Slutat snusa
Har slutat snusa sedan 3 veckor. och jag tror jag kommer att trilla dit igen. Är det någon som har något tipps. Jag har snusat i 22år.
Har slutat snusa sedan 3 veckor. och jag tror jag kommer att trilla dit igen. Är det någon som har något tipps. Jag har snusat i 22år.
"Ni som slutat för lääänge sedan blir man fri från det också så småningom?"
Min far snusade i 25år och slutade för ~10år sedan, han är lika sugen på snus idag som dagen efter han slutat enligt honom själv.
"en kan fortfarande längta efter en god middag eller när man är ute eller så..."
Jo det är faktiskt det värsta, att inte kunna ta eftermatensnusen. Den bästa snusen av dem alla.. :(
cDk3r -
Jaaaa. *drömsk blick* och den till kaffet. Och den till de första klunkarna öl... Nä, nu får jag sluta drömma innan jag börjar igen...
mikkel räv
:) :)
Har snusat i 25 av mina 37 år, har försökt att sluta, men har nu bestämt mig för att det är lönlöst, Vet inte hur jag skulle klara mig utan den första feta snusen på morgonen
Började snusa när jag var 17. Slutade för ett år sedan och är nu 38. Första månaden var tung, men nu känner jag ingen som helst längtan. Jag kommer inte att börja om och det som avgjorde saken för min del var helt enkelt att jag inte ville ställa mig bakom tobaksbolagens utsugning av tredje världen och deras cyniska marknadsföringstekniker. Hälsoskälen har helt enkelt varit för svaga även om jag märker av positiva sidor så här i efterhand. Skönt också att slippa beroendet.
Jag trappade ner under några veckor, slutade sedan tvärt med snus och dövade suget med nikotintuggummi under någon vecka. Efter det inget mer nikotin och det har fungerat. Skönt också att kunna fungera som en nikotinfri förebild för mina barn.
Lycka till!
Jag slutade 2 Januari efter 20 års snusande..
Går Kanon bra.
Hoppas du klarar dig
Slutade för drygt tre år sedan efter 15 års ihärdigt snusande.
ÄR fortfarande fruktansvärt sugen på en stöddig pris snus. DEt enda som underlättat och samtidigt stärkt min motivation är att min sambo samtidigt slutade röka med anledning av att vi skulle skaffa barn, vilket vi också gjorde. Nu väntar vi nummer två och jag finner därför ingen anledning att börja igen.
Mitt bästa tips är att göra som jag gjorde under första halvåret. Jag lade 25 kronor i en burk varje dag. PÅ detta sätt får man i alla fall en insikt i den ekonomiska aspekten på snusandet. Jösses vad mycket pengar det blev....
ja och nu kan man ju lägga 37 krom dan=13505kr/år
men det är skit svårt
Jag snusade i 11 år. Slutade med hjälp av att trycka upp läkerol under läppen. Fast man får vara försiktig med det där.. överdriven konsumering KAN ha laxerande effekt.
Men man får väl prioritera.. Skitnödig eller nikotinfri.
Åh, lider med dig! slutade själv efter 12 års baksnusande. Har nu varit snusfri i 2 månader. Kör med ONICO och Choice (har konstant en liten kryddpåse inne). För övrigt brukar jag äta mer, träna mer och belöna mig med småsaker som ett nytt klädesplagg eller dyligt Allt med motiveringen JAG SNUSAR JU IAF INTE.
Lycka till!