• Bei Bei

Fönstertittare! :-[

Vi har en fönstertittare! Han har precis varit här! Jag var vaken för dottern har hosta, så jag satt & jobbade lite vid datorn. Han stod bara ca 1 meter från mig & glodde! Ledsen
    Det är inte första gången han kommer och han blir modigare & modigare, känns inte bra alls.

Har ni några bra tips? Funderar på att smäcka upp en stor halogenlampa som man kan tända rätt i ansiktet på honom.

Grannen har hundar som markerar att han är där, men jag skulle vilja komma på honom innan han kikar in så man har en schans att ringa polisen.
    Funderar på att ställa klocka & gå upp med jämna mellanrum.

Usch!

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Fönstertittare! :-[
  • Rymdmamma

sätt upp fönsterskydd som täcker halva fönstret?

om han inte ser nått så är det nog inte så ql att stå där..

• Bei Bei

Han har stått och tittat på mig när jag sov i sängen och dörren till altanen var öppen, så jag känner mig inte så rädd. Tror mer det är en person som bara gillar att titta & blir eggad av det. Men visst är det obehagligt & jag blir oftast räddare efteråt. När det händer blir jag bara förbannad & vill ha fast honom.
    Grannen var ju redan ute hon med, så jag var ju inte ensam med honom.

aragon skrev 2007-03-12 08:19:06 följande:
    Bei Bei skrev 2007-03-12 08:16:29 följande: aragon, datorn står precis intill fönstret, så det är svårt att öppna det utan att flytta undan databordet först. Men jag öppnade vardagsrumsfönstret & sprang efter, men han var för snabb... ♥ Ronja ♥Usch det hade inte jag vågat....vet inte vad jag gjort om JAG hade en fönstertittare utanför mej......Älskar mina bonusbarn och det är jag stolt över
    ♥ Ronja ♥
  • Bei Bei

Känns bara så trist. Varför ska jag stänga in mig för att han inte kan respektera andra människor. Nu ska vi ändå flytta (i samma område & till en annan lägenhet på bottenplan, men med persienner & mindre insyn)

Rymdmamma skrev 2007-03-12 09:17:22 följande:
    sätt upp fönsterskydd som täcker halva fönstret? om han inte ser nått så är det nog inte så ql att stå där..
    ♥ Ronja ♥
  • Lucille

Kameror är inte så dyra, och det är lagligt när det är för bevakning av eran egendom. Teknikmagasinet och www.coolstuff.se har ett par kameror tror jag. Lycka till!!!

Älskar ett barn... som ännu inte finns.
  • Kanelflicka

Lampa med rörelsedetektorn...

• Mammanseko

L'äste nu att du inte hade några persienner men det kan kanske vara ngt att ha fördraget nattetid?

Eller en lampa som tänds av rörelser utomhus?

• LeWi

Håller med de andra - lampa med rörelsedetektor utanför fönstret!
    Enkelt, billigt och lagligt!!

Då slipper ni nog honom sen

Men huga så läskigt...

• Bei Bei

Tack för bra tips. Ska prata med grannen om ev lampa/kamera/rörelsedetektor
    Hon släpper sina hundar rätt ofta där sent på kvällen & tidigt på morgonen. Blir nog att hon får ha kontrollen så hon kan stänga av den när hon ska ut.

Ska ringa bostadsbolaget nu. Dottern sover lunch, eller ska sova (hon sjunger i sängen )

♥ Ronja ♥
Svar på tråden Fönstertittare! :-[