• Mirakelkaka

Ni som anvädner binda

Hej!

Jag har inte använt binda på flera år, men i går så tänkte jag testa pga av att jag hadde sådann mensverk och ville inte plugga igen med tampong. Men tycker inte ni att det känns otäckt när blodet blaskar runt mellan läpparna men känner sig ju så blöt hela tiden? Sen så tänkte sova med binda med men det blir ju så varmt och känns som om att blod fastnar mellan läpparna ? Jag kanse är knäpp, men är det inte lite otäckt med binda iaf?...

• Svar på tråden Ni som anvädner binda
  • Honeymother

Jag använder alltid binda på natten och känner aldrig att det blaskar runt, det handlar väl om att man anpassar uppsugningsförmågan på den till hur mycket man blöder.Tampongen är min bästa vän om dagen,men av hygienskäl vill jag inte ha den på natten.

• Anonym

*ASG*

Bianca... jag tror inte man får PAPEGOJSJUKAN av tamponger!

Däremot kan man ju alltid få TSS... Toxic shock syndrome ...

Tack för dagens asgarv!!

• Stratto

Bianca1:

Papegojsjuka???

Det var det dummaste....

TSS kan man få. Det kan man få oavsett om man använder tampong dagtid eller nattetid.

Och man kan visst använda tampong på natten. Bara man ser till att byta inom visst antal timmar

• Trynträ

För mig blaskar det aldrig. Använder tampong när mensen är lite rikligare men det funkar ju inte i början och i slutet när det är lite mens.

• Turboathena

Jag tycker always silk funkar toppen.. känns inte som man har någon binda överhuvudtaget :)

• Neko

Nej, du kanske har ett dåligt märke eller byter för sällan?

• Anonym (hm)

Bianca1
    vad står det någonstans i tampongerna att man inte ska använda de på natten?
    det står inte i ob...
    där står det att man kan använda på natten...
    vad står det någonstans som ni har sett?

• silhuett

Jag tycker också det är skitäckligt med binda! T.ex. när jag suttit/luggit ner länge så samlas blodet i slidan, och sen när jag reser mig upp så kommer allt ut på samma gång. Känns som om det ska svämma över.. Sååå obehagligt!

Svar på tråden Ni som anvädner binda