• Mirakelkaka

Ni som anvädner binda

Hej!

Jag har inte använt binda på flera år, men i går så tänkte jag testa pga av att jag hadde sådann mensverk och ville inte plugga igen med tampong. Men tycker inte ni att det känns otäckt när blodet blaskar runt mellan läpparna men känner sig ju så blöt hela tiden? Sen så tänkte sova med binda med men det blir ju så varmt och känns som om att blod fastnar mellan läpparna ? Jag kanse är knäpp, men är det inte lite otäckt med binda iaf?...

• Svar på tråden Ni som anvädner binda
  • mamma37

Jo jag håller med......Känns liksom ofräscht på nå´t konstigt vis......Har inte tänkt så mycket på det men eftersom jag trodde att jag hade fler Tamponger hemma imorse men istället fick ta en binda så oääääää.......

• LittleSunshine

du funderar inte på att byta lite oftare då, så att det inte 'blodet blaskar runt' ?

• Mirakelkaka

Det känns hur skumt som hälst.. Uffa :P

• Mirakelkaka

Det är ju inte att att det forsar. Jag kanse hadde haft den i 20 min?.... Ja men dett som om det är där coh åker junt, blaskar, på någe vis. Duskustink känsla iaf

• kurteva

Har aldrig upplevt att blodet "blaskar" runt där nere, men jag har inte haft så rikligt flöde heller.De gånger jag testat tampong har det kännts som att hela mitt innre ska följa med när jag drar ut den (har testat minsta) Tror att det är en vanesak.

• Bianca1

Har du tampong på natten oxå? Det finns t om varningstext på tampongaskarna att man inte ska använda tamponger mer än några vissa timmar i sträck och att man inte ska använda nattetid. Orsaken är att man kan få papegojsjukan, en infektion i underlivet som orsakar hög feber.

Har du hört om menskopp? Eftersom du tycker att det är obehagligt med bindor så rekommenderar jag dej att prova på en menskopp istället.
    Själv tycker jag inte att jag ens märker av mina blödningar fastän dom är rikliga, det beror ju helt på vilka bindor man använder. Libresse använder jag inte, dom är plastiga och obehagliga. Jag tycker mest om Always.

• Runguska

Jag tycker att det är som du beskriver innan man hittat rätt binda. Jag använde länge utan vingar de billiga från apoteket eller någon storpack från ICA. Det var obekvämt som sjutton och blev aldrig bra. Senare i livet insåg jag dock att Libresse fungerade bra för mig. De som fungerade bäst var dock för breda för trosorna och vet sig då obehagligt. Då gav jag mig ut på trosjakt och hittade bra trosor för just Libresse-bindor (både natt och dag). Så, med rätt binda och rätt trosa gillar jag bindor mycket mer än tidigare.

• Bianca1

Googla på "menskopp" så hittar ni info om domhär kopparna och varifrån man kan köpa dom. Diva koppen lär vara den mest favoriserade. Jag har själv en Diva, tyvärr hade jag så torra slemhinnor efter min 1a förlossning att jag inte kunde använda den och nu är jag gravid igen så jag vet inte själv riktigt hur det är att ha en, har hört att många är väldigt positiva till dom iaf.

• Mirakelkaka

Jag har tampong på natten. Har du inte sett reklamen tror det är ob, men kan ha dem på natten, jag går alltid upp och kissar varje natt så då byter jag. Ja menskoppen värkar bra, funderar ska köpa en när det finns pengar :)

• Bianca1

Nej, jag har inte sett den reklamen. Använder själv jättesällan tampong och då använder jag bara Tampax, tycker det är mindre gegg att föra in dom då dom har en införningshylsa och så hamnar dom genast på rätt ställe.

Svar på tråden Ni som anvädner binda