BF Juli-07 Nr3
Skönt att höra att han stannar en stund till ![]()
(nu
Skönt att höra att han stannar en stund till ![]()
(nu
Har bildsökt på nätet på "Purpura" och vissa bilder är verkligen ENORMT likt Victors utslag...
Finns tydligen många olika varianter av detta utslag och lika många orsaker. Men det stämmer verkligen in väldigt bra på hans symptom när man läser å så.
Nepp kanske man ska sova och sen upp å iväg till sjukhuset imorgon. Purpura kunde orsakas av en rad otrevligheter också så det är bäst att jag inte läser för mycket.
Leukemi tex och tillsammans med hans svullna lymfkörtlar, långdragna feber, ledvärk, trötthet, magont, näsblod och feber i omgångar i början av året osv osv osv så låter jag helst bli att spekulera mer.
Purpura kan annars också vara en reaktion på en vanlig infektion eller en allergisk reaktion så...
Natti natti tjejer
Ang Victor
Åh! I morse när vi vaknade var utslagen jättebleka och nu mitt på dagen är de borta. Victor har dessutom lyckts gå på toa och ledvärken är borta. Ingen feber heller idag.
Bara lymfkörtlarna som är förstorade nu men det kan ju ta ett tag för dem att gå tillbaka. Vi får se om de är kvar om ett par veckor. Jag vet ju att de varit stora på halsen i månader så vi får se.
Överlag är man ju lite självupptagen när man är gravid...speciellt om man är mitt inne i något jobbigt under graviditeten.
Jag har varit heeelt uppe i mitt den här veckan med högt sockerprov och framförallt Victors märkliga sjukdom. Nu är förhoppningsvis båda bitarna ur världen
Ska åka till Stockholm nästa vecka på en snabbvisit. Tis-Ons. Ska fotas för tidningen Amelia. Ska vara med i något repotage jag råkade tacka ja till för några veckor sedan.
Blir väl sista utflykten innan Alvin kommer ![]()