nätet. Fast då tackade jag nej för det lät så jobbigt eftersom det var Live i radiostudio och så och så jobbig resa. Nä..

1999: Svt, PS, kortfilm om mig och Victor
    2000: Svt, PS, Kortfilm, uppföljning
    2000: Vi Föräldrar, Extremtidiga barn
    2004: Expressen, Sveriges smartaste personer (pinsam rubrik, blev förstasidan dessutom. IQ och smarthet är INTE samma sak)
    2005: Vecko Revyn, Ung mamma

Minns inte om det är något mer...sen har man väl varit med någon kort sväng på Nyheterna och varit lite i radio (inringning) å sånt, men det håller jag inte reda på.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3