Melami skrev 2007-03-05 11:13:37 följande:
Pepsin är det enda jag dricker hyfsat av....Tycker inte om vatten alls, varken kolsyrat eller smaksatt med citron osv. Har aldrig gillar varken saft eller juice och mjölk dricker jag bara med oboy till frukost....Vad ska man dricka då....Är inte glad för te o dricker inte kaffe heller. - Mamma till världens finaste hårdrockssessa född 060108 o ny bebbe i magen BF okt 07-
Pepsi är ju knappast bra som sin "huvudvätskekälla" eftersom det är vätskedrivande... Inte heller te eller kaffe är bra i det fallet (så det gör inget att du inte dricker det)... Dock kan man ju få i sig vatten på flera andra sett än att dricka "helt flytande" saker.. Tex via frukt, fil, mat osv (svår att komma upp i två liter dock). På apoteket finns oxå förtjockningspulver som man kan ha i i vätska för att få till det kräm eller liknade, burkar användas till äldre och handikappade som har svårt att dricka, kanske funkar bättre för dig (att "äta" citronvatten tex)?
Min favorit är att ta saft och blanda med kolsyrat vatten.. (men det tycker du väl inte om heller vad jag förstår).