• Anonym

Styvmamma:Världens mest Ouppskattade jobb!

Hallå, jag är grymt förbannad nu!

Som styvmamma ska man vara, göra, klara och fixa ALLT.
    Gnäller man minsta lilla eller ens suckar så är det alltid nån övernitisk faan som säger
    "Aja baja, du visste att han hade barn innan" och så får man förslag om att FLYTTA.
    Precis som det skulle vara bättre att mannens kvinna flyttar och på så sätt splittrar familjen för övriga barn- räcker väl med att ett stackars barn behöver leva så???

Man ska hämta, lämna, laga mat, ordna allt. Vara en stabil vuxen, visa känslor och jag vet inte allt! Får man någonsin ett tack? NEJ! det förväntas av en!

Men nu ska jag tala om en sak!!!!
    1. STYVBARNEN är inte alltid i centrum, ska inte alltid ha allt, ska inte komma före alla barn i familjen, är det inte alltid synd om! De är lika mycket och lika lita värda som nån annan i familjen!
    2. En styvmamma ska vara snäll, respektera, ta hand om sitt styvbarn- men måste hon vara hemma med sambons unge en hel helg??? NÄ! Det är inte något som ska vara väntat...

I vår familj är det jag, min sambo och våra två barn. Till vår familj hör ÄVEN sambons son som kommer vv helg. Jag är trevlig, hittar på saker, tvättar, diskar osv för ALLA tre barnen. Jag kräver saker av ALLA TRE barnen.
    Men nej, jag ser inte han som MITT barn, MITT ansvar, MIN skyldighet att ta hand om en hel vecka om hans pappa ska på tjänsteresa!
    Det är inte mitt jobb.

Sluta sätta alla dessa styvbarn på en jävla pedistal precis som om de skulle vara viktiagst i hela världen. Är man en familj så är man väl det under alla villkor eller?
    Eller ska det bara vara bioo-barn som sak ha regler, som får vara jobbiga, som måste dela rum, som inte kan få de nyaste sakerna???

NEJ- jag är precis lika viktig för vår familjs välbefinnande som nån annan. Och det är inte ett dugg bättre eller mer väntat att JAG ska flytta på mig eller att min bonus ska flytta på sig.

SLUTA!!!

• Svar på tråden Styvmamma:Världens mest Ouppskattade jobb!
  • Anonym

Jag vet vad du går igenom. Jag har det jättejobbigt här med min bonus. Är ansvarig för honom då min sambo ligger ute i veckorna. Inte lätt

• Anonym (Japp)

Det var bra skrivet!
    Precis så kände jag också då jag var bonusmamma åt två barn.
    Om jag var ledig mitt i veckan förväntade sig min sambo att jag skulle hämta hans barn direkt efter skolan och hitta på saker med dem. Ok, ibland gjorde jag det men ibland ville jag hitta på saker ensam med mina kompisar.
    Studiedagar osv tyckte han att jag skulle vara hemma med dem eftersom jag hade lättare att ta ledigt
    Hello, vems barn var det?
    Jag tröttnade och lämnade honom. Kände att han bara ville ha en extra vuxen i hushållet så att han kunde jobba.
    Klaga eller komma med synpunkter på att de sket utanför toan fick jag inte komma med utan han sade att jag var ung och skulle förstå då jag fick egna barn (egna barn skule jag få den dagen som jag älskade hans barn lika mycket som mitt eget).

Och guess what?! Nu är jag 10 år äldre, men flera egna barn och jag förstår fortfarande inte:-/

• Anonym (bra!)

Fantastiskt bra skrivet!!!!!!!

• Majjssan

Känner igen mig.. Bra skrivet

• Snuttan79

Jag måste ju då ha ruskig tur... min sambo har två sedan tidigare och vi har ett gemensamt, han kräver inte ngt av mig när det gäller bonusarna, och det underlättar mkt. Vi har ett bra samarbete och när jag till exempel åker och handlar så tar jag bara vår dotter med och ibland bara ngt av bonusarna, har även provat att ta med dottern och den äldre bonusen men han lyssnar inte på vad jag säger och springer bara iväg, då så jag har sagt att om han gör så så får han inte följa.

För det är ju faktiskt bioföräldrarna som har det yttersta ansvaret och skulle min sambo börja ställa en sådana massa krav så kommer jag att ställa krav tillbaka.

Ronjas mamma
  • Anonym (NSM)

MITT I PRICK!!!!!   Där satte du ord på exakt hur jag känner men aldrig kunnat uttrycka utan att riskera att bli missförstådd eller påhoppad.  Du har såå rätt !  Min sambo kan vräka ur sig vad som helst till / om mina barn  och kallar det uppfostran men nåde mig om jag ens knystar ett pip om hans.  Mycket bra skrivet !

• Anonym (undrar)

Jag förstår inte inlägget rikigt. Menar du att antingen så får Du eller bonuset flytta? Är det din sambo/man du är arg på eller bonuset?

• Anonym (yess)

Skitttt bra skrivet TS!!

• Anonym (Japp)

Jag tror att TS är arg på mannen.

Svar på tråden Styvmamma:Världens mest Ouppskattade jobb!