Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

And more löööve for all of us

Det låter bra - tack för alla svar. Han har som klarat enstaka nätter hos mina föräldrar förut så jag vet ju att det går, men det är alltid bra att höra hur andra har det.

Här vankas vin, sushi, popcorn och Let's Dance åt tre tröttingar. I morrn ska vi på födelsedagspartaj för min bror och på söndag blir det förmodligen fiskskådning på Aquaria.

Ha en bra kväll och helg alla

• snart tre

Malin: Ja, man tycker ju det! Vågar inte köpa sommarkängor än. G kan ha sina höstkängor från Superfit - de har han på förskolan nu. Tänkte också köpa Vincents sandaler - hade ett par därifrån förra sommaren som var toppen. Och så vill jag ha några fina sportskor. Tims Adidas är underbara för övrigt

• snart tre

Funderar på de här sandalerna:

http://www.vincentshoestore.se/produkter.aspx?menuItem=Sandaler&id=3&productId=1132_1

Hade de här förra sommaren:

http://www.vincentshoestore.se/produkter.aspx?menuItem=Baby&id=1&productId=1114_2

Och så tycker jag att de här är toppen:

http://www.vincentshoestore.se/produkter.aspx?menuItem=Skor&id=2&productId=1140_1

Hua, så farligt

• snart tre

Marv: Vad sur jag blir - förstår att du blir förbannad. Jag fick aldrig någon sådan info från min BM i alla fall - däremot hade jag lite småkoll på det ändå eftersom jag var jättesjuk med just leverrelaterad klåda innan jag blev gravid. Men som sagt - ingen info från BM. Fast jag hade ingen aning om att det kunde orsaka asfyxi under förlossningen - det var ju det G höll på att drabbas av.

Var går du någonstans?

• snart tre

Tempo: Jag tror alla som funderar på snitt måste gå hos en Aurora. Det sade min BM när jag tog upp mina tankar kring ett planerat snitt nästa gång. Det verkar helt enkelt vara rutin inför ett snitt. Jag tycker det är supersvårt att råda dig, men känner du dig osäker och inte vill riskera något så tycker jag inte att du ska vara "rädd" för ett snitt eller känna dig som att du inte föder på riktigt. Hur du mår (nu och efter förlossningen) är minst lika viktigt som att bebisen mår bra.

• snart tre

Jag önskar jag vågade föda utan snitt nästa gång, men eftersom jag är livrädd för att livmodern inte ska klara en vaginal förlossning pga snittet så tar jag hellre snittläkning efteråt. Den biten gick ju bra sist och eftersom vi inte vill ha fler än ett syskon till G känns ett snitt till helt okej. Men som Marv säger - det finns för- och nackdelar med båda sätten och inga garantier.

Tempo: Hoppas du hittar rätt oavsett vad du väljer och får stöd i den processen. *kram*

• snart tre

Ja, och så är jag ju dessutom skraj för att det ska bli komplikationer igen. Jag vill vara vaken en gång i alla fall och få ta emot mitt barn - inte vakna, halvgroggy på uppvaket och få ett diffust besked om hur det gått. "Vi tror det gick bra"????

• snart tre

Marv & Tempo: Givetvis påverkas man av vilka erfarenheter man har. Kanske borde jag vara skrämd av det som hände men faktum är att när de tog beslutet om snittet så kände jag bara lättnad. Min igångsättning och pinvärkar var hemska och den där sista timmen när de vred och vände på mig, gjorde jobbiga undersökningar och tog en massa prover på G samtidigt som vi såg hur hjärtljudskurvan såg allt konstigare ut är ett obehagligt töcken för mig och skrämmer mer än ett snitt.

- Mitt ärr syns för övrigt knappt - det är så tjusigt så
    - Bära fick jag göra - bara det handlade om bebisen, men jag förstår om det är meckigt för dig Marv pga E. Och det klart att det inte blir enklare nästa gång när G ska klänga på mig, fast det kommer vi lösa med att Mathias är hemma de första veckorna och tacklar en ev. klängig storebror
     - Snittet kände jag knappt av - det enda som var meckigt att lära sig i början var att ta sig ur sängen "rullande" istället för med magmusklerna

Men jag hade kanske tur. Vad vet jag

Svar på tråden And more löööve for all of us