• Meli o Neo

Är du rädd för att åka båt?

Vi ska åka finlandsbåt till min Svärmor. Jag älskar att hälsa på där men HATAR själva båtresan. Tycker det är jätteläbbigt att åka på djupt vatten, och särskilt när det blåser och gungar och knakar och dunkar. Inte bara rädd utan åksjuk också.... Jag känner mig så lättad varje gång vi kör av i hamnen.
    Nån mer "i samma båt"? *haha vilken rolig ordvits*

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du rädd för att åka båt?
  • annca

Njäe. men jag blir sjösjuk redan vid kaj... Ja, det har tom hänt att jag blivit sjösjuk på en badbrygga!

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • CeeJay

Annat: Nej jag är inte rädd - hela tiden I bland får jag för mig saker när det tex gungar eller knakar i båten och jag har stoooor respekt för havet och dess krafter - så jag känner mig inte helt säker hela resan men ändå så säker att jag vågar!

• Zenobia

Jag är inte rädd men åksjuk. KOnstig komibination när ja älskar att åka båt. Men vissa gånger går det bra.
    Men visst ja tycker också ibland att det är obehagligt.

Sen har ja respetkt för havet och båtarna. Så ibland kan ja ogilla att vara på en båt. Ja har åkt en av finlandsfärjerna i storm och ja gör inte det igen. Då stannars ja ha hemma.
    Samma med att dom byte ut Helsingforsfärjan till Ålandsfärjan och det var en upplevelse det med. Att ta en båt som inte ska gå på uppet hav.

• Tigermamman

Blir aldrig åksjuk, eller rättare sagt sjösjuk då Och inte kan jag säga att jag blir rädd heller men tänker på hur läskigt det skulle vara om något hände. Är övertygad om att jag skulle drunkna då jag inte ens kan skölja ansiktet me duschstrålen utan att få panik haha.

• Hallonpaj

Ja, både rädd och åksjuk.

• MaijaO

Nepp. Är mer eller mindre uppvuxen på sjön och äger själv två båtar.

• Sallisen

Nej, jag är inte rädd.

Jag är betydligt räddare att vara fotgängare i Stockholmstrafiken faktiskt! Risken att dö där är större än på Finlandsfärjan skulle jag tro dessutom....

• gosmamman

jo lite faktiskt men det har kommit sen jag fick barn. Vill inte ta en kryssning på vintern för e rädd att jag inte ska kunna simma i det kalla vattnet om båten sjuker så jag dör från mina barn.

på sommaren kanske man kan klara sig längre i vattnet om ngt händer.

• Mar1lyn

japp. Rädd så att jag gråter innan jag går ombord. Grät till och med i somras när vi skulle åka till Gotland med färjan...

Svar på tråden Är du rädd för att åka båt?