Inlägg från: Marvelina |Visa alla inlägg
  • Marvelina

And more löööve for all of us

Uno: vagnproblematiken ger mig faktiskt ångest. Elliot är inte mycket för att sitta framåtvänd, vilket ställer till det en del. Nu har vi inte tränat det speciellt, men i och med att det finns en hel del forskare som är emot att vända framåt även för barn i hans ålder så känns det fel att vända honom när han helt klart säger ifrån. Det vore skillnad om han, som de flesta andra verkar vara, var intresserad av att se framåt och ville vad framåtvänd. Om man till det lägger att vi inte vet om hans mentala kapacitet är påverkad, då verkar det inte smart att vända. Men det kommer väl att sluta med att vi gör det i alla fall...

Detta är min analys:

Urban Jungle, Baby Travel, Easy Walker Duowalker, Phil&Ted's e3 twin:  P&T är smalast och kortast och har delad suflett, vilket även BT har. UJ/EW har en stor suflett. Samtliga är smidiga i bredd, UJ 74, BT 76, EW 78, PT 73, men UJ är lång som 17 vilket är jobbigt på t.ex. bussen. UJ går dock att fälla mer än PT. UJ har superliten liggdel. BT avsevärt billigare än de andra och finns nu med bredare mellan framhjulen vilket ger ökad stadighet. Samtliga har bra andrahandsvärde, men förlusten i kronor och öre är mindre för en billigare vagn. Endast framåtvända. EW funkar med babyskydd, vet ej om de andra gör det.

City Twin (Firstwheels), Herqules twin raptor spin, Stroll-air: vändbara sitt/liggdelar. HQ dock inte individuellt vändbara. CT 78, HQ 78.5, SA 77.5 cm bred. CT lätt ränglig, har en del kul färger. SA verkar ännu rangligare och har endast tråkfärger. Dessutom krånglig att skaffa till Sverige. HQ lite för lik vanliga tråkpansarvagnar för min smak.

Phil & Ted's double: smart, snygg, men känns klen och fladdrig i sitsen och har dåligt liggläge, samt att folk omkring en missar att det ligger en liten i och därmed kan vara oförsiktiga. Bebisen tittar åt "fel" håll. endast framåtvänd.

Quiksilver tandem twinco (x-adventure): endast framåtvänd. bra liggläge. smal - 72cm bred. Snyggare och roligare än vanliga vagnar, men ändå lite pansarfaktor.

Har inte kollat de mer traitionella modellerna ordentligt. Får kanske ge dem en chans också...

En CT kanske det blir. Eller en HQ. Får se hur det går med framåtåkandet, för då blir det nog en P&T i alla fall, double eller twin får vi se.

*puh*

marvelina - not new and definitely not improved
  • Marvelina

Tempo: Det saknas ju en del vagnar dock...
    Hur mår du?

• Marvelina

Mini är en bråkig j***l, det är allt jag kan säga. Men jag har inte spytt på snart en månad tror jag! Tål nästan kaffelukt nu faktiskt!

Har ul igen om 5v... långt dit...

• Marvelina

Okt: vad kul! Vi som sitter "på andra sidan" hoppas ju att budgivningen avstannar snart... Det är jobbigt att ligga högst såhär på kvällen och bara vänta på det där mäklarpipet i mobilen...

Fast egentligen vill vi ju ha denna:
    http://www.hemnet.se/a.asp?id=3541725&q=1&s=3

• Marvelina

Vi tvekar just nu. Tillträde 1/7 känns inte optimalt med en nyfis... *suckar* Men vi ligger högst iaf.

• Marvelina
    anna28sthlm skrev 2007-03-21 15:11:36 följande:
    Marvelina: Lägg ett förslag till mäklaren (som sedan vidarebefodrar till säljaren) om att ni betalar för flyttfirma och magasineringskostnad from mitten av juni eller nåt. Förutsatt att det blir affär nu och att inga fler bud läggs. Sen är det du som kniper igen tills flytten är klar
    Bara det att de har två barn och har gjort helt klart att de inte kan flytta förrän 1/7
  • Marvelina

Och jag kommer aldrig i mitt liv att knipa igen. Troligen är det igångsättning 24/6 som gäller, annars snitt ca. 14/6.

• Marvelina

Räknar kallt med uppslutning tidigare. Har förstått att graviditet är ett virus man lätt får "down under" J?

Svar på tråden And more löööve for all of us