Inlägg från: Vildrosen |Visa alla inlägg
  • Vildrosen

Flygrädd usch för resan till barnet

Nu när allt känns frid och fröjd med "barnframtiden" så har min gamla flyrädsla börjat ge sig till känna. Det känns så hemskt att detta ska överskugga längtan till barnet. Jag är så nervös inför resan och undrar hur jag ska reagera när vi får BB ur själva "flygsynpunkten". Jag trodde att det var bra för mig att välja ett land där man ska resa snabbt efter BB, men nu känns det som det hade varit bättre att få BB först och glädjas över det och att det vid BB istället skulle ha dröjT länge tills man blev tvungen att flyga. OBS! Klart jag snabbt vill ha barnet men för mig känns det som att flygningen är lika med döden och då träffar jag ju aldrig mitt barn. Hjälp mig, hur ska jag tänka?

• Svar på tråden Flygrädd usch för resan till barnet
  • Vildrosen

Tack för stödet och tipsen. Jag var rädd att jag skulle bli helt missförstådd.
    Ethi. Precis så har jag tänkt. "är det värt att dö för?" En gång avbokade jag en två veckors resa till amerika i sista sekunden för jag fick panik och tycket inte det var värt mitt liv. Dock har jag flygit till Asien en gång för det var en mer värdefull resa liksom. Helt rätt, barnet kan ju vara väret risken!

MBert. Men det där med buss. När folk säger att det är säkrare att flyga än åka bil då gör det mig inte lugn för flyget, utan snarare bilrädd också... och nu kan man ju bli lite bussrädd efter den hemska olyckan förra veckan.

För mig är det som för Jola att det är värst när man är där för då måste man ju flyga igen om man inte ska emigrera.

Svar på tråden Flygrädd usch för resan till barnet