Slutat snusa
Har slutat snusa sedan 3 veckor. och jag tror jag kommer att trilla dit igen. Är det någon som har något tipps. Jag har snusat i 22år.
Har slutat snusa sedan 3 veckor. och jag tror jag kommer att trilla dit igen. Är det någon som har något tipps. Jag har snusat i 22år.
Testa det nikotinfria snuset Onico?
Jag slutade snusa i november men jag har trillat dit några gånger i fyllan och det känns hela tiden som när man snusade första gången. Men jag har bestämt mig för att sluta och jag hoppas att det funkar. Och jag tror nog att det kommer att funka för dig oxå bara du ger dig faan på att inte ta en snus efter maten eller på jobbet. Lycka till.
Jag slutade för ca 2 månader sen. La av med nikotin snuset och ersatte det med det nikotinfria snuset onico i drygt 1 vecka är helt snusfri nu. Hade innan dess snusat i ca 10 år.
Jag hade snusat i ca 12-13 år. Jag la av för drygt ett år sen i samband med döttrarnas födsel. Tog hjälp första månaden av Choice som jag tyckte va ett klockrent nikotinfritt snus.
Vet inte vad man ska tipsa om, tror inga tips i världen hjälper om man inte har den rätta motivationen. För mig så var motivationen att föregå med gott exempel för mina döttrar när dom växer upp. Ville för övrigt egentligen inte sluta så jag är fascinerad över tat jag klarat mig så här långt.
Första månaden var den absolut jobbigaste för mig, sen lossna det lite faktist. Jag kan fortfarande bli sugen på snus men det är mycket mer hanterbart nu och går över ganska fort.
Jag hade snusat i 17-18 år och la av tvärt efter att ha bearbetat
ett år innan ungefär, som föregående skrev är man inte själv övertygad om att man skall lyckas så går det inte. Jag har nu varit fri i 3 månader och visst tänker man på det ibland..dock inte varje dag längre. Jag körde onico dom första tre dagarna.
Blir behovet för stort nån gång ibland får man pilla upp en hals-
pistill eller nått liknande under läppen....LYCKA TILL
Frugan lovade att vi skulle köpa ny dator om jag slutade snusa. Självklart lät det för stunden lockande och jag lovade henne.
Nu står dock datorn mest avstängd pga tillökning i familjen ^^
Men det gick ju faktiskt att sluta! Har varit utan i en månad och har snusat i 6 år. Suget kommer nog alltid att finnas där på ett eller annat sätt. Blir alltid sugen när jag blir stressad.
Sluta snusa är lätt. Det är att bestämma sig för att man verkligen vill sluta som är svårt. När man väl bestämt sig går det som på räls...
...eller nja...
Slutade själv för någon dryg månad sedan.
Dövar värsta vanebildningssuget med tuggummi (tuggar som värsta fjortisen nu *slafs-slafs-äääähhhh-vaddårå-slafs-slafs*).
Vanliga sockerfria tuggummi alltså (med fräsch andedräkt som ren bonus).
Ville bli av med nikotinsuget ASAP så inga nikotinplåster/tuggummi eller sådant trams.
I och med att jag bestämt mig är det ingen jobbig grej egentligen. Hoppade lite fallskärm i min ungdom och instruktören sa något som jag tagit som ett litet mind-trick att använda i olika sammanhang:
Valet att hoppa eller inte tar man inte uppe i flygplanet. Det tar man när man går hoppkursen. Beslutet har man alltså redan fattat och något annat alternativ än att hoppa finns inte när man blir kallad till "färdigställningen".
----
På samma sätt när jag (långt om länge) bestämt mig för att sluta snusa: Beslutet är fattat och att trycka in en prilla är helt enkelt inte längre ett alternativ.
Funkar för mig i alla fall
Jag slutade i oktober -05 och har inte haft något återfall.Jag är ledsen över att säga det här, men jag bestämde mig för att sluta och så gjorde jag det. Rökte nån gång ibland, men det var tillsammans med alkohol.
Det hetaste tipset jag kan ge är att inte börja med det nikotinfria snuset, nikonet i all ära, men det är vanan som måste brytas och den måste nötas bort.
Men om du väljer Onico, börja med det innan det är försent, annars kommer du säkerligen falla tillbaka på det vanliga snuset när du märker att det inte ger någon tillfredställelse.
Lycka till!
Jag har inga råd som någon anna inte redan har gett. För mig gick det rätt ok att sluta... Jag trappade ner och slutade sedan relativt lätt. Det som förvånar mig är hur länge suget sitter i! Har inte snusat regelbundet på 3,5 år, men kan fortfarande längta efter en god middag eller när man är ute eller så...
Ni som slutat för lääänge sedan blir man fri från det också så småningom?
har snusat i 10år, slutade för 3månader sedan, blev akutinlaggd på sjukhus ett par veckor med luftvägsinfektion m.m när det var som värst var jag helt borta i feberyra osv så snus var ju inte att tänka på, när jag blev utskriven så hade jag ju vart utan snus i några veckor så nikotinbegäret var ju näst intill borta, sen är det ju vanan då, men där funkar onico bra som substitut... det dumma är ju att man "snusar" nästan lika mycket som innan bara det att det inte innehåller tobak och nikotin..