• skräckslagen

Fruktansvärt rädd

Jag är inte gravid än men trots min skräck har vi nu planerat att försöka få barn. Men som sagt problemet är ju att jag är så rädd.

Jag har läst förlossningsberättelser som alla andra uppfattat som otroligt positiva för att få bort skräcken men den snarare ökar. Där andra ser något positivt där ser jag något fruktansvärt. Jag får yrselattacker, mår illa, blir arg(blir det när jag blir riktigt rädd) och känner att det är ju värre än att dö än långsam smärtsam död. Jag vill så gärna ha barn och jag känner att min kropp vill det också.

Vad ska jag göra? Jag får verkligen total panik...

Finns det någon sån aurora klinik i Skåne?

Kan tilläggas att jag dessutom har vaginism vilket inte gör saken lättare, varken att tillverka eller att föda barn.

• Svar på tråden Fruktansvärt rädd
  • Billabong

asfaltsblomman: Jag har alltid haft en stark dödsängslan, jag tror verkligen att den är en del av boven i dramat... Inte för att det hjälper att vi är två om denna rädsla, men det känns bra att inte vara ensam om det!

• ominte

Sara, uj känner igen mig precis i din beskrivning! Min förlossningsrädsla har tidigare hängt mer på att något ska hända barnet men nu är jag mer inne på mig själv jag med, att jag ska spricka, ha så förbannat ont så jag vill dö osv..

Det känns fakitskt också lite bättre för mig nu när jag är gravid än innan då jag var helt inställd på snitt.

Jag vet inte om aurora finns på alla sjukhus? Jag vet vilket sjukhus jag tillhör men det är också en annan grej jah bävar för. Att inte veta om jag får ne plats när det är dags. Skulle helst vilja ha en garanterad plats. Kan man få det?

• Drutten83

Oxå rädd. Men nu MÅSTE jag fixa det. Jag fösöker tänka på vad det värsta är som kan hända, vad det värsta är som man varit med om och vilket som är det mest smäörtsamma jag varit med om. (inkluderar brutna ben, brustna hjärtan och närståendes dödsfall) Fan vet om jag inte redan fixat mer än jag klarar, så detta kanske är precis likadant, fast en annan sorts känsla, om ni förstår mig. Men jag har tidigare haft så ont så man kan dö. Jag har varit så ledsen att jag trott hjärtat skulle stanna, hoppa ur kroppen och springa iväg och jag har varit på min bäste väns begravning. Inget man VILL, men man KLARAR det. Skillnaden nu, är att det kommer ngt BRA ut av det. Det gör det inte mad tidigare nämda känslor.

Har läst roligaförlossningstråden som finns hör och den har hjälpt, för den är inte samma som positiva berättelser. Sök efter den!!!
    Tror den heter:
    ROLIGA FÖRLOSSNINGSBERÄTTELSER

• Billabong

Kanske inte finns på alla sjukhusen i Sthlm. Bor i Skåne och här verkar det finnas. Men sedan är ju frågan hur det blir vid förlossningen, om man får det lugn man behöver och blivit lovad... Svårt att veta. Fråga dem om garanterad plats för Aurora-patienter, vore väl inte omöjligt att de blir prioriterade!?

• ominte

Drutten, jag har läst den tråden och den var kul men det hjälpe inte mig iaf Kanske för stunden men inte mer..

Jag är övertygad om att jag kommer fixa det (om inga komplikationer uppstår så klart) men jag är så fruktansvärt rädd att förlossningen ska bli utdragen så att jag känner att jag vill dö i flera timmar pga smärtan så det slutligen och efteråt blir ett trauma. Hur ska man då kunna njuta av den nya bebisen mitt i all sorg och bearbeting av det som hände?

• asfaltsblomman

Pasadena-jag bor söder om söder och fick ändå komma dit till solna.. dom frågade inte ens var jag bodde nör jag blev inbokad..

maskrosbarn
  • Billabong

Jag känner att jag måste pausa från detta ämnet nu, tjejer...
    Är inte inne på detta riktigt än, råkade bara se tråden.

• asfaltsblomman
    Billabong skrev 2007-03-18 18:28:19 följande:
    asfaltsblomman: Jag har alltid haft en stark dödsängslan, jag tror verkligen att den är en del av boven i dramat... Inte för att det hjälper att vi är två om denna rädsla, men det känns bra att inte vara ensam om det!
    ja, det känns faktiskt jättebra att man e  fler som känner samma. man blir bekräftad i det man känner och är rädd för liksom.
    maskrosbarn
  • skräckslagen

Pasadena: Vaginism är när musklerna i underlivet krampar så fort man försöker föra in något (och ut antar jag). Gör det tex omöjligt att ha tampong ett dagsarbete att ha sex osv.

Svar på tråden Fruktansvärt rädd