Fru Wadell: Jag äter nog mestadels grönsaker. Jag hade aldrig kunnat begränsa min mat genom att väga o mäta jämt, då hade jag lika gärna kunnat gå på VV. Själv ser jag ingen direkt skillnad mellan Atkins och den gi-mat som Lauritszon snackar om i sina böcker. Dock har jag hört på andra trådar att det skulle tillåtas choklad och en hel del yogurt enligt gi, vilket jag inte riktigt kan förstå. Jag är helt fri från socker, använder inte ens sötningsmedel just nu, och skulle aldrig ens komma på tanken att stoppa i mig något choklad. Om det inte är Atkins förstås. Äter dessa trots att de inte rekomenderas för den första fasen, på mig verkar det varken göra till eller från.
Jag har fel på min sköldkörtel, vilket gör att det tar ungefär 2-3 gånger mer ansträngning och tid för mig att tappa i vikt än för de med hyfsat normal ämnesomsättning. Trots detta krymper jag i ganska raskt takt även om jag äter mycket grönsaker och inte väger min mat,
Det här handlar inte om att banta, det här handlar om att ändra sina vanor och ta reda på vad som är bra för sin kropp.