• Frankie

Kramp i "rumpan"!!!

Mmmm, inte så charmigt...känner flera, flera gånger om dagen att jag får kramp i rumpan...eller, rättare sagt i ändtarmen. Gör SJUKT ont och jag kan verkligen inte dölja smärtan när det kommer. Är det ngn som känner igen sig i denna charmiga krämpa?

• Svar på tråden Kramp i "rumpan"!!!
  • LyNxQ

härligt! är det förvärkarna som satt sej fel? stackars dej

• Ungen

Yepp, innan mens kommer den ibland. Försök att slappna av. Vet inte vad man kan göra åt det men inte f*n är det nice. Det liksom hugger till

Id quot circumiret, circumveniat.
  • Killarna Larsson

hehe, jag har precis samma sak.. kan känna så nån dag innan mensen kommer o även under mensen så kan det ibland komma sån smärta från baken...hihi, trodde jag var ensam om det, men nu kan jag pusta ut dårå...
    Inte så mkt att göra åt det.. slappna av som Ungen skriver, men det är svårt d med.. men tur är så går det över rätt fort iaf för mig.. å ibland har man svårt att sitta dom där sekundrarna..

Världens stoltaste morsa ! ! !
  • Egensinnig

Samma här - det hänger nog i hop hela "kitet" där nere. När jag har mycket sammandragningar o förvärkar kan jag få sådana där smärtilningar bak också

• Frankie

Okej...så det finns ngn mer som känner så. Men jag har fått det innan jag blev gravid men kanske en gång i halvåret...nu är det flera ggr om dagen...konstigt. I bland får jag inte kramp utan det ligger mer som ett hårt tryck...jaja, mycket ska man gå igenom!! Ha ha!

• Lia och bäbisen

Hm, vet inte om det är samma känsla med ibland får jag "kramp" i tarmen känns det som...gör ont så man nästan vill gå upp på tå på nåt vis...helt sjuk konstig smärta som varar några sekunder...

• Mymlan79

Sådan smärta under mensen beror oftast på endometrios. Under graviditeten kan det kanske vara hemorrojder?

• Ungen
    Mymlan79 skrev 2007-03-08 15:02:28 följande:
    Sådan smärta under mensen beror oftast på endometrios. Under graviditeten kan det kanske vara hemorrojder?
    Förlåt, orkar du förklara kort vad det är?
    Id quot circumiret, circumveniat.
  • Vårsolen

det där känner jag också igen, råkade ut för några krampliknade ilningar i början av graviditeten, gjorde fruktansvärt ont minns jag, men peppar peppar så har jag inte kännt mer än nån liten "försmak" på det sen dess vid nått enstaka tillfälle.

Svar på tråden Kramp i "rumpan"!!!