Inlägg från: Pikku myy |Visa alla inlägg
  • Pikku myy

Minnas tjejer II

Hinner inte läsa ikapp just nu.

Öz: grattis till killen.

Maja: Alla bilder från helsingfors gör mig sjuk, vill åka hem snaaart. Blir först i augusti. suck.

Minna: jag ammar med 2-4 timmars mellanrum. Oftast bara ett bröst, men ibland vill ahn ha en liten skvätt från det andra oxå.

SS: klart du inte är en sämre mamma bara för att du gett upp amningen. Inte värt alla tårar och elände. Ni ska ju njuta av denna tid ju.

Nu ska vi iväg och köpa lördagsgodis. Mkt idag. Semifinaler i ishockey. Swe- canada och fin-ryssland och avslutningsvis eurovisionsfestivalen....

• Pikku myy

Va tråkigt att det krånglar med amningen för så många. Samtidigt är det inte hela världen om man tar till ersättning. Skulle det börja krångla hos oss skulle nog jag oxå ta till ersättning fortare än snabbt. Än så länge klarar Edwin sig på enbart amning. Och det bli ca 2-4 timmar emellan. Idag har han sovit ute i vagn 3 timmar. Lyxigt. Just nu ligger han och snusar igen efter påfyllning. Och jag skall åka iväg och köpa aftonbladet och glass till övriga familjen.

• Pikku myy

sitter här och konstaterar att det varken var sveriges el finlands dag idag , inte igår heller för den delen.

Mina gullungar sover nu, bägge två. Och jag sitter och sneglar på sängen. Så fort jag tänker tanken så gnyr Edwin till.... Har varit lite av ett ammnings maraton ikväll igen så nu hoppas jag på en snäll kille inatt.

G han är ute och grejar, har så varit hela dagen nästan. Hör hur han hamrar på staketet ute. Snart dags och ropa in han tror jag, innan grannarna börjar undra.

Vem var det man skulle säga till om och få se bilder på Mio? Pess?

• Pikku myy

Pess: vilken snygg vagn och babyskydd. Sängen var inte helt fel heller. Lite avis faktiskt.

• Pikku myy

Här regnar det. Edwin ligger ute i vagnen och sover och Alva tittar på pippi. Hela fm gick åt till och amma, amma och åter amma. tror det är nån som försöker öka på mat förrådet.

Till de som undrar med mjölken. Typ Essi. Tror det är mkt olika. Strl på brösten har nog inte så mkt med mängden och göra. Jag fick fortare mjölk denna gång än förra och då är jag snittad denna gång och Edwin sög inte alls lika ofta som Alva ville göra när jag låg på BB med henne. Hoppas du får den hjälp du behöver idag. Jag vet inte hur mkt mat jag ha i mina bröst. Pumpar inget, ger bara mat då Edwin verkar villa suga. Idag typ jämt nästan. fast nu har han sovit från kl 13. jeee. Imorgon em skall vi på bvc och väga för första gången sen vi kom hem från BB. Då kommer väl domen. Endera har han gått upp el ner... Skulle tro upp.

Alva är ju en icsi och gick till 41+3 med henne så alla ivf:are kommer inte runt bf. Nära igångsättning med henne...

Nu skall jag ta in den björn som sover. Ses senare.

• Pikku myy

Idag har det varit lugnt härinne. Hann t.o.m läsa ikapp.

Själv känner jag mig trött. Haft en jobbig natt med Edwin. Allt han ville inatt var äta och mysa. Inte sova egen säng, bara i famn. Nån timmes sömn fick jag men alldeles för lite.

Var på första bvc besöket idag. Edwin väger nu 3782g. Inte uppe i födelsevikten än, men åt rätt håll. 300 g på 10 dagar är rätt okej. Så tillräckligt med mjölk verkar jag ju ha än så länge. Bara jobbigt att han verkar villa öka på den hela tiden. Önskar en lugn natt. Just nu har han sovit sen kl 18. mkt bra.

Nu skall jag kika på House.

• Pikku myy

Tråkigt och läsa att det är så många som mår dåligt. Hoppas det börjar reda upp sig för er så småningom. Kramar till er.

Inatt sov Edwin bättre. Inte lika trött idag. sov en timme på fm och har fått duscha i lugn och ro. Måste nog väcka killen snart och ge han mat innan jag skall hämta alva kl 15. Lite jobbigt och måsta anpassa sig hela tiden eftre lämna och hämta tider hos dagmamman...

• Pikku myy

sitter här med en guldklimp i famnen. han vill tydligen sova i mammas famn, korgen kanske är för kall. inatt fick han sova brevid mig i sängen för korgen dög inte och jag var för trött och protestera. går bra då det bara är jag och edwin som ska dela säng. sambon har sovit i källaren. han snarkar för mkt och sover oroligt pga sitt knä. blir knäpp på han helt enkelt. skulle aldrig våga ha edwin i vår säng om vi sover i den båda två. sambon expert på att överta hela sängen.

blev mindre glad idag när jag hämta alva från dagmamman. såg på en gång att hon hade en ögon inf på gång. suck. hoppas hon inte smittar edwin.

imorn kommer mina föräldrar hit. ska bli kul. har inte träffat dem sen nyåret. min brorsdotter som är 1½ år skall följa med.

nej, nu skall jag se om korgen duger och själv krypa till sängs.

hoppas att ni alla kan sova ordentligt inatt nu.

• Pikku myy

go morron el fm. här var det väckning 06.40 av en tjej som hade ögonen igen kletade. Stackarn fick inte upp dem och vart förtvivlad. Bara och kliva upp och börja rengjöra dem. Nu ser det bara röda och svullna ut. Måste nog ringa vc imorn om det inte blivit bättre.

Edwin har ätit varannan timme inatt, dock ganska snabba måltider på 20 min och tack och lov somnar jag oftast som en stock så fort jag lagt ner mig igen. Nu har han sovit sen 8.30 så jag har fått gjort lite annat. Vågar dock inte gå och duscha då jag inte riktigt litar på storasyster. Hon är snäll, men lite oförståndig ibland. Och speciellt nu då jag inte vill att hon skall smitta Edwins ögon. Om nu det går och undvika. Tror han håller på och vakna nu, då skall han få sig ett bad. Måste ju va snygg då mormor och morfar kommer om 2 timmar.

Håller tummarna för knase och meleah, hoppas att nåt är på gång.

Pess: Nu gravid hjärna, snart amnings hjärna. bara och vänja sig.

• Pikku myy

Så var det kört. Nu har Edwin oxå fått ögon inf i ena ögat. Upptäckte det inatt kl 05 när jag sku amma. Alvas ögon är bättre. Brorsans dotter som är 1½ har oxå fått i ena ögat. Suck. Snart har jag det själv oxå förstås...

Fatta, igår natt amma Edwin bara en gång kl 04. Rena lyx natten. sov så gott. inatt var det som vanligt 02 och 05. Rätt ok det oxå. Allt bättre än varannan timme.

Essi: Mitt op sår är oxå hårt. Kommer så att vara ett bra tag. Ärrvävnad. Avslaget mitt har nästan slutat nu. misströstade ett tag här och trodde det aldrig skulle minska.

Har inte vågat kolla om min glipa är kvar fortfarande. Tejepen sitter kvar, men måste nog ta bort den nästa gång jag duschar och kolla läget.

Verkar segt med bäbisar denna helg. Hoppas det tar fart snart. undrar vem som blir nästa?

Nu skall jag göra mig i ordning för att åka in till stan och fönstershoppa lite. G och min far var på kulturnatta igår kväll (natt) så de lär nog inte vara så inspirerade och åka nånstanns. Men jag och mamma och alla barnen lär nog åka. Skall nog ge Edwin mat en gång till innan vi åker nånstanns. Han ligger här på soffan brevid mig och snusar. mys kille.

• Pikku myy

Har nu läst ikapp vad ni skrivit de seanste 3 dagarna. KOmmer inte ihåg hälften av allt jag läst.

Ska nu försöka söva ner min son som tyvärr inte verkar vara så trött. Vilket jag dock är... Försöker tappert öva han på och ta tutte. Har haft han klistrad vid bröstet 1½ timme ikväll. Lite små jobbigt. Var och vägde han idag och har nu slagit 4 kg gränsen.

• Pikku myy

Vad spännande och läsa om knase. Hoppas det inte kommer hem utan bäbis nu då....

Min bäbis verkar börja vakna. Han ligger i babysittern och sover. Inatt var en jobbig natt igen. 3 timmars sömn och amning på amning.... Rätt knäckt imorse då edwin somna och alva vakna. jee... hade ju g hemma så han fick ta barna 2 timmar och jag gick och la mig. skönt. går fortfarande i pyjamas byxor. detta trots att vi haft besök av en granne och g:s brorson. Orkar inte bry mig helt enkelt. Hemma ser det ut som om åskan hade slagit ner, men bryr mig inte om det heller...

näe, dags och amma... see ya later.

• Pikku myy

Minna: vill helt klart vara med, måste bara få tid och tanka av de senaste bilderna och välja ut nån vettig bild till galleriet. Skall försöka göra det senare idag om tid finnes.

Härligt och höra att Knases Amanda kommit till världen. bråttom hade hon oxå. Underbart.

Själv har jag haft en mindre underbar natt. Edwin somna först vid 2.30. Nu sover han dock som en stock. Väntar på att han ska vakna och villa äta för sedan skall vi åka in till stan och gå på marknad och ut och äta lunch. känner mig lagom seg i skallen idag.

Nu skall jag ringa församlingen och försöka få till en tid för dop åt vår lill kille. Och sen måste jag ringa tandläkaren min om en kallelse jag just fick. Typiskt nog kom allt nu när jag var gravid. Remiss för cellprov, operera ut visdomstand, remiss till tandläk för rtg... osv. Nu måste jag ju börja ta tag i sakerna.

• Pikku myy

Jag försöker tappert natta min dotter som inte vill ligga kvar isängen. Suck. Rätt så less på och vara tjat tant. Edwin somna (peppar,peppar, ta i trä) för en halv timme sedan och sover i sin korg. Väntar bara på att han skall vakna igen och vara ledsen. Hade ju ingen trevlig natt som var så hoppas på en bättre nu. Har oxå en sprängande huvudvärk så skall nog krypa isäng så fort Alva somnar först.

Vi hade hoppats på besök av svärmor och svärfar imorn. men nu kommer de inte. Kanske nästa helg. Det är typ 10 mil emellan oss och de har inte träffat Edwin än. Lite konstigt i mina ögon. Och sambon lite besviken faktiskt. Hade hoppats på och få hem Ludde oxå. Han har varit borta nu i 1 månad.

Svar på tråden Minnas tjejer II