Styvmamma:Världens mest Ouppskattade jobb!
Hallå, jag är grymt förbannad nu!
Som styvmamma ska man vara, göra, klara och fixa ALLT.
Gnäller man minsta lilla eller ens suckar så är det alltid nån övernitisk faan som säger
"Aja baja, du visste att han hade barn innan" och så får man förslag om att FLYTTA.
Precis som det skulle vara bättre att mannens kvinna flyttar och på så sätt splittrar familjen för övriga barn- räcker väl med att ett stackars barn behöver leva så???
Man ska hämta, lämna, laga mat, ordna allt. Vara en stabil vuxen, visa känslor och jag vet inte allt! Får man någonsin ett tack? NEJ! det förväntas av en!
Men nu ska jag tala om en sak!!!!
1. STYVBARNEN är inte alltid i centrum, ska inte alltid ha allt, ska inte komma före alla barn i familjen, är det inte alltid synd om! De är lika mycket och lika lita värda som nån annan i familjen!
2. En styvmamma ska vara snäll, respektera, ta hand om sitt styvbarn- men måste hon vara hemma med sambons unge en hel helg??? NÄ! Det är inte något som ska vara väntat...
I vår familj är det jag, min sambo och våra två barn. Till vår familj hör ÄVEN sambons son som kommer vv helg. Jag är trevlig, hittar på saker, tvättar, diskar osv för ALLA tre barnen. Jag kräver saker av ALLA TRE barnen.
Men nej, jag ser inte han som MITT barn, MITT ansvar, MIN skyldighet att ta hand om en hel vecka om hans pappa ska på tjänsteresa!
Det är inte mitt jobb.
Sluta sätta alla dessa styvbarn på en jävla pedistal precis som om de skulle vara viktiagst i hela världen. Är man en familj så är man väl det under alla villkor eller?
Eller ska det bara vara bioo-barn som sak ha regler, som får vara jobbiga, som måste dela rum, som inte kan få de nyaste sakerna???
NEJ- jag är precis lika viktig för vår familjs välbefinnande som nån annan. Och det är inte ett dugg bättre eller mer väntat att JAG ska flytta på mig eller att min bonus ska flytta på sig.
SLUTA!!!