• Frankie

Kramp i "rumpan"!!!

Mmmm, inte så charmigt...känner flera, flera gånger om dagen att jag får kramp i rumpan...eller, rättare sagt i ändtarmen. Gör SJUKT ont och jag kan verkligen inte dölja smärtan när det kommer. Är det ngn som känner igen sig i denna charmiga krämpa?

• Svar på tråden Kramp i "rumpan"!!!
  • MolleMalin

Jag har känt det ngn gång ibland i samband m ägglossning, och nu under grav har det kommit lite oftare. Antar att det är hormoner... Har hört att man kan drabbas av det under klimakteriet också. Men att det då varar längre o gör GALET ont! Hoppas inte..!

• KretaJo

Jag har samma, men har också haft det tidigare, om det varit innan mens vet jag inte. Men det gör sjukt ont med går som tur e över himlans snabbt.

• Lia och bäbisen

Ungen:
    Endometrios är en sjukdom som gör väldigt ont, minns inte exakt men nån typ av "blåsor" som blommar upp inne i kroppen. Ganska komplicerad sjukdom tycker jag det verkar vara, men faktiskt många som har den. Har en kompis som har det. Kan försvåra att bli gravid och finns inte nåt direkt bot... Fast vad jag har förstått verkar det mer göra ont i magen, kanske inte direkt kramp i rumpan...men det kan det kanske med va, jag vet ju inte själv! =)

Förresten, jag fick mina lustiga kramper när jag var förstoppad häromdagen (fräsch, I know...) men sen jag fick tabletter som tog hand om det han jag inte känt det, så jag tror att det är tarmen som krampar..iaf i mitt fall! HAr även haft det några gånger när jag inte var gravid.

• Ungen
    Lia och bäbisen skrev 2007-03-08 22:27:59 följande:
    Ungen:Endometrios är en sjukdom som gör väldigt ont, minns inte exakt men nån typ av "blåsor" som blommar upp inne i kroppen. Ganska komplicerad sjukdom tycker jag det verkar vara, men faktiskt många som har den. Har en kompis som har det. Kan försvåra att bli gravid och finns inte nåt direkt bot... Fast vad jag har förstått verkar det mer göra ont i magen, kanske inte direkt kramp i rumpan...men det kan det kanske med va, jag vet ju inte själv! =)Förresten, jag fick mina lustiga kramper när jag var förstoppad häromdagen (fräsch, I know...) men sen jag fick tabletter som tog hand om det han jag inte känt det, så jag tror att det är tarmen som krampar..iaf i mitt fall! HAr även haft det några gånger när jag inte var gravid.
    Ok, tack. försökte läsa om det på internet men beskrivingen var så...diffus...
    Id quot circumiret, circumveniat.
  • Woodgrove

Så har jag haft i flera år. Känns som om man ska svimma de där få sekunderna. Har det oftare när jag har mens och nu när jag är gravid. Kan få flera gånger om dagen nu, i vanliga fall utan mens någon gång i månaden. Går ju inte att dölja direkt, kan bli lite jobbigt ibland.

Jag tror inte att det är Endometrios, då jag har en bekant som har liknanden kramper men hennes håller i sig i flera timmar så hon har fått medicin mot det. Så själva krampen är "känd" bland läkare som något "eget" och inte en följd av andra sjukdomar.

• Killarna Larsson

Aha kan det höra ihop med att man kanske är lite förstoppad... ??? Är väldigt trög i magen, har laktulos vid vissa tillfällen..(usch så dåligt det är) Men iaf... Va tror ni.. Är ni andra tröga i magarna, eller får ni "kramp" iaf!???

Världens stoltaste morsa ! ! !
  • Killarna Larsson

hehehehe här e det rena skitsnacket..

• Nimsan

Om jag inte minns fel så sitter det ligament fästade på var sida om anus. Så när magen växer (eller spänner sig på andra sätt)så drar det i ligamenten som då gör ont.

• Killarna Larsson

men vi andra då som inte är gravida..

• Nimsan

Ja, det var en bra fråga

Klart förstoppning gör ont, men just kramp i ändtarmen borde det väl inte ge tycker jag?
    Nä, för icke gravida har jag inget svar, låter besvärligt för er som har det

Svar på tråden Kramp i "rumpan"!!!