Slutat snusa
Har slutat snusa sedan 3 veckor. och jag tror jag kommer att trilla dit igen. Är det någon som har något tipps. Jag har snusat i 22år.
Har slutat snusa sedan 3 veckor. och jag tror jag kommer att trilla dit igen. Är det någon som har något tipps. Jag har snusat i 22år.
Låter inte alls roligt, har själv försökt ett par gånger men föll tillbaka bara efter någon dag så gett upp mer eller mindre
nåja, sätter upp det som ett mål fram till sommaren att bli av med mitt beroende för nikotin, vissligen bara snusat i 9 år men aldrig försent att sluta. Håller tummarna för dig!
Jag har snusat sen jag var 13, i över 30 år. Den sista tiden sov jag med snus och när min tandhygienist sa att jag fick välja mellan tänderna eller snuset la jag av.
Jag har hållit upp i en dryg vecka nu. Käkar nikotinpiller som om de vore pop corn, tränar lite mer och dricker enorma mängder kaffe. Det blir lite extra öl och en och annan bourbon extra också till vardags också. Har lovat mig själv att under en övergångsperiod får jag göra vad som helst, men inte snusa. Saknar faktiskt inte snuset, men törs ännu inte börja dra ner på nikotinet.
Mitt problem är att jag blir deprimerad utan nikotin. Riktigt jävla låg. Har fått medicin mot det några gånger, men det har bara slutat med att jag snusar OCH käkar lyckopiller. Känns idiotiskt att bli deppig när jag i själva verket är glad.
turgut. det där känner jag igen ifrån mitt 2:a slutaförsök blev riktigt låg några veckor efter.
mitt 3:dje (inte sen i sommras iallafall) har funkat mycket bättre
Idag slog det till ordentligt. Har varit lägre än en amöba. Det enda som har hjälpt är att laga mat och dricka rödvin. Har stått i köket i tre timmar och lagat värsta middagen. Allt för att inte börja att tänka.
Frun:
"Om det är såhär du tänker bli när du blir snusdeppig får du gärna deppa."
Varför ska man sluta??? Lite laster måste man väl ändå få ha, och snuset stör ingen annan....
Jag har slutat men börjat igen, var inte tillräckligt motiverad så nu går jag och väntar tills motivationen och den rätta viljan kommer till mig. Tror i och för sig inte att den kommer inom det närmaste men man vet ju aldrig..
Nu är jag lite nyfiken, hur går det för alla som nyligen (försökt) sluta... Hur har det gått, har nån fallit för frestelsen eller har alla klarat sig?
so far so good.
varit utan nu sedan december.
Amen for that!!! Till kaffet är väl den mest plågsamma att vara utan!!!
Jag sällar mig gärna till skaran av icke-snusare. Har själv tänkt sluta snusa otaliga gånger, men de tankarna försvinner fort efter man avnjutit en god måltid, då sitter en snus som smäck.