• Meli o Neo

Är du rädd för att åka båt?

Vi ska åka finlandsbåt till min Svärmor. Jag älskar att hälsa på där men HATAR själva båtresan. Tycker det är jätteläbbigt att åka på djupt vatten, och särskilt när det blåser och gungar och knakar och dunkar. Inte bara rädd utan åksjuk också.... Jag känner mig så lättad varje gång vi kör av i hamnen.
    Nån mer "i samma båt"? *haha vilken rolig ordvits*

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du rädd för att åka båt?
  • chillie

Är rädd och åksjuk. Har hydrofobi. Seglade en gång och fick sån panik att jag skulle hoppa i havet.

• Smaskros

Nä det kan jag inte påstå, men visst tycker man det är otäckt när det är kraftig sjögång

• Fillay

Ja, jg gillar inte att kjøre båt. Jag er redd for at det skal skje noe ute på djupt vatten!

• MaijaO

Usch vad jobbigt för er. Har ni funderat på att ta flyg istället. Det kan ju inte vara roligt att vara skräckslagen i massa timmar.

• AasaC

Nej, vi bor på en ö, där man måste åka finlandsbåt varje gång vi ska in till fast land (på Åland, bor vi alltså ), så det skulle vara lite knepigt om man var rädd för att åka.

• melker03

Jag är inte rädd, men jag är alltid JÄTTENOGA med att kolla alla nödutgångar, provgår alltid hur man ska ta sig ut åt olika håll, vet alltid hur många hyttdörrar jag ska gå förbi innan det är dags att svänga för att kunna ta sig ut osv.

När jag gick i sjuan blev en färja som brunnit inbogserad i hamnen i min hemstad och jag såg den varje dag under en lång period på väg till skolan. Väldig många människor omkom på den båten och jag är som sagt inte rädd för att det ska hända mig (det går ju inte att skydda sig mot allt), men jag gör ALLTID vad jag kan för att JAG ska veta hur man tar sig ut även om det blir helt bäcksvart ombord.

• sherlock

Jag tycker det är kul att åka båt om vädret är bra

har åkt många gånger och tycker alltid att man känner sig trygg.

En gång satt vi fast i en storm i 7 timmar mellan dover och calais (vi såg på varan lalala ) Bägge hamnarna blev tvugna att stänga för det var riskablet att lägga till så alla färjorna gungade runt i engelska kanalen... Alla utom jag kräktes så golven var inte trevliga att gå på , glas flög runt i baren och det var allmänt kaos. Trodde att båten skulle välta.

Till sist fick vi nöd-lägga till i en hamn för en kvinna skadades av ett bord som flög in i henne, så ambulans kallades och vi fick alla gå av båten. Det var inte trevligt

• Pyris

Oo ja. Var totalt skräckslagen bara den lilla biten mellan Helsingborg - Helsingör. Flyg är likadant.

• enlitenbitkaka

Inte åksjuk men lindrigt rädd....gillar inte att inte ha kontroll, är likadant när jag flyger! Brukar drömma mardrömmar om hur jag åker med på en Stena Line-färja som kränger och har sig och jag faller öve bord....

.?:*¨¨*:?. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Är du rädd för att åka båt?