-----> västervikstråden 5 <-----
Vi har just kommit hem ifrån ett 15-årskalas. Det var min mans brorsdotter som fyllde.
Som Majalaja sa, vad har folk för sig i juli egentligen?
Vi har just kommit hem ifrån ett 15-årskalas. Det var min mans brorsdotter som fyllde.
Som Majalaja sa, vad har folk för sig i juli egentligen?
Är hemma idag. När jag skulle väcka barnen så märker jag att min dotter är brännhet av feber. Så idag blir det en hemmadag för henne och mig. Måste bara lämna sonen i skolan.
Ikväll blir det "after work" på Harrys med mina underbara arbetskamrater. Ska bli kul!
AHH! Jag blir tokig på våran katt. Kl 04.28 vaknade vi av en smäll. Då har kattskrället varit uppe i fönstret i vårt sovrum och puttat ner min favoritblomkruka. Så nu är både blomman och krukan kraschad. Nån som vill köpa en billig katt? Vi har rea!
Nu åker jag till affären och köper kött och annat gott. Här ska grillas
.
Ingen har sagt nåt om träffen i stadsparken. Blev det nåt? Hade ni det trevligt?
Är lite ledsen idag. När jag hämtade sonen i skolan så berättar han att två barn i skolan sagt till honom att han är kär i alla flickor, eftersom han leker mest med flickorna. Dessutom hade de sagt att de ska slå och sparka min son så att han dör. Så nu är min son jätteledsen och rädd och vill inte gå till skolan mer. Han säger också att han ska inte leka med flickorna mer. Så nu ska två barn göra så att min son inte törs leka med sina vänner.
Alla inblandade är 6 år. Håller de på så när de inte är äldre? Hur ska det bli sen då?
Min son säger att jag får absolut inte säga nåt till fröken i skolan. Men det måste jag ju. Fast om jag säger nåt så bryter jag ju hans förtroende. Då kanske han inte berättar nåt nästa gång. Hur skulle ni gjort?
Idag när vi kom till skolan så kom X (den som varit på min son mest) fram till oss. Jag stod ca 2 meter bort. Så säger han till min son: Vilken töntig, ful keps du har. Jag kände att det var droppen. Så jag sa till honom att "från och med nu så är du snäll mot (min sons namn). Om jag hör att du är dum en enda gång till så kommer jag ringa till dina föräldrar".
Sen sa jag även till personalen. Så de har haft samtal idag med alla inblandade. Få se om det hjälper.
Ska ner på stan imorgon och köpa bebiskläder. En kompis till min man fick en liten dotter i måndags. Härligt!
Det är bra att det är babyboom. De ska ju in på dagis framöver. Då får vi jobb ju, så vi slipper bli arbetslösa.
Det blev en röd tröja och ett par röda byxor till lilla Tuva som hon tydligen ska heta (min mans kompis nyfödda dotter).
Beträffande min son som inte har det bra i skolan så har han en kille från klassen här just nu och de har jättekul (låter så i alla fall). Så han är inte helt utan kompisar. Underbart! Synd bara att min 3-åriga dotter vägrar låta dem vara ifred.
Mina barn var jättearga för de fick inte titta på Bolibompa igår när det åskade. Vågar inte låta tv:n vara på då.
sunzhine - Grattis på förlovningsdagen.
En liten fråga till er. Jag har fått i uppdrag genom jobbet att köpa "flärpar". Ni vet såna där blåsormar som barnen blåser i så de åker ut och låter. Var kan jag köpa såna i Västervik?