• Mirakelkaka

Ni som anvädner binda

Hej!

Jag har inte använt binda på flera år, men i går så tänkte jag testa pga av att jag hadde sådann mensverk och ville inte plugga igen med tampong. Men tycker inte ni att det känns otäckt när blodet blaskar runt mellan läpparna men känner sig ju så blöt hela tiden? Sen så tänkte sova med binda med men det blir ju så varmt och känns som om att blod fastnar mellan läpparna ? Jag kanse är knäpp, men är det inte lite otäckt med binda iaf?...

• Svar på tråden Ni som anvädner binda
  • ZeldaZtar

Jo lite otäckt och kladdigt kan det kännas men hellre det än tampongsjuka som man faktiskt kan dö av.. man ska ju absolut inte sova med tampong,. Jag har haft en tampong period men binda känns tryggare när det gäller läckage så..

• ZeldaZtar

Jag vet att det har stått på förpackningen till OB förut att man inte ska använda på natten eller så står det inte mer än 5 timmar och förhoppningsvis sover man ju mer än 5 timmar per natt,

• silhuett

"Jo lite otäckt och kladdigt kan det kännas men hellre det än tampongsjuka som man faktiskt kan dö av.. man ska ju absolut inte sova med tampong,. Jag har haft en tampong period men binda känns tryggare när det gäller läckage så.. "

Skaffa en menskopp Mycket mindre risk för bakterier, man kan ha den inne i 12 timmar i sträck.

• Leos och Vincents mamma

Jag skulle aldrig i hela mitt liv använde tampong!! Tycker faktiskt det är ofräschare än binda plus att den kan fastna när man ska ta ut den.
    Jag känner mig aldrig ofräsch när jag har binda på mig, känner knappt av varken bindan eller mensen fast jag har väldigt riklig mens.

Stolt o lycklig mamma till Leo 23 månader!Älskar min familj oändligt mycket!!
  • miniminja

I mina OB-bindor står det uttryckligen att man kan ha dem om natten, sätt i ny tampong innan du går till sängs och byt när du går upp. Står inte heller några tidsbegränsningar 3-5 byten per dag. Typ

• miniminja

OB-tamponger skulle det ju förstås vara

• Blue Dragon

Säger som Leos mamma:
    För det första är det väldigt kladdig och äääckligt med mensen. Sen har jag blödarsjuka så jag har inte testat tampong för att jag är rädd att det ska läcka.

Dom första dagarna under mensen kommer det ganska mkt blod pga min sjukdom så då använder jag nattbindor även på dagen. Men jag tycker att det är lite äckligare mot slutet då blodet blir klumpar som rinner ut när man reser sig eller nyser.

• Monalisan

ehm va? tampongsjuka? va e det?

• Anonym (bindan)

blaskar mellan blygdläpparna? har jag aldrig varit med om.... hellre skölja ut mensen än att stoppa igen hålet.... urk!

Svar på tråden Ni som anvädner binda