• Frankie

Kramp i "rumpan"!!!

Mmmm, inte så charmigt...känner flera, flera gånger om dagen att jag får kramp i rumpan...eller, rättare sagt i ändtarmen. Gör SJUKT ont och jag kan verkligen inte dölja smärtan när det kommer. Är det ngn som känner igen sig i denna charmiga krämpa?

• Svar på tråden Kramp i "rumpan"!!!
  • Woodgrove

Jag brukar inte vara förstoppad när det händer. Finns inget som helst sammanband mellan gångerna tycker jag

• Thomas fru

Jag hade ruskiga "kramper" i rumpan precis efter förlossningen och det var ngn som sa att det kunde vara eftervärkarna som kändes så så du kanske har småvärkar eller sammandragningar. Kroppen är bra konstig men kolla med BM på MVC, hon kanske har nån bra förklaring
    Lycka till!!

• Lia och bäbisen

Jag har haft det vid tillfällen även då jag inte varit gravid med...man kan inte koppla samman det med nåt speciellt vad jag minns. Men nu när jag är gravid har det bara varit just då jag var förstoppad, dock efter jag tagit piller för o lösa det, därför jag tänkte att det kasnke är när tarmen krampar o sätter igång på nåt vis, när det inte är som det ska riktigt... Men kroppen är ju lite lustig ibland, fast har man det ofta kanske man skulle höra med läkare, för sånt som har med tarmen o göra ska man kanske inte ta så lätt på...om man har det ofta som sagt...

• Masqito

Har också haft det både som gravid och inte gravid..Det gör så fruktansvärt ont..Man ve inte vart man ska ta vägen.
    man vill bara gråta nästan. Fy för ändkramper!

• Champagne

Det finns faktiskt en sjukdom där man kan få kramper i ändtarmen. Proctalgia fugax.

En vän till mig har det, och har fått utskrivet en salva som vidgar blodkärlen som hon ska ta på när hon får ett anfall.

• tobiasmia

Här är en till med det problemet, har alltid haft det i samband med mensen men under denna grav har det varit flera gånger per dag. "Jätte kul", dock inte så ovanligt tror jag...

• kvinna1986

exakt detta problemet jag har (fast är inte gravid) i samband med mensen får jag kramper iändtarmen.. kan inte ens sitta ner ibland.. usch såg att nån skrev endometrios.. hoppas verkligen inte det är nått sånt

• Lia och bäbisen

Kvinna1986:
    Jag tror, om jag har fattat rätt, att endometrios gör inte ont i ändtarmen utan smärtar mer i magen..så har min kompis som har det beskrivit sina smärtor. Så det är säkert nåt annat!!

• kvinna1986

har hört att om där finns nån sammanväxning typ mellan livmodern och tarmarna kan det kännas så.. :(

Svar på tråden Kramp i "rumpan"!!!