Inlägg från: Pikku myy |Visa alla inlägg
  • Pikku myy

Minnas tjejer II

jasså, dags för ny tråd igen.

Blir snart galen, nu har jag fått utslag på min vä arm. Svider när jag tar på dem. *suck*. Hoppades på att de skulle försvinna lika plötsligt som de dök upp igår kväll. Undrar om det kan vara streptokock utslag. Hade jag för 6 år sedan....

• Pikku myy

Hej! Gick så där hos bm idag. Plösligt har jag ett blodsocker på 10.7 och måste göra en glukosbelastning imorn på lab. Känns ur jobbigt. Jag som hade tänkt sova hela fm... näää, istället skall jag sitta 2½ timme på vårdcentralen. *suck*. Hoppas att det bara var ett "felvärd".

Sen har jag fått tillbaks min bihåle värk. Huvudet håller på och sprängas, näsan täppt och tänderna värker. SÅ LESS!

• Pikku myy

Så var belastningen gjord. Mitt faste blsk var helt ok och blsk 2t efter glukoslösningen (som de tillsatte citron i)var 9.7. Klarade mig med nöd och näppe. Hade det varit över 10 hade jag varit tvungen och träffa diabetssköterskan. Nu slapp jag det, men fattar ju själv att jag måste försöka hålla lite koll på vad jag stoppar i mig. Grejen är den att jag inte har ätit så mkt onyttigt den senaste veckan. Blir knäpp över att måsta hålla koll på sockret, det finns ju i allt. Däremot är jag jätte känslig för och bli hungrig, blir illamående direkt. undrar om det är blsk relaterat?

maja: Det var jag vars min sambos ex ville ge hennes systersbarns kläder. Han hörde aldrig av sig till henne... försöker och inte tänka på det nåt mer.

Peppar, peppar har mina bihålor värkt lite mindre idag och jag försöker peppa mig inför mina kommande 2 nätter på jobbet. Lever på alvedon och rinexin.

Näe, dags och röra om i köttgrytan och koka lite potatis...

• Pikku myy

Skönt och höra att allt var bra med dig Essi.

Själv känner jag mig rätt under isen. Sambon är helt deckad av förkylningen. Så idag är det jag som har fått göra ALLT ( trots att jag jobbat inatt). Borde kanske känna lite medlidande, men jag känner mig bara irriterad. Jätte kul... När han hostar har jag lust och skrika... Inget utrymme för mig och må dåligt precis, lönar sig inte riktigt då vi har 2 andra under samma tak som behöver en hel del tid. Hatar att känna att jag MÅSTE göra allt. Jag måste gå ut med Ludde morron, em och kväll. Jag måste fixa frukost, klä på alva, försöka sova några timmar, fixa fika, ut med pulka, åka på apoteket och fixa hostmedicin, laga middag , lägga alva , läsa saga etc etc.... Ont i huvudet har jag och käken värker. Nu skall jag iaf gå och lägga mig i min renbäddade säng. Sambon får vackert lägga sig i källaren för annars ansvarar jag inte för mina handlingar inatt. JAG VILL SOVA.

Ses imorn, förhoppningsvis på bättre humör då.

• Pikku myy

Sängen var underbar inatt, renbäddad och utan hostande karl. Sov som bara den. tyvärr har inte dagen varit nåt bättre för det. har kännt mig som världens uslaste mamma idag. Noll tålamod och irriterad som tusan. minsta lilla motgång och jag har tänt på alla cylindrar. Synd nog är det ju gull ungen som fått mkt skit idag. har varit så nära gråten flera gånger idag. känns hopplöst just nu. först nu mellan 21-22 som jag fått lite tid och sitta still och ta det lugnt. utan hund runt fötterna som vill ut, ingen tjej som vill ha uppmärksamhet , dock en hostande och beklagande karl men försöker och koppla bort han.

sängen hägrar och jag hoppas på en bättre dag imorn. Skall ju jobba 3 nätter igen, med start imorn och då vill jag verkligen inte vara på detta humör...

• Pikku myy

Du knase, hade du en gräns på 8.9 på din belastning? min bm sa 10.0 åt mig. Tackar jag för då jag hade 9.7 efter. Kan det verkligen variera så mkt från norr till söder?

• Pikku myy

glömde helt berätta att jag tröst köpte en ny mobil telefon åt mig idag. Glömde min på båten i september och har kört med min gamla från -97 nu sen dess. tyckte jag var värd den faktiskt.

• Pikku myy

knase, okej. tycker bm borde höra av sig i veckan, annars skall jag ju dit om 2½ v igen. Har då varit på så dåligt humör så jag har ätit mkt mer "socker" än jag borde förstås.... är en riktig humör ätare...

• Pikku myy

helt rätt knase, en silver/röd nokia 6131. Sjukt rädd för att jag ska ha sönder den. Känns lite mer ömtålig än min gamla stabila från 1997.

• Pikku myy

tack zynk.

Nu knoppar jag. ses imorn allihopa.

Extra stort lycka till och kram åt Pess. Du ska få se att allt är bra.

Svar på tråden Minnas tjejer II