Inlägg från: annki72 |Visa alla inlägg
  • annki72

BF Juli-07 Nr3

Godmorgon, ingen vaken än?
    jag har precis kommit från jobbet efter att jobbat natt,

men var tvungen att hoppa in här för att kolla vad ni dkriver

det är som en drog

Nä nu måste jag försöka sov ett par timmar, vi syns senare.

• annki72

Jaha då var man vaken igen, vaknade av att hundarna skällde som f..n i hundgården

Är så himla trött på hundarna,maken min är ju inte hemma så vem måste ta hand om dom?? JO jag!!!

Vill flytta ut på landet fort så man slipper alla tjuriga grannar, fast jag förstår dom för jag blir oxå irriterad på hundarna.

Jessa6: vilken gullig sambo

mammab: jo panodil och alvedon är samma sak, säger dom som vet.

• annki72

Åh vad fina magar ni har allihop, jag måste försöka ta en bild på min oxå

• annki72

teenpregnancy : om det är ok, så kommer jag att tala om för ägaren på babyland i kungenskurva att han personal som är otrevliga mot kunder.

Jag känner honom väl då han är min pappas barndomskompis och fd chef, och min brors fadder.

Tycker han har rätt att få veta hur hans personal är mot kunder.

Du får gärna berätta om bemötandet i Länna oxå, då det var min fars sista arbetsplats, så jag känner ägaren där oxå.

vet hur det är vara ung mamma och få blickar och kommentarer, jag var bara 16 när jag fick min första, det är ingte roligt, men inte är man sämre mamma bara för man är ung?!

• annki72

Missheaven: vad härligt det låter med en mini semester

hoppas ni får jätte härligt!!!

• annki72

är jätte trött idag, vår 7-åring har haft ont i örat i natt så vi har gett han alvedon och han fick sova hos oss, sov en stund sen låg han och grät, stackars liten.

Angående godis så var vår äldsta aldrig intresserad av godis förrän runt 2 års ålder, ville han ha nått gott så bad han om paprika, vilket han älskade.

Syskonen började dock tidigar men det pga av att de såg brorsan äta godis.

Vi har aldrig förbjudit godis och har nästan alltid godis hemma, vilket gjort att barnen kunnat ta en bit om det varit sugna oavsett dag. detta har gjort det hela ganska ointressant och det har hänt att jag slängt godis som blivit gammalt.

Vi har ju även sommar månaderna en kiosk med massor av godis, men barnen bryr sig inte så mycket. Jag tror att eftersom det alltid varit ok att äta godis och det alltid funnits så blir man inte lika sugen.

Det har funkat bra i vår familj, tots att vi har en kille med diabetes.

Vi har nu infört lördagsgodis pga av han med diabetes och jag ser stora skillnader på de amå barnen och de stora.

De små bara vräker i sig så fort de får godis, medans de stora knappt bryr sig.

• annki72

calylite: jag tror faktiskt att det är lite så, man tröttnar liksom, självklart passar det inte för alla, alla har vi olika behov.

har en vännina med barn i samma åldrar som jag och hennes barn har inget stopp i sig alls, äter kakor,godis, mackor ja allt det hittar tills det är slut, dom har heller inte haft regler för godis ätande men nu har hon varit tvunget att börja då hennes yngsta verkligen är beroende av socker vilket märks jätte väl på honom då han är mer vild än tam.

• annki72

förstår precis hur orolig man kan vara, är mer orolig nu än första gången.

Men det beror på att man alltid sagt till sig själv, det händer inte mej, bara andra, sen händer det min bästa vännina.

hon förlorade sitt 3.dje barn när mitt andra var 4 månader, gissa om man var nojjig då.

men jag har aldrig haft ett andningslarm. men däremot en lite spegel jag håll framför ansiktet för att se om barnet andas.

har även alltid en termometer i vagnen för att se att det inte blir för varmnt.

• annki72

prisessan Zelda: Vi ger oxå hellre socker en sötningsmedel, trots diabetes. sötningsmedel är inte bra.

Äntligen har jag tagit en bild på min magen, bild finns i mitt bildgalleri om nån är nyfiken

• annki72

I dricka är enda gången vi använder oss av light produkter, men det beror oxå på att min son diabetes inte skulle funka så bra annars.

Hade mina barn varit helt friska hade vi inte köpt light.

Mamma till 4 söner och en bebis i magen!!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3