• L2K

BF Juli-07 Nr3

Little baby - tur att ni inte kan höra mig nu!!!! Här är det dagis. Gissa vad den här bebisen kommer kunna utantill sen!!!

Solis - Jag vet vad du menar. Nu har jag iofs jobbat mellan ungarna men förstår dig ändå... har du ingen möjlighet att bara jobba lite extra eller nåt sånt sen? S du får va hemma men ändå göra nåt annat samtidigt?
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och prinsessa 070723
  • L2K
    Disko, inte dagis, skulle det stå ju!
  • L2K
    Solis - det skadar ju inte att kolla så allt är okej... Bättre att fråga en gång för mycket än för lite.

ang. blöjor så köp inte för mycket innan! En del barn har en förmåga att växa ur dom på en gång. Jag kommer att satsa på att ha dom man får hem i brevlådan hemma och spara kupongerna och sen shoppa allt eftersom i början.

rullgardinsflikkan - än har inget kommit upp men så fort jag får ork att rensa ur och bort en bokhylla i sovrummet åker spjälsängen upp. Den va upp tidigt förra gången med. Skötbord har vi ju redan framme eftersom dom andra använder blöja.

Nån av er andra som har tips hur man får sin fyraåring helt torr?? Sebastian har kämpat i snart två år med att bli torr men ändå så går det bara inte. Bara idag har han bytt tre ombyten för att han inte kissar på toa. Att han inte är torr på nätterna stör mig inte så värst men just dagarna. Vi kan ha en bra period med bara "dropp" i kalsongerna och det är väl ingen fara men som nu, då är det kissande i dom ist. Börjar bli lite trött på det. Han själv börjar ju tom komma underfund med att andra barn i hans ålder är torra på natten, varför kan han inte bli helt torr på dagen då?
    Även om ni har tips för att få dom att våga bajsa på toa? Basse är rädd för att bajsa på toa. Att kissa funkar men inte bajsa, då är det blöja som gäller. Förra veckan fick han hemskt magknip på dagis bara för att han inte bajsade. Hade tom suttit på toa jättelänge utan att nåt kom men så fort blöjan kom på hemma kunde han bajsa... Tips nån?
  • L2K

Ni som dricker bubbelvatten mot halsbränna, ska det vara vanligt naturellt eller spelar det ingen roll?
    Jag har fått hemsk halsbränna av middagen. Ledsen

• L2K
    Calylite skrev 2007-05-14 19:13:21 följande:
    Melon säger dom ju är riktigt bra mot halsbränna..
    Om jag bara hade det hemma. Det är ju så gott!!!

Pussel - Hur är det med din mamma? Har inte hängt med riktigt...
  • L2K
    Pussel - Fy, vad jobbigt!!! Både för dig och för henne!!! Är det nåt dom tror att dom kan bota eller verkar det vara nåt hon får leva med?
    Usch, kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det ska vara. Måste ju bli ännu jobbigare av att vara höggravid med...
  • L2K
    Pussel - ojdå. Hoppas att det går tillbaka då!!!
  • L2K

Halloj oboj alla blivande mams!

Idag orkar jag bara inte läsa i kapp mig! Om det har hänt nåt speciellt får ni gärna uppdatera mig.

Idag har jag varit hos tandläkaren med Basse. Han fick rycka bort en framtand. Lilla sötnosen sa knappt aj ens... Va så duktig sååå!!!! Stolt mamma!

Såg at ni hade diskuterat järnvärden tidigare... Mit har hela tiden legat mellan 139-131 men förra veckan hade det rasat till 123. Men hon sa inget om det, bara påpekade att det hade rasat.
    Tur att jag äter så mycket jordgubbar numera.

• L2K
    veronicaq skrev 2007-05-15 20:43:46 följande:
    l2k... inget har hänt.. vart jävligt lugnt här faktiskt!
    Yups, och sjuttielva sidor text av ingenting.
  • L2K

har jag aldrig märkt av.....

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3