Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Tack för ny tråd Sole, jag var oxå lite nervös över att den skulle försvinna nu när ursprungliga TS är inne och snusar på sin lilla bebis!

Trevlig fredagkväll på er alla!

• Pippil8

Nu har jag läst ikapp lite... BasseKatt - skönt att Emil fått medicin, hoppas det hjälper!

Rapport från UL: bebben väger ca 3500 g enligt uppskattningen och allt såg bra ut! Lagom mängd vatten och bra flöde i navelsträngen. Hmm, den kanske trivs lite FÖR bra där inne?

Höll för både mina och makens ögon när bm sa att vi skulle blunda om vi inte ville veta könet. Har jag klarat mig så här länge (jag ville ta reda på könet i v20 typ) så ska älsklingen baske mig inte få veta könet nu när han har lust med det

Nu ska jag kolla in i Medusas galleri och längta efter bebis

• Pippil8

Sole -du är fortfarande grön ser jag, men å vad spännande att vattnet gått! Jag blev jätteavis bara Du har ju låååång (nåja, inte jättelångt) kvar till bf

Har du börjat känna något mer eller är det "bara" vattnet som gått?

Själv har jag bf idag men ingen känning över huvud taget. Ska på 40-årskalas ikväll, tror inte någon kommer kalla mig för partypinglan, men det ska bli trevligt att träffa lite folk

LYCKA TILL SOLE! (och soffy förstås, men du är nog redan inne...)

• Pippil8

Ojdå, du hann skriva medan jag skrev Sofffy! Vad JOBBIGT det låter med sådan oregelbundenhet. Hoppas du inte behöver vänta så länge till!!!

• Pippil8

Hellur- samma här, varje gång jag känner minsta lilla ovanligt så hoppas jag att det är nåt på G... Bm som gjorde UL igår nämnde tre tecken om att det kunde vara på g: Risig i magen (men det har väl du varit i en vecka typ?), Bebben rör sig lite mindre än vanligt och/eller illamående. Jag har inget av de där så det är nog bara att ställa in sig på att vänta...

• Pippil8

GRATTIS Swenglish!
    GRATTIS Sole!
    GRATTIS murgrönan!

Och Björklöv - grattis i efterskott på din födelsedag!

Vad underbart att läsa om alla bebbar som har kommit ut. Vilken pärs det verkar ha varit för dig murgrönan, det låter jätteläskigt. Men allt är ok nu antar jag?

Nu känns det som att "alla andra" har fått sina bebbar eller är på väg till förlossningen NU, men vi är ju några kvar i alla fall. Jag har fortfarande noll känningar. BF+2 idag och känner mig lite nere jag med men försöker sysselsätta mig med lite pyssel.

Vill gärna höra mer om era förlossningar ni som just fött!

Swenglish förresten, har fått tips av en rutinerad mamma (tre månader gammalt barn) att köpa uppsamlingskopp på apoteketsom man kan lägga i BH:n vid det bröst som inte ammas för tillfället. Då kan man till och med spara den mjölken om man vill.

• Pippil8

Swenglish - Vad fin han är er lille kille! Och du ser precis sådär äckligt lycklig ut som jag också vill vara just nu Det ser supermysigt ut! Vad vägde han och hur lång var han?

Sofffy - nu tycker jag verkligen synd om dig! Vilken grundluring! Busbebis, kom ut!

Vi är flera kvar som ska till BB sthlm va? Så vi kanske ses där, hoppas på snart!

Nu ska jag fortsätta sy på hängvaggan som jag håller på och pysslar med för att fördriva tiden.

• Pippil8

Vetevärmare låter fiffigt, kanske något jag också skulle sy när jag har gjort klart vaggan (om den nånsin blir klar).

Regn, sol, hagel och nu SNÖAR det stora julaftonssnöflingor här!

• Pippil8

Björklöv - var hittade du hela vetekorn? Funkar det med matvete månntro? Det har jag hemma.

Sofffy - vad fint ni fått det! Jättefin fondtapet i köket! Fint med så där stora kakelplattor också!

Funderade själv på att lägga upp lite bilder på mina sydda grejer eftersom jag inte heller har någon bebis att visa upp. Men just nu är jag lite missnöjd med vaggan så jag tror jag inväntar bebis och lägger upp på bilder på den i stället

Binca - min bm säger att man ska göra just INGENTING för då kommer bebisen fortare. Hon menar att då åker stresshormonerna ner och oxytocinet kan frisättas. Så du gör nog alldeles rätt idag som gör ingenting!

• Pippil8

...om det här innebär att Bianca åker in till förlossningen i morgon så ska jag ligga i soffan hela jäkla dagen i morgon, det svär jag på!!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4