• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

zandrisen skrev 2007-05-17 12:40:13 följande:
    Skriver som vanligt som en kratta...Rotade förresten reda på min dagbok från tiden runt Mollys födelse, och har lagt in en förlossningsberättelse i bloggerna nu för dom som vill läsa!
    Åh förlossningsberättelse.. Ja den får man ta och skriva klart. Visserligen har det gått lite mer än 2 år och den är inte klar ännu
    Dags att ta fram journalerna från Linnéas födeles och skriva ner det som är kvar.
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb

Vill oxå åka till Ikea Men har nada pengar och måste först betala av det som jag handlat för först.. sen bär det nog av!

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb

Känner oxå stickningar i livmodern.. Det gör ont efter varje steg jag tar och det känns riktigt obehagligt, och precis som ni beskriver.. Känns som den sitter och mörbultar livmodern med kniv eller nått..
    Skall ta kort på magen på söndag, skall se om det hänt något om den sjunkt eller ej.. isf vet jag ju varför det gjort så ont.

Nu skall vi in o lägga oss o kolla på film i sovrummet.. Ni andra får ha en fortsatt trevlig fredagskväll.

Kram på er.

• Vickyb
    Pusselbiten86 skrev 2007-05-18 20:11:43 följande:
    MammabHär är den länken www.contractionmaster.com/uppe i höger hörnet står de Start Timing Contractions o sen ska man bara trycka mellanslag när den startar o stannar...
    Tackar så hjärtligt. Lagt till den i favoriter nu så jag vet vart jag hittar den när det är dags att börja klocka!
  • Vickyb
    tbmh skrev 2007-05-19 10:34:04 följande:
    Hej tjejer!! Jag var knappt här igår för det var totalkaos på jobbet plus att jag hjälpte mamma å pappa att komma iväg till Ö-vik för de ska på bröllop idag. Mamma hade packat med som hon är i sin sjukdom hade hon glömt bort vad hon packat så jag fick gå igenom hela packningen och ta bort typ hälften. Känns så jobbigt att hon är så konstig. Saker som är så självklara kan hon inte ta till sig. Jag vill ha tillbaka min mamma
    *En stor kram till dig*
  • Vickyb
    Pusselbiten86 skrev 2007-05-19 11:29:01 följande:
    Då är vi två Min mammas sjukdom har nu satt sig på synen o talet o närminnet.. så hon kommer inte ihåg något alls typ Åh vi som ska ha kalas på lördag... Tänk om hon inte kommer ihåg de sen heler.. Jag ska ta massor me foto så ja kan visa henne sen om de skulle vara så....Jag vill oxå ha tillbaka min gamla goda mamma...KRAMAR till dig!!!
    Många kramar till dig oxå.
    Förstår om ni har det jobbigt..

Carin Välkommen till våran fantastiska tråd för oss mammor och nyblivna mammor!!
  • Vickyb

Håller verkligen med om att dom inte visar något vettigt alls på tv.n ikväll.. Fy och blää.. och ingen bra film har vi laddat hem heller så det blir väl att sappa bland kanalerna tills man somnar.

Har precis tuggat i mig en marabou chokladkaka.. Gu va gott! Har lite ågren faktiskt.. Men va tusan.. man får "passa" på att njuta ordentligt av härligheterna medans man ändå är lite rundare än vanligt.

Idag har jag inte kännt någon obehaglig smärta längs livmodern.. som både mammab och beckah beskriver. Kanske beror på att jag tagit det lugnare idag än vad jag gjorde igår..?!
    Imorgon skall ja och sambon ha en liten städ-dag här hemma.. Skall bära ner lite saker till källaren som ligger här hemma och ta plats.

Usch.. nu är jag så mätt så jag vet inte vart jag skall ta mig till.. känns som jag inte gjort något annat än att småätit hela dagen.

• Vickyb
    tbmh skrev 2007-05-19 21:35:01 följande:
    Min trycker inte neråt men däremot vispar den omkring där inne och det är jääätteobehagligt. INTE något jag gillar alls. Knökar runt med min kissblåsa så jag får gå på dass och kissa nån droppe här och nån droppe där... alltså inte kissnödig på riktig utan mest irritationskissnödig
    Me too! Får springa och kissa oftare jag med.. Obehaglig känsla när man går.. "Ömmar" till så fort man sätter ner foten när man går. Känner mig jätte kissenödig, men det kommer bara en droppe eller två.
  • Vickyb
    Beckah82 skrev 2007-05-20 06:12:46 följande:
    Godmorgon! *eller kanske inte*Jag vaknade vid 3 och låg kvar i sängen till 5 innan jag gav upp...blev hungrig Nu har jag ätit och börjar bli trött *gäsp*Träffade Mathias igår igen och ju mer vi pratar desto mer känner jag nog att även om jag älskar honom å så...så är det nog bäst att vi inte bor ihop. Han är barnslig och omogen och problemen har funnits alltid.Nu sist var det kanske jag som puschade på och jag tog det sista steget (snodde nyckeln, lurade ut honom, låste dörren). Inte så snällt men det var ett desperat försök att få honom att fatta efter 2 veckors tjat om att vi måste  pausa och lösa problemen om det ska finnas en framtid.Han fattade inte. Han tycker att det bara är jag som har problem (depressionen osv) så ALLT beror på mig och med allt så säger han att "det är dina psykiska problem som ställer till detta". Han har psykfallsförklarat mig typ 500 gånger nu på bara några dagar.Jag börjar tröttna. Har förklarat detta. Tog upp att det är möjligt att JAG har problem men vårat förhållande och han har också problem. Det är inte så enkelt som att min depression orsakat alla våra bekymmer.Det örat vill han inte lyssna på, tyvärr. Men nu känns det iaf bättre. Jag låter honom gå. Synd med tanke på Alvin men jag kan inte leva ett sådan förhållande.Nä...sova kanske? är lite trötter nu...
    En stor kram till dig. Skönt att du kommit fram till något iaf, och hoppas att han en dag mognar och inte öser "hans" problem över dig och får det att låta som om det vore fel på dig och att din depressesion orsakat att förhållandet fått problem. Hoppas han inser att man faktiskt är två i ett förhållande..
    Det sista man behöver höra när man är gravid är att blir psykfallsförklarad av sin sambo.
    *Kraaaaaam*
  • Vickyb

Nu skall jag surfa in lite på Ikeas hemsida.. Vill SHOPPPAAAAAAAAAA, men nada pengar!*suck*

• Vickyb

Tårarna har sprutat här ikväll.. GråterFundersamSkrikandesGråter Skrattat och gråtit om vartannat..
    Kollade sista avsnittet av OC idag.. och det slutade så himla lyckligt.. så jag grät för det, och den så störtlipade jag av att det just var SISTA avsnittet. Snacka om hormoner.. sambon trodde inte jag var riktigt klok.
    Känner mig så trött efter detta utbrottet.. Haha.. Är inte så van att visa så många känslor på en gång.

• Vickyb
    nasse01 skrev 2007-05-20 20:57:46 följande:
    Har städat altanen idag, det var jobbigt det. Tog nog 2 timmar...Men de var det värt blev jätte fint. Såg ut som en "svinstia" med popcorn, leksaker och annat skräp överallt.Man får ju passa på nu för lättar går det ju inte för varje dag som går. Tycker som så många andra här att tiden har börjat stå still. Tänk om man bara kunde få vara utan dessa svettningar. Helt hopplöst när det äntligen kommer lite sol och bli genom svett över hela kroppen...Men vad är det om man jämför med sol så ska man inte klaga.
    Ja tiden står för det mesta still känns det som.. Men det är ju som sagt dessa sista veckorna som är värst.. Längtan efter knodden är otroligt stor och man börjar undra mer och mer för varje dag som går vem det är som ligger och sparkas och buffar runt där inne
    För mig är tiden ännu segare då jag egentligen skulle ha haft 6 veckor kvar istället för mina 9 veckor som jag har nu.. Hoppas därför innerligt att bebis vill ut tidigare och att dom räknat helt tokigt på Ul:et.
  • Vickyb

Gomorgon!

• Vickyb

Helt otroligt.. om man tänker efter.. Vad tiden har gått fort, veckorna har bara passerat.. och nu skall vi snart börja föda.
    Synd att man inte kunde tippa på "Svenska spel" vem som kommer att föda först!
    Det hade varit roligt..

• Vickyb
    Beckah82 skrev 2007-05-21 12:43:30 följande:
    Jag fick en lista i huvudet faktiskt i natt i någon märklig dröm eller något ordningen på de 5 första bebisarna! Alla grabbar dessutom!1. Solstraalen, pojke2. Zandrisen, pojke3. Annki72, pojke4. Beckah82, pojke5. Mammab, pojkeDatum fick jag inte tyvärr
    Hehe.. Ni drömmer så roligt..

Jag har drömt två gånger, två nätter i rad att vi får en pojke.. Undra om det är det undermedvetna.. tänk om kroppen på något sätt känner av, och signerar ut i kroppen att man väntar kille eller tjej..
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-05-21 12:53:31 följande:
    haha...hitta en bild från julafton..smått sliten var man me en miiiiiini saga
    Naaw vilken söt bild.. liten hon var!
  • Vickyb

Jag har en känning att jag kommer att gå tiden ut.. men ibland känns det som jag kommer att få tidigare pg av att jag blev flyttad så många dagar! Kan ju alltid hoppas att den vill komma tidigare.. annars så får väl jag i Augusti!!!

• Vickyb
    Theresa1 skrev 2007-05-21 13:46:46 följande:
    tack Mammab.Jag jick precis förbi hallspegeln o upptäckte att jag är ENORM!!! Vem/Vilka är med o peppar varran för en massiv (sund) viktminskning när detta är över??Jag SKA ner till 55-60 igen... Så är det bara! Sen kan det få ta ett tag det gör inget bara det går åt rätt håll
    Jag e med!
  • Vickyb
    Angående vikt..

När jag träffa Micke vägde jag 62.
    Gick upp 6 kilo på ganska kort tid och vägde då 68.
    Blev gravid med Linnéa och slutade på 82 kilo.
    Gick ner dom och hamna på 63-64 kilo.
    Inskrivningen vägde jag 65.
    Och nu sista mätningen hade jag gått upp 9 kilo och väger 74 kilo.

Mitt mål är först 65 och sedan vidare ner till 62-60 Kilo.
    Där nöjer jag mig..!!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3