• Smultronblomman

Förstoppning!

Ni får ursäkta ett litet äckligt inlägg men jag hoppas att jag kanske kan få något bra tips av någon av er??
    Är så fruktansvärt hård i magen, har verkligen förstoppning nu. Vad ska jag göra? Jag blir tokig! Dricker hur mycket vatten som helst, och äter en massa fiberrik mat. Har väl alltid haft lite problem med magen men nu är det verkligen inte roligt Det är precis som om avföringen inte orkar sig ända "ner" för mikrolavemanget hjälper ingenting... Är det någon som har likadant och har lite tips??

• Svar på tråden Förstoppning!
  • Tina E

Det är hemskt med förstoppning. Ta och köp linfrö och läg ett par teskedar i blöt på kvällen. Drick på morgonen. Det är lite slemmigt men det är det som underlättar passagen. En 20 min promenad efter maten sätter också igång tarmrörelserna.
    Lycka till!

• Snutten

Hej!
    Det finns olika pulver att köpa på apoteket som mjukar upp. Fråga dem som jobbar där de är jätte duktiga och de är vana vid lite pinsamma frågor.

Lycka till

• Delfin

Du kan också äta katrinplomon (sviskon). Det hjälpte mig när jag var hård i magen.

• Smulan

Tipset med linfrö ovan funkade bra på mig. Nu har jag som extra hjälp börjat dricka blåbärsdricka med bra magkulturbakterier i (minnet sviker och jag kommer inte ihåg vad det heter). Det verkar i alla fall funka bra för mig och jag är oxå en sådan som alltid haft problem. Du får väl testa lite olika lösningar och se vad som är bäst för din mage.

Lycka till!

• Förstagången

kiwi funkar jättebra och att dricka mycket vatten för det håller i gång tarmrörelserna

Hoppas att du hittar en lösning snart *kram*

• Jojo77

Men blåbär skall man ju dricka vid diarré för det är stoppande.

• Smulan

Jojo 77!
    Det är inte så självklart med blåbär längre. Jag trodde oxå att det var så, har alltid ätit blåbär i samband med magsjuka osv men den här blåbärsdrickan (Proviva, heter den, har äntligen kommit på det ) satte fart på magen. Proviva finns även i andra varianter, det är väl bara att testa på. Blåbär är gott, har inte hunnit testa de andra än.

• Smultronblomman

Tack för alla svar tjejer! Jag får väl ta och testa lite olika alternativ, men katrinplommon och kiwi går bort, är nämligen allergisk
    Det är väl bara att kämpa på, någon gång måste det väl komma ut

Svar på tråden Förstoppning!