BF Juli-07 Nr3
Någon som vet var de säljer fina bikinis till blivande mammor? Jag har inte jättestora bröst (75-80C) så det behöver jag inte ta hänsyn till.
Någon som vet var de säljer fina bikinis till blivande mammor? Jag har inte jättestora bröst (75-80C) så det behöver jag inte ta hänsyn till.
Prinsessan. Håller med, inte enmassa tyg på magen, gilalr itne det, har vanliga trosor nu med, inga gravidtrosor. Kanske kan ha en vanlig, får gå runt och testa lite...
Usch vad dåligt jag mår! Jag är sjuk... Var uppe på akuten innan idag och fick diagnosen influensa...Förkylningen har satt sig på luftrören, kan inte använda nässpray, får bara näsblod. Doktorn gav mig lätt hostmedicin och ett nässpray med olja i som skulle mjuka upp mina slemhinnor. Det var allt, han sa att det finns inte så mycket man kan göra när du är gravid, ville ju inte ha mediciner som påverkar precis. Tror ni bebben tar illa av detta?
Det är väl 180 dagar som är semestergrundande iallafall va?
Idag mår jag lite bättre men ont i böstet när jag hostar och förkyld och svårt för att andas. Ingen feber som tur är...
Hallonfot: Det är väl för att man inte ska vara hemma och tillgodoräkna sig 25 nya fullbetalda semsterdagar efter ett år. Hälften är det både på föräldraledighet och studieledighet. Lärare har ju ganska bra avtal iofs men alla går väl under semesterlagen, be honom kolla upp det annars med sitt lönekontor.
jennsans: Tror det är 180 dagar som är semesterlönegrundande.
Jag har också fastnat för Liam men sambon verkar inte vara lika pigg...
Jag ska dit nästa måndag och mäta och kolla hjärtljudet, är i v 26 då. Blir nog rätt så lagom. Hoppas då på att det blir tätare besök än det har varit nu. Kul att följa.
I natt väckte min sambo mig kl 04.22 av att jag snarkade som attans..Sen kunde jag inte somna om förrän vid 8-tiden . Snacka om att jag var sur på honom, mellan 8-8.30 ringde min syster 2 ggr, mamma 2 ggr, min svärmor 1 ggr, jag är ganska trött nu men lika bra att hålla sig uppe så man kan sova sen.
Och inte nog med det när jag vaknar vaknade liten med så jag låg flera timmar och kände hur det buffade runt och sparkades, ganska mysig iofs!!
Jag ska be om mitt moderskapsintyg på måndag när jag ska till bm. Tänkte skicka in det till fk nu snart så man har det klart.
Förra veckan hade jag gått upp 4,5 i v 24, nu är jag v 25 men har inte vägt mig idag, vägde mig i helgen och då hade jag gått ner 1 kg men det var nog för att jag har varit oh är sjuk...ska väga mig i morgon tänkte jag...