• Dezzan

Atkins

Tulas: På baksidan av Atkins-bar så står det i vilken fas man får äta dom. Det är olika beroende på sort. Kan rekomendera att Hazzelnöt är jättegod. Men man ska äta dom med måtta, dom är väldigt mastiga så man vill inte ha så mkt av den.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fru Wadell: kolla denna sida, lite recept och annat bra.
    www.matfrisk.nu/article55.asp~
    Jag har aldrig heller vägt min sallad, tar en portion, man får äta rätt mk sallad under en dag så jag tar det jag känner att jag vill äta på tallriken.
    När man äter GI så får man äta mer kolhydrater än med Atkins och därför kan det ta längre tid att gå ner med att bara äta GI.

Lycka till!

• Dezzan

jeli: ja det får man göra när det är så nytt.
    När är det dax då?

• Dezzan

Weroniqqa: grattis, det är ju jättebra, bara köra hårt
    ~~~~~~~~~~~~~~~~
    Jag har då aldrig vägt min mat, har då inte fått den uppfattningen om Atkins, man äter väl tills man är mätt och sen är det bra. Däremot får man ju inte äta hur mkt grönsaker som helst, men tar bara en port. till varje mål, så jag överskrider inte hur mkt grönsaker man får äta.

Usch det är så trisst, har stått stilla nu i 2 veckor
    jag går upp och ner några hekto men inte mer.
    Snacka om prövning idag på fredagsfikat, dom hade lastat på med choklad/vanliga wienerbröd och kladdkaka med grädde.
    Tänkte stoppa lite grädde i kaffet istället, men den var till och med sockrad så det blev inget alls. *suck* Men jag klarade mig undan från att ta nått.

• Dezzan

Fru Wadell: jo jag har funderat på det, jag rör mig nog för lite även om jag jobbar med barn och är ute med dom mycket. Kanske måste röra på mig mer. Ska testa det innan jag börjar svulla i mig godsaker för att rucka på platån.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Nevada: Du måste vilja äta på Atkins vis. annars är det nog svårt att hålla den.
    Frukost brukar oftast bli stekt ägg och bacon, eller omelett med gouda ost.
    Lunch blir kött av något slag eller fisk och sallad till.

Jag drar mina länkar en gång till :
    www.matfrisk.nu/article55.asp ( många bra recept )

hem.bredband.net/10006/ ( bra info om low-carb som det oxå heter )

www.markazits.com/ ( lite recept och annat skoj att läsa )

• Dezzan

inngefaera: ja kanske man tar sig en prommis, ganska skönt att gå då det inte är så mkt trafik heller. Ska testa det även om man känner sig lite trött på morgonen.

• Dezzan

Mamma till 5 underbara barn: Det finns hur många sidor som helst om Gi/Atkins/low-carb. Bara söka på något av det.
    Med Atkins ska man äta sig mätt men inte övermätt, kolhydraterna får du i dig via grönsaker av olika slag.

Hittade en länk om Atkins-metoden.
    Finns inte så många sidor som beskriver hur man får äta och hur mkt. Fast jag satt nu bara 5 min och kollade runt lite åt dig.
    Men här hittade jag då en länk iaf.

www.snf.ideon.se/snf/konf/Bilder_modedieter/041110_tallrik_GL_webb.pdf

• Dezzan

Disco Dagny: Välkommen hit till vår lilla tråd.
    Här stöttar vi varann och ger tips på recept och allt annat man undrar över.
    Det finns jätte mycket information om man googlar runt lite.
    Sök på Atkins, Low-carb så får du veta mer.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingefaera: Jo han e lulebo, eller som vi säger i pite. Lule-hasa-fout
    Ropade hit honom och han tycktes känna igen dig. Han tror han gick komvux eller liknande med dig. Eller om det var IV han gick.
    Världen är bra liten ändå
    Kommer du från skåne ursprungligen?

Jag har plockat bort nötterna nu, har gått ner 1 kg sen dess.
    Så hoppas att det gjorde susen.
    Nåja, man ska ju inte stirra sig blind på vågen, händer ju mer med kroppen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har oxå problem med att hitta nått snabbt att äta då man blir sugen på nått. Man vill ju helst inte ställa sig och steka nått eller stå och hacka en massa gurkstavar eller nått. Bara plocka fram och äta.

• Dezzan

Tessa8: Grattis till viktnedgången, bara att fortsätta att köra hårt. lycka till!

• Dezzan

Babylovee:
    Kul att du hittat hit till oss.
    Man plockar bort kolhydraterna ris, pasta, potatis, socker, vetemjöl och äter kött, fisk, fågel, skaldjur, ost, mejeriprodukter ( under förstsa fasen) och grönsaker. Man får äta högst 20 g kolhydrater och då ska det vara i form av grönsaker.

Du äter när du blir hungrig och sen äter du tills du blir mätt, men inte övermätt, så man får lära sig att känna efter då man är lagom mätt.
    Sen äter du inget tills nästa gång du känner dig hungrig.
    En typisk frukost som jag äter är stekt ägg och bacon, eller gouda ost omelett eller äggröra.
    Lunch blir kött, kyckling eller fisk i någon form, med bea sås till kötter och grönsallad till.

Lycka till!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Ingefaera: Jo men det kan man ju äta, det går ju snabbt att plocka fram. Tack för tipset !

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Disko Dagny:
    ja du kan ju börja redan nu. Ett tips, väg dig och mät byst, mage, stuss, och gärna över armarna och vaderna. Du lär se större skillnad på kroppen än på vågen, det kan jag lova dig.
    Sen försök att inte fuska, för då står du helt still och ingenting händer.
    Lycka till och än en gång välkommen hit.

• Dezzan

weroniqqa: Jag har druckit kaffe, även om man inte ska, det måste vara det enda som jag fuskar i. Har då inte märkt någon skillnad iaf. Bara man inte dricker allt för mkt.

xanni: är inte dom där proteinpulverna svindyra?

phantis: När man äter enligt atkins eller Gi så förbränner du aldrig muskler som med andra dieter, då man praktist taget går på svältdieter. Därför syns det snabbare på kroppen än på vågen.
    jag gick ihop 6 cm över stussen och 5 cm över bysten på 2 veckor drygt. men hade bara gått ner 4 kg.

Svar på tråden Atkins