• Bei Bei

Fönstertittare! :-[

Vi har en fönstertittare! Han har precis varit här! Jag var vaken för dottern har hosta, så jag satt & jobbade lite vid datorn. Han stod bara ca 1 meter från mig & glodde! Ledsen
    Det är inte första gången han kommer och han blir modigare & modigare, känns inte bra alls.

Har ni några bra tips? Funderar på att smäcka upp en stor halogenlampa som man kan tända rätt i ansiktet på honom.

Grannen har hundar som markerar att han är där, men jag skulle vilja komma på honom innan han kikar in så man har en schans att ringa polisen.
    Funderar på att ställa klocka & gå upp med jämna mellanrum.

Usch!

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Fönstertittare! :-[
  • Bei Bei

Har pratat med bovärden nu, de kan inget göra! Utan de hänvisar till polisen ifall han kommer igen. Jaha, det var ju stor hjälp! Tack så mkt!

VET ju att han kommer igen, undrar var han kan hitta på?
    Funderar på att göra en polisanmälan, för då kanske de är mer befogat att de kommer ut nästa gång & kanske tillomed kan haffa honom?

*suck*

♥ Ronja ♥
  • Kajsan

Bei Bei

Solklart att du och dina grannar ska göra en polisanmälan!
    Gör en varsin allihop så MÅSTE polisen göra nåt!

• ellinorsmama

Herre gud, jag skulle ringt polisen.

• Emla82

Men fyy...!

Håller med de andra om att du måste köpa något som gör att han inte ser in...! Har alltid persiennerna nerdragna nattetid, även om vi har sovrummen på övervåningen.... På någotvis känns det lite tryggare att dra för något. Har du inte gardiner du kan dra för i alla fall?

Lycka till med att få bort honom... Gud, jag skulle vara livrädd jag... Ledsen

• Bei Bei

Ska ringa nu, har redan pratat med en polis. Skulle ringa till dem efter 4 för att göra en anmälan. Tänker anmäla VARJE gång från & med nu. Det måste ju räknas som ofredande/hot/kränknade?

Kajsan skrev 2007-03-12 15:27:40 följande:
    Bei BeiSolklart att du och dina grannar ska göra en polisanmälan!Gör en varsin allihop så MÅSTE polisen göra nåt!
    Ska ringa igen nu
    ellinorsmama skrev 2007-03-12 15:34:04 följande:
    Herre gud, jag skulle ringt polisen.
    Är egentligen inte så rädd, mest förbannad över att jag inte kan ha fönstren & altandörren öppen och känna mig trygg med det. Är arg på honom som förstör min trygga tillvaro.
    Har tyvärr inte gardiner som täcker hela, vi har väldigt stora fönster. Nu ska vi bara bo här i 2 månader till så jag tänker inte bry mig om att sätta i persienner & nya lägenheten har redan persienner. Sovrummet har jag helt fördraget i, så där kan han inte se in.
    Emla82 skrev 2007-03-12 15:44:30 följande:
    Men fyy...!Håller med de andra om att du måste köpa något som gör att han inte ser in...! Har alltid persiennerna nerdragna nattetid, även om vi har sovrummen på övervåningen.... På någotvis känns det lite tryggare att dra för något. Har du inte gardiner du kan dra för i alla fall?Lycka till med att få bort honom... Gud, jag skulle vara livrädd jag... www.plutos.babyblogg.se
    ♥ Ronja ♥
  • Fling

Hemma hos min mamma är det en som går och tittar.. men mest på sommaren när man är lätt klädd och ligger och solar, då hör man klart och tydligt hur det prasslar i skogen.. Och när solen flyttar på sig flyttar man efter, och det gör även han
    Han har även en kikare och tittar på oss!

Han hade stått och kollat på en annan granne i somras med en kikare, då vart hennes karl så förbannad så han sprang upp i skogen och sa till han.. Han var då full, han dricker rätt mkt åxå!

Men det är himla otrevligt att veta att en snuskig gubbe står och tittar på en när man solar, vem vet va han håller på med lixom!

• Sommarkatten

Ja fy för snuskgubbar! Råkade själv ut för en blottare i somras.. Lite OT kanske men fortfarande lika obehagligt. Läskigt och äckligt!

Men du kanske kunde kasta ut ett överfallsalarm genom fönstret? ett sånt där dom låter skithögt, blinkar och man måste ha knappkod för att stänga av. Han kommer garanterat bli skiträdd! Googla lite så hittar du säkert nåt. Fast det hjälper ju bara om du kommit på honom.

Om jag var du skulle jag iaf tagit lagen i egna händer och skickat min egna lilla maffia på honom. Såna där typer måste lära sig att visa respekt! Alltså han behöver ju inte få stryk men det kan nog vara bra för honom att veta att om han äcklar sig en gång till då smäller det! (men sånt kanske man inte får skriva på en familjesajt? )

• Ruggugglan

När jag var nyfödd råkade min mamma ut för en fönstertittare. Hon såg ingen men kände på sig att ngn tittade in. Hon var livrädd och satt med mig på toaletten många nätter. Pappa som jobbar natt trodde mamma inbillade sig. Men en dag när de pratade med en av grannarna så kom det fram att hans sambo kännt samma sak. de pratade med polisen och en kväll så tog de honom.

Jag tycker du ska prata med polisen. Även om han inte gör ngt så är det ju lite kusligt.

• Needy

..MEN GUUU!
    Jag skulle dö om nån tittade på mej...när det är mörkt utanför, o man står nära, nära fönstret o kikar ut, o möts av ett par ögon lika nära..MIN VÄRSTA MARDRÖM!!
    Du va mej en modig en...=)

• Tinzu

iu. vad läskigt

du kan inte lura runt knutarna när du känner på dig att något kommer att hända?

• Bei Bei

Nu har vi flyttat, så nu känner jag mig trygg. Har dock "varnat" nästa hyresgäst om problemet.
    Gud vad skönt det är att inte behöva jobba vid en dator som står så utsatt som den förra stod vid!
    Hade vi bott kvar hade sambon satt sig på altanen & väntat ut honom.

Tinzu skrev 2007-04-30 19:14:51 följande:
    iu. vad läskigt du kan inte lura runt knutarna när du känner på dig att något kommer att hända?
    Mja, kanske bara dumdristig!
    Needy skrev 2007-04-30 17:04:48 följande:
    ..MEN GUUU!Jag skulle dö om nån tittade på mej...när det är mörkt utanför, o man står nära, nära fönstret o kikar ut, o möts av ett par ögon lika nära..MIN VÄRSTA MARDRÖM!!Du va mej en modig en...=)
    Gjorde föresten en polisanmälan dagen efter, men lapparna har fortfarande inte kommit hem. Slår vad om att mannen som tog emot anmälan struntade i det! Han lät allt annat än engagerad!
    ♥ Ronja ♥
  • Taniqua

Jag skulle blivit jäkligt förbannad!! O haft en fimkarera redo.....o skicka in till efterlyst....

• Bei Bei

Städade ur gamla lägenheten helt klart i onsdags morse (vi flyttade allt i lördags) och fick då veta av gamla grannen att han varit där natten mellan tisdag & onsdag. Denna gången hade han stått kvar även efter att hon upptäckt honom & bara flinat. Nu hade polisen iallafall kommit ut (men givetvis när han stuckit)
    Grabben verkar bo på området & blir bara mer & mer vågad. Tycker riktigt synd om de nya hyresgästerna som har tagit över våran lägenhet. Är också rikitgt glad att jag slapp honom sista natten, egentligen skulle vi ha sovit där då.

Hoppas bostadsbolaget tar tag i detta mer nu. Att starta grannkedja går inte, det skulle han ju få reda på eftersom han verkar bo kanske tillomed i samma hus! (grannen hade sett honom i dagsljus & han hade reagerat konstigt när han såg henne)
    Ljusdetektor, persienner i fönsterna & securitas är för mig en självklarhet nu. Stackars min granne som är ensam!

Taniqua skrev 2007-05-04 01:56:42 följande:
    Jag skulle blivit jäkligt förbannad!! O haft en fimkarera redo.....o skicka in till efterlyst....
    ♥ Ronja ♥
Svar på tråden Fönstertittare! :-[