Atkins
Ett tips!
Allra bästa fettbrännarmotionen är snabba promenader, gärna innan frukost. Stig upp en halvtimme tidigare och lämna knoddarna till mannen om det går. Supereffektivt och kräver inte jättemycket ansträngning.
Ett tips!
Allra bästa fettbrännarmotionen är snabba promenader, gärna innan frukost. Stig upp en halvtimme tidigare och lämna knoddarna till mannen om det går. Supereffektivt och kräver inte jättemycket ansträngning.
weroniqqa: Perfekt!
Ofta kan man känna sig lite trött i början, men se brukar man börja känna sig otroligt pigg.
Mamma till 5 underbara barn: Något jag tipsat om tidigare i tråden är Lauritzsons böcker. Han förklarar väldigt lätt och kör inte med några krångligheter alls. Kolla även på www.nyfikenvital.org , där står lite om hur det funkar. Grattis till raset!
Dezzan: Ser att du bor i den absolut vackraste delen av vårt land, blir lite avundsjuk på dig som får promenera där uppe. (Har tidigare bott i Luleå
) Tycker mig känna igen sambon din, är han möjligtvis från Hertsön?
DiskoDagny: Välkommen!Kolla lite längre bak i tråden så hittar du lite länkar du kan kolla in för tips och inspiration. Själv är jag såld på Lauritzsons böcker eftersom jag tycker maten är super och recepten lätta att följa. 10 kg på 2 veckor är inget jag skulle rekomendera, dessutom kan det inte ha varit mycket mer än vatten.
Men visst, drar man ner på kolhydraterna så ramlar fettet snabbare. Oki, då avundas jag dig också! Önskar att jag kunde flytta upp igen någon dag.
Tessa8: Prova att göra en litan tallrik med lite grönsaker, skinka eller kalkon och keso. Det kör jag med de dagar jag fått nog av ägg.
Dezzan: Japp, skånska från början. Jag tror att det kan ha varit IV vi gick tillsammans. Kul!
Jag käkar lite halvfrusna bär när jag blir suger på något. Blåbär eller björnbär. Funkar för mig!
Phantis: Om du köper färdiga såser och annat halv eller helfabrikat så tänk på att de ofta innehåller massvis med socker. Om du ska äta såser, gör dem gärna själv. Sen är det ju också så att det tar längre tid för andra att gå ner, speciellt för kvinnor.
Motionerar ni nåt?
Fru Wadell: Din stackare, inget kul med magkatarr. Klarar du GI/Atkins-maten ändå? Hoppas att du blir bättre snart!
Phantis: De färdiga beasåserna brukar inte vara så farliga, så du behöver nog inte oroa dig.
DiskoDagny: Vad härligt att du börjat! Ja, fettet känns lite bakvänt i början men man vänjer sig. Om du vill så kan du ju äta mycket omättade fetter som i nötter och avocado och så, ifall det känns kämpigt med för mycket animaliska fetter i början.
xanni: Min sambo tycker också att han har fått en trevligare flickvän!
Dezzan: För mig och sambon blir det tapas och en flaska trevligt rödvin ikväll. Har även gjort pannacotta som vi ska njuta av till efterrätt. Solen skiner här i Örebro och det är 25 grader varmt, jag har klarat en tenta idag och det är fredag. Kan det bli bättre?!?
Dezzan: Gymnasielärare i svenska och kanske eventuellt engelska. Lång utbildning, men det är det värt efersom jag älskar att undervisa och jag älskar ord!
Ja, värmen brukar ju dra sig dit upp också så småningom. Hoppas att det iaf är varmt och skönt då vi ska upp och hälsa på familjen.
Jeli81: Aldrig kul att kugga, men du har ju något ännu mer spännande i magen så du behöver kanske inte sörja den tentan just nu.
DiskoDagny: Gelépulvret det talas om i boken är nog jello. Det kan du hitta på större välsorterade matbutiker som även har utländska produkter i sitt sortiment.
Dezzan: Vi har ingen våg, så jag har ingen aning om hur mycket jag gått ner. Jag kan dock ha kläder som varit för små ett par år nu och många av mina byxor har blivit alldeles för stora. På mig syns det jättemycket i ansiktet då jag går ner i vikt, så där har jag blivit härligt slimmad!
Jag vet vad jag vägde innan jag började, så om jag är hemma hos någon kompis som har våg ska jag försöka väga mig.
Fru Wadell: Gratulerar! Inte illa!!
Anna ML: Varför hungrig och grinig? Äter du var tredje timme? Du får inte gå allt för länge hungrig, det är då insulinet gör sitt allra värsta. Äter du tillräckligt mycket?
Här går det fint! Har fortfarande inte hittat någon kompis med våg, så jag jag ingen aning om hur mycket jag gått ner. Favoritbikinin sitter perfekt igen så jag är nästan redo för beachen 2007.
Dezzan: Vilken beach blir det för er där uppe? Minns att jag tyckte att det var så förbannat kallt överallt i hav och älv under mina somrar i Luleå, så att jag tvingade mina vänner att spendera all solig tid på Aronsbadet.
Scrapbooking låter roligt, har aldrig provat men är lite nyfiken på det. Finns det info någonstans?
Här går det fortfarande fint. Borde börja äta lite mer kolhydrater nu, har kört på fas ett tillräckligt länge nu tror jag. Vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt bara. Tack vare mitt instabila blodsocker så håller jag mig helst borta från pasta och ris även i fortsättningen. Har börjat ta en eller två skivor knäckebröd mer varje dag och har även börjat tillåta mig ha bönor i maten. Mer än så vill jag nog inte sträcka mig. Och så frukt förstås!
Dezzan: Jag har käkat philadelpia hela tiden, har läst att det är helt ok.