• Meli o Neo

Är du rädd för att åka båt?

Vi ska åka finlandsbåt till min Svärmor. Jag älskar att hälsa på där men HATAR själva båtresan. Tycker det är jätteläbbigt att åka på djupt vatten, och särskilt när det blåser och gungar och knakar och dunkar. Inte bara rädd utan åksjuk också.... Jag känner mig så lättad varje gång vi kör av i hamnen.
    Nån mer "i samma båt"? *haha vilken rolig ordvits*

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du rädd för att åka båt?
  • kornelia

Jag gillar att åka båt, tycker det är så mysigt oavsett om det är på färja eller i en liten eka I sommar ska vi ro i eka, jag och min dottre. Hon är två år och ser SÅ fram emot detta "äventyr"...
    Så nej, jag ser det som något njutningsfullt, eller i färjefall ett ställe därj ag partajar...alltså bara positivt, MEN en gång på en färja blev jag RÄDD för att bli åksjuk då fick jag en lugnande tablett av sjusköterskan på färjan.

Kanske vore något för dig, det är ingen tung tablett, bara så man känner lite mindre oro. Ta kontakt med färjans infomration nästa gång så kanske en ssk eller läkare kan hjälpa dig med detta.

Kram

• Snufserufs

Livrädd och åker absolut inte båt mer än möjligtvis under 30 minuter om jag är tvungen.
    Att sova på en båt är helt otänkbart!

• Erica med c

Är helt livrädd...!!!
    det har bara blivit värre sen jag fick barn..
    Är orolig hela resan att nåt ska hända mig eller barnen eller att båten ska sjunka...
    vill helst undvika att gå ut på däck som barnen ju tycker är jättespännande..

• Pyris

Hade en mardröm en gång om att vi åkte båt med alla våra barn (5 stycken) Båten sjönk o jag ställdes inför ultimatumet att jag var tvungen att släppa en av dom.
    Mina mardrömmar är alltid om flygplan eller båtar.

• riot

Jag kan tycka att det är obehagligt, inte rädd direkt men ett visst obehag känner jag absolut! Det är nog för att jag tycker vatten överhuvudtaget är ganska otäckt och tanken på att hamna i det där svarta vattnet-- usch!

• 5 barnsmamman
    Meli 8 Stef skrev 2007-03-09 12:05:40 följande:
    Vi ska åka finlandsbåt till min Svärmor. Jag älskar att hälsa på där men HATAR själva båtresan. Tycker det är jätteläbbigt att åka på djupt vatten, och särskilt när det blåser och gungar och knakar och dunkar. Inte bara rädd utan åksjuk också.... Jag känner mig så lättad varje gång vi kör av i hamnen.Nån mer "i samma båt"? *haha vilken rolig ordvits*
    Vilken båt åker ni med? Jag har aldrig känt av att det knakar dunkar okej det kan gunga ja men det känns knapt. vi åker till findland ganska ofta då med silja line (Silja Symphony) vi har familjehytt så den är stor och rymlig jag vet inte hur många barn ni har. sen finns det promenad hytter där man har fönster med.
  • Varför så svårt

Här e en som alltid tyckt om att åka båt speciellt när man e uttomlands..
    Men fram till i somras när vi var i Turkiet och var ute på en båttur med guide,
    vi hamnade mitt i 3 tornados o sen dess sätter jag mig inte i en båt, jag trodde min sista stund var kommen.. ALDRIG MER FÖR MIN DEL

• enlitenbitkaka

Du tittade inte på TV nyss? Silja Line-färjan som nästan krockade med en containerbåt utanför Åland! *brr*

.?:*¨¨*:?. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.?:*¨¨*:?.
  • Moisen

men jag har alltid varit full så...

• MrsNelson

nej, men jag är uppvuxen med båtar.. däremot blir jag åksjuk i bil

• 5 barnsmamman
    enlitenbitkaka skrev 2007-03-09 14:14:25 följande:
    Du tittade inte på TV nyss? Silja Line-färjan som nästan krockade med en containerbåt utanför Åland! *brr* .•:*¨¨*:•. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.•:*¨¨*:•.
    det var conterner båten som fick styrproblem. silja är ett bra rederi
  • notsofantastic

Att åka båt och färja som är så underbart ju!

• littlemisstrouble

för alla er som är åksjuka ( nu vet jag inte om någon redan sagt detta)

Sätt ett klipp-plåster så att det täcker hela naveln så inte luft kommer emellan tip å VIPPS så är åksjukan långt borta. Fungerar så fruktansvärt glad å jag är överlycklig att man slipper må dåligt på båten

• Eeee

Hej jag ska åka färja om 10 dagar och är liv rädd. Först åker vi en färja över till danmark i 20 min och sen efter till tyskland i 40 min samma dag. Jag tror att jag kommer få panikattack på båten för att jag har drömt om att vi va på båden med familjen och att den sjönk efter det så är jag liv rädd. Jaa har igenltigen inget annat val än att åka och se vad som händer men väntan före är värst och jag mår så sjukt dåligt när jag är på båden och jag blir helt knäsvag och tror att jag ska svimma eller något det blir helt flummigt och det känns verkligen som att jag kommer svimma. Hoppas det är nån av er som kan hjälpa mig med det här eller som har samma problem som jag.

• mmeline

Nej, inte det minsta. Tycker att det känns väldigt tryggt och säkert. Det är ganska stora grejor som ska paja för att hela båten bara ska sjunka. Jag är faktiskt mer rädd för att åka bil långt, mycket större risk för att krocka och dö.

Däremot blir jag ibland sjösjuk på segelbåtar. Större färjor brukar däremot inte vara några problem med sjösjuka.

Svar på tråden Är du rädd för att åka båt?