• Minna72

Minnas tjejer II

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept! och Minnas tjejer)

I september 2006 plussade jag äntligen efter en lång och snårig väg och sökte då efter andra som också haft svårt att bli med barn, gått igenom våndor, behandlingar och utredningar, men till slut äntligen lyckats.

Vi blev ett gäng som hittade varandra och nu har vi faktiskt hunnit igenom allt från illamående, vecka-12-oro, nupp-tester, de första sparkarna, rutin-ul/3D-ul, växande magar, vagninköp och foglossningar till matbegär och kissnörderi. Och nu närmar sig förlossningarna med stormsteg! Glad

Låt oss fortsätta med våra crazy diskussioner, våra skratt men också vårt peppande och stöttande av varandra när det känns tungt! 

Kärlek är en gjup glädje
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-27 18:56:39:
    Trådens fortsättning: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724.html
  • Svar på tråden Minnas tjejer II
  • Minna72

Jag var just på BB och snusade på honom och kände mig riktigt mammastolt när han för första gången rapade mammamjölk på min axel.

Hur går det för Enzo och Joffe???

Vår Diamant Aleksi kom 26 mars
  • Minna72

Laxpudding... Tror vi fick det i skolan nångång? Fundersam E det inte sånt man får smält smör till?

• Essi73

Hej igen darlings! Nu har jag nappat PÅ sängen ett par timmar, tagit igen lite nattsömn. Det är ni som fått mig till att ta mina naps där och jag får.. tacka! Ligger mkt bättre än på soffan.

*Aaasg* Knase, musen vill bli fylld? Jag höll på att sätta i halsen när jag läste det, men du.. samma här! Jag har fått det goda råder från två väääldigt omtänksamma FL-vänner att titta på p-film/ta hand om det själv. Men jag säger det igen; det är som så här... Föreställ dig att du är dööösugen på godis, men har inget hemma varpå någon säger "Näh tyvärr, men sug på en sockerbit vet ja"!
    Jag hejjar fram dig och hoppas på att du när till Third Base ikväll Själv skall jag ta och droppa ämnet här och nu.

Pess jag säger det ingen, wäälkommen till min värld alldeles snart. Och Dajstruten den bjuder jag på Dessvärre har jag inegn hemma idag. Jag har ett påskägg ftlld med äcklig jädra nougat dock! Bajs-kacka-choko det visste inte jag när jag tog ägget. Iuh!

Kun ja du amningskursen.. Kan du inte bara glömma allt som sas där och starta på en blank sida alldeles själv då? Jag menar så här; bara utgå från att det kommer att gå bra för dig oavsett vad som sas där. Sen har du det i bakhuvudet att det kanske inte är 100% fluff att amma? Usch jag tycker inte om såna där kurser som målar fan på väggen jag.

Vem ÄR Kåre E.?? Känner inte igen. Och varför mår man alltid lite halv skumt efter att ha nappat på em?

• Essi73

Minnaaaaa!! heeeej vad roligt att se dig!! Iiih!! Naj får inte Aleksi komma hem än? Åååh den söte lille full av liv, nu blir jag rörd igen. Gud vad sött, han rapade mammamjölk på axeln, *smälter*! Jag skall gratulera från J med!

• Minna72

Tack Essi och J!
    Hur går det för dig?? Det grämer mig att jag är så hopplöst dåligt uppdaterad på hur läget är för er alla här inne. Jag som brukade ha dödskoll!!

• Kun

Med guacomole på min kind så springer jag nu in här och pussar Minna på kinden !!!

Maxicosi, skötbord......japp vuxenpoäng!!

Vad blev det för skötbord????

hur mår Aleksi??

Är det inte jobbigt att sova utan honom? Hur tänker du för att klara det?

Jag menar jag förstår att du måste ju sakna honom ständigt!!!!

Gräset är grönt där man är, bara man kommer ihåg att vattna det
  • Essi73

Minna äsch här är det lugnt,  det är en ordnad kaos

Med mig är det bra, tung, blablabla du vet som sist! J kommer hem om 1.5 vecka tror jag, har inte berört ämnet än för det har varit för långt borta. Men Lilleman är lugn han, sover och hickar och försöker få ut armen genom min navel etc. Lovar att ge dig en update nästa tisdag efter tillväxt-ul:et

• Essi73
    Ställer för övrigt EXAKT samma frågor som Kun gör däruppe
  • Kun

Telis, Mariakaka är som en STOR rund vetebrödsdeg med GOD krämgräddsfyllning + ett lock på det och över det är det riven mandelmassa och florsocker!!! Hur gott som helst!!! Godare än semla!!!

Gräset är grönt där man är, bara man kommer ihåg att vattna det
  • Joffe

Hejsan!

Kul att se dig Minna (och er andra också förstås).

Jag har också precis nappat lite, kunde ju inte somna efter jag vaknade och trodde jag börjat läcka, nu står håret på ända igen

Daimglass, de låter inte dumt

# BF 31/3-2007 #
Svar på tråden Minnas tjejer II