• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

*Håller tummar för Zandrisen*

Hoppas den lille vill stanna kvar ytterligare. *Kramar!

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-05-10 07:47:39 följande:
    morrn morrn...här ilas det fortfarande..gör inte lika ont längre me d är bra obehagligt...idag ska ja försöka ta mig ner på stan med min mamma..ser rätt skoj ut, hon har problem med ryggen och höften sen innan, och så lunkas ja fram med foglossning. ser skoj ut när vi går tillsammans i snigelfart å beklagar oss...ska kolla på lite skit till lägenheten! behöver lite inspiritation..nehe frukost!! äntligen köpt hem mjöl å lingonsylt så d blir havregrynsgröt...så jäkla gott..hehe ja är knäpp!
    Morrn morrn.

Gick förbi havregrynshyllan på ica häromdagen.. Det luktar gudomligt!
    Men jag vet inte om jag riktigt vågar köpa hem gryn just nu. Var inne i en period för ett tag sen där jag bara gjorde negerbollar Kunde äta upp en hel smet själv under en kväll.. Innan ja blev gravid åt jag ofta havregrynsgröt med sylt. Tror jag skall börja med det snart igen..

Snart skall vi iväg och springa lopp med lillan på dagis.

I eftermiddag är det dgas för ännu ett BM besök, + läkarbesök.
    Ringer och avbeställer akupunkturen idag.. och sjukter upp det lite.
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb
    JoNaLi skrev 2007-05-10 08:11:58 följande:
    God morgon!Idag har jag fullspäckat schema igen.. *suck* nu om en timme skall jag till dagis å hämta sonen för han ska "skolas in" på sin nya skola som han skall börja på i höst De har vissa dagar då de ska hälsa på å vara med i klassen å se hur det går till i skolan. Sen är det dags för ett möte igen, å sen fort hem laga mat, göra läxor med de stora barnen  å iväg till fotbollsmatch. Min dotter spelar idagSå det blir ingen "lat dag" för mig idag hehe  men jag gillar det.. bara man slipper stressa!Hoppas Zandrisen mår bra!Vickyb: Jag har en period nu då jag bara kan INTE vara en dag utan negerbollar... ååh det är juh såå gott!! Å de godaste är juh såklart DELICATO!! Mmmmm måste nog nästan ha mig en sån nu! Men först frukost! Äggmacka m kaffe.Kram på er!
    Ja dom är underbart goda. På Ikea finns det 6-pack för 10 kr. Det slinker alltid ner en eller två packet efter en dag där.
  • Vickyb
    Lindisen81 skrev 2007-05-10 09:30:05 följande:
    visst ja glömde fråga! läste igår tror jag det var någon som frågade om barnets storlek påverkas av allt vi stoppar i oss.... hur är det med det där?
    ja det var jag som frågade om det där! Men fick inget svar..
  • Vickyb
    Mum23 skrev 2007-05-10 11:28:44 följande:
    Vi hade en försäkringsmäklare hemma hos oss för ett tag sen och han påstod att Trygghansa hade den bästa barnförsäkringen, vet att jag läst det i någon "bäst i test oxå". Har inte heller tecknat så tack för påminnelsen!
    Jag har skandias försäkring på Linnéa nu.. men jag skall kolla lite sen efter och se vilken som är bäst och som är bra och inte kostar allt för mycket.
  • Vickyb
    Sylt skrev 2007-05-10 11:08:03 följande:
    Barnets strl påverkas av vad vi stoppar i oss till viss del. De säger att mkt socker ger stora barn. Jag lever på socker o förra gången fick jag en bebis som vägde 2800..... , så det stämmer kanske inte alltid?
    Hehe.. Ojdå säger jag då. Hoppas inte på en jättebäbis. Sockerintaget har varit olidligt mycket.. vissa perioder mer än andra. Får nog ge sjutton i kakor och allt annat ett tag nu. Vill ju inte föda fram en koloss!
  • Vickyb

Vad skall ni äta idag?
    Jag har en sån fruktansvärd brist på fantasi när det gäller mat just nu.

Idag blir det iaf halv special. Korv med bröd och mos.

Snart skall jag till BM.. Är lite nervös över hur mycket jag har gått upp
    Och hur stor magen har blivit.. känns att den växt en del sen sist.
    Hoppas hb är bättre denna gången..

Uppdaterar så fort jag kommit hem!

ha en bra dag så länge!!

• Vickyb
    Nathalie009 skrev 2007-05-10 12:24:02 följande:
    urs...73 dagar kvar står de på grav kalendern. låter ju som en evigheet. bläähJag mår typ dålgit när jag ser folk här på FL som jsut har plussat å e såå glada, dom vet inte vilken lång tid dom har framför sig! ahhaa..
    Hahah.. Ja så kan man faktiskt tänka ibland. Men dom har ju inte genomgått allt som vi redan hunnit så som tur är så tänker dom inte som oss.

Jag har 82 dagar kvar! Eeeeeeevighet!
  • Vickyb
    annki72 skrev 2007-05-10 10:54:30 följande:
    Godmorgon flickor!!Igår kväll fick jag tillbaka mina grymma kramper i magen, trodde jag skulle behöva åka in men kämpade igenom dom och somnade och vaknade idag och det är bättre, har ont i magen idag men inte så mycket.hade oxå konstiga flytningar igår som vatten, lätt gula aktigt och utan lukt, kan det vara fostervatten????Hoppas att det går bra för zandrisen och beckah idag!!
    Förstår inte att jag missat ditt inlägg med tanke på att jag skrev både före och efter dig. Måste ha variit dessa DELICATO bollarna som gjorde att jag inte reagerade på något annat än sötsaker. Var inte alls meningen att "glömma bort" någon.

Har du ringt och kollat med din BM om vad / varför du har kramper i magen och dina flytningar? Hoppas det är bättre nu iaf så du slipper gå och oroa dig!

Nu måste jag springa!! Hej hopp!
  • Vickyb
    veronicaq skrev 2007-05-10 14:00:02 följande:
    hej brudar!hoppas ni mår bra idag allihopa!det gör jag!ville bara smyga in med en sak!idag ska jag o sambon hämta ut våra förlovningsringar!!!
    Grattisssss!!! Wow. Vad blev det för ringar? Och när skall ni förlova er?
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3